Codeboss Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Skrevet 2. mai 2007 (endret) Tusen takk cyclo Hva er best av java og c++ til å lage et online spill som vil ligne på WoW? Hadde det gått an å bruke java? Takker for alle svar og tips Har noen forslag til andre ting jeg kan bruke? Endret 2. mai 2007 av Codeboss
Anathema Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Har noen forslag til andre ting jeg kan bruke? 8522420[/snapback] De små grå. Bruk tiden din på å sette deg inn i litt basis programering først, du må lære å krabbe før du kan gå! WoW kan sammenlignes med verdensrekord i sprint.
Codeboss Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Skrevet 2. mai 2007 Vet noen om jeg kan lage et online spill med: Torque Game Engine 1.5? Noe lignende WoW? Takker for tips og komentarer om Torque Game Engine 1.5.
darker Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 start med flash, finnes store rollespill i flash, greit sted å begynne.
Sollid Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Mener det er et "Pek og klikk" program som heter realmcrafter.
cyberPanda Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 hvis du vil lære å lage datspill som Wourld of Warcraf burde du dra til Game development camp i sommer!! game development camp
Codeboss Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Skrevet 2. mai 2007 Først og fremst trenger du en plan, en ide. Nytter ikke å sitte inne med lysten å "lage noe som WoW" når WoW allerede eksisterer. Du trenger noe nytt, noe berikende som aldri er gjort før. Så trenger du et lass med hjelp. Et MMO er ikke laget av 1 person. Du trenger enten kunskaper om programmering i et eller annet språk. Java kan du og lage et MMO i, bare se på Runescape. Men du trenger gode kunnskaper i programmering. Og skal du lage spillet alene, trenger du kunnskaper innenfor alle felt for spill laging, deriblant programmering, animering, modelering, level designe, texture designe, implementering av alt dette i en enigen etc. Altså masse arbeid. Og for å toppe det hele med litt salsa trenger du et godt budsjett. Det koster å drive servere for å hoste spillet ditt. Du trenger også store kunnskaper innenfor driving av nettverk, server relatert programmering etc. Så det er veldig masse som må gjøres for å overhode komme i nærheten av WoW. Blizzard består av en gjeng med ufattelig kreative og kunnskapsrike mennesker, og det har tatt selv dem ufattelig lang tid å gi liv til WoW, og det koster enda mer tid å vedlikeholde det. Om du ikke har kunnskap innenfor å lage spill, foreslår jeg at du begynner med å lage singelplayer spill, enten gjennom modifikasjoner til spill som Half-Life 2 (som jeg driver med) eller ved å bruke ferdigbygde systemer som RPGmaker, Adventurestudio, FPSmaker eller Gamemaker. Dette er motorer du kan bruke for å lage dine egene spill. Men om du har tilgang til Half-Life 2, last ned Source SDK og fyr i gang med forsøk. Dog jeg anbefaler å starte på et punkt, jobbe deg opp kunnskaper om det og ikke hopp mellom forskjellige tinger. Det blir bare rot av det. 8523196[/snapback] Planen er klar (for det meste) Navnet på spillet er: Erador
Kiruk Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Hadde du hatt noe imot å dele den planen med oss andre?
Litejk Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Lage et spill, jadda! Jeg vet om kamerater som skryter over at de greide å programere sitt eget snake spill. Er ikke så lett som du trur :!:
albions Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Hvordan lage et spill som wow? Er det noen som vet det og vil gi meg noen tips, så ville jeg bli veldig takknemlig. vet dere om noen programmer som jeg kan bruke til å lage et spill som wow? 8519184[/snapback] Kan bare si ein ting, lykke til
MrUrge Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Hvordan lage et spill som wow? Er det noen som vet det og vil gi meg noen tips, så ville jeg bli veldig takknemlig. vet dere om noen programmer som jeg kan bruke til å lage et spill som wow? 8519184[/snapback] Kan bare si ein ting, lykke til 8523913[/snapback] Ja, slenger meg på den, Lykke Til!
Bear^ Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Ikke nødvendig å rakke ned på han for han har en visjon. Jeg kan garantere at både Sid Meire, Gabe Newell, John Carmack og Peter Molyneux begynte med en visjon og et ønske om et spill, og du ser nå hvor det endte? For ikke å glemme Ken Silverman. Alle hadde en visjon om å lage spill, og alle slo gjennom på en eller annen måte. Og så kan man se på små individuelle utviklere som lager kjempegode spill. Her kan jeg f.eks nevne et tyrkisk par som har laget et RPG som slår selv de beste RPG spill gameplaymessig. Mount & Blade. Eller hva med Armadillorun? Slutt med å rakke ned på folk som har et ønske om å lage spill, det irriterer meg veldig mye. Jeg ønsker han lykke til, og synes han skal i det minste forsøke. Om ikke hoppe på et MMO med en gang så i det minste prøve seg med å lage spill. Det er veldig morsomt, men krevende, og tar veldig mye tid. Det kan jeg skrive under på, og jeg er bare en liten level designer til Source.
Bydal Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Hvis du vil lære å lage dataspill, kan det være lurt å begynne i det små. En MMO (World of warcraft) er, som de fleste andre postene her indikerer, ikke noe som er gjort på en natt, eller en uke, eller et år for den saks skyld. Wow er utviklet av et team av sikkert 100 personer som hver er spesialister på sitt fagfelt (nettverksprogrammering, grafikkprogrammering, animering, teksturering, modelering med flere). I tillegg kommer prosjektledere, gamedesigner (dette er rollen du gjerne vil ha) og administrative personer. Så tilbake til mitt poeng; begynne i det små. Tetris var det første spillet jeg programmerte, og tro meg, det er vanskelig bare det. Men du er sikkert en ambisiøs person som er villig til å gi det lille ekstra for å få en fot innenfor spillindustrien. Da vil jeg anbefale artiklene på http://gamecareerguide.com for å få et overblikk over hva som faktisk trengs for å bli spillutvikler. Videre vil jeg nok en gang påpeke at MMO er det vanskeligste typen spill å utvikle av alle. Jeg leste en gang en liste over spill som jeg hvertfall burde programmere en gang for å få inn en del konsepter innenfor spillprogrammering. Det første spillet er tetris. Her lærer du konseptet med renderloop og å sette opp regler for spillets gang. Videre: Breakout (Leveldesigning) Packman (AI programmering) Supermario klone (Her må man lage en leveleditor for å lette arbeidet med leveldesign) Når du kan lage disse, kan du det meste innefor 2D spill. Nå kan man ta skrittet til 3D. Dette er et kjempehopp i vansklighetsgrad. Ikke bare fordi man trenger mye mer kode, men man må også kunne store mengder høyskole mattematikk (matriseregning og vektorregning) for å regne ut diverse likninger for alt som skal vises på skjermen. Oi! Dette ble visst en litt lang post. Jeg har en hvis lidenskap for spillutvikling Ellers kan jeg bare si, lese bøker, gå på skole, jobbe hardt og ikke gi opp det er det aller viktigste. Andre nyttige lenker og bøker: gamedev.net gamasutra.com Introduction to 3D game programming - Fran D. Luna (bra for å lære directX) http://blogs.msdn.com/coding4fun/archive/2.../06/997852.aspx (En veldig bra artikkel med videotutorials om hvordan man lager et 3D spill i C#)
Anathema Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Ikke nødvendig å rakke ned på han for han har en visjon. Jeg kan garantere at både Sid Meire, Gabe Newell, John Carmack og Peter Molyneux begynte med en visjon og et ønske om et spill, og du ser nå hvor det endte? For ikke å glemme Ken Silverman. Alle hadde en visjon om å lage spill, og alle slo gjennom på en eller annen måte. Og så kan man se på små individuelle utviklere som lager kjempegode spill. Her kan jeg f.eks nevne et tyrkisk par som har laget et RPG som slår selv de beste RPG spill gameplaymessig. Mount & Blade. Eller hva med Armadillorun? Slutt med å rakke ned på folk som har et ønske om å lage spill, det irriterer meg veldig mye. Jeg ønsker han lykke til, og synes han skal i det minste forsøke. Om ikke hoppe på et MMO med en gang så i det minste prøve seg med å lage spill. Det er veldig morsomt, men krevende, og tar veldig mye tid. Det kan jeg skrive under på, og jeg er bare en liten level designer til Source. 8524444[/snapback] Svarene i denne tråden har nok mye rot i OP sin seriøstitet og gjøre. Dette begynte som en tråd I Off-topic -> Annet, før jeg raporterte den. Førstepost er lite gjennomført, lite konkret her og ellers veldig lite som tyder på at dette er noe annet en et impulsivt ønske om å lage noe skikkelig fancy.
Bear^ Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Men likevell et ønske og en impuls, noe man skal respektere like mye.
Anathema Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Men likevell et ønske og en impuls, noe man skal respektere like mye. 8524640[/snapback] I en ideèl verden, helt klart. Men som man roper i brønnen får man svar heter det. Men for all del, lykke til.
MrUrge Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Mitt første spill jeg lagde var PacGay (Pacman) hehe.. Men å lage WoW tar en del tid. Hvertfall alene! Brukte en del timer på bare lille pacgay med 5 levler eller no. Start med småspill, det er kult det og!
tiiim Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 (endret) hahahah, lættis... Skal lage et spill som WoW?! Selv hater jeg WoW, men goosh.. Er ikke akkurat en liten jobb du har tatt på deg her, lykke til:D Når har du planer om å ha spillet ferdig?! Bra du har kommet opp med navn på spillet da, da er du hvertfall litt på vei... heheheh.. nattens beste underholdning. Go natt Endret 3. mai 2007 av tiiim
lycitea Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Trådstarter: hvis du er litt mer konkret enn "lage et spill som WoW", tror jeg du får mer konkrete svar også. Slik du stiller spørsmålet får man inntrykk av at du overhode ikke aner noe som helst om kompleksiteten bak datateknologi, nettverk og programmering. Dersom du er så naiv som du fremstiller deg selv, tror jeg du må ta til takke med svarene du har fått og dra lærdom av dem. Dersom du faktisk har store faktiske visjoner om å lage et MMORPG (eller hvilket som helst annet dataspill for den saks skyld), må du være mer konkret. Hvilke aspekter ved spillutviklingen er det du lurer på? Hva mener du med "som WoW"? Er det et MMORPG du snakker om - og i så fall, snakker vi 200 000 eller 4 millioner brukere? Eller vil du lage et rollespill? Eller bare et spill med onlinemuligheter?
Anbefalte innlegg