Gå til innhold

Har jeg operatørlås?


Anbefalte innlegg

Heppsann, tenkte jeg skulle skifte mobilabbonement til onecall. I den forbindelse må jeg vite om telefonen min har operatørlås; for å evt låse den opp.

 

Problemet er at jeg ikke har noen med annet enn telenor-simkort å teste med, så jeg veit ikke om telefonen aksepterer andre kort. Hvordan finner jeg ut om mobilen har operatørlås?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor kjøpte du telefonen?

Kjøpte du den med kontantkort eller abbonement?

Har du eska den kom i? Pleier (av og til?) å stå på eska om den er operatørlåst.

 

Du kan også ringe inn til Telenor og oppgi IMEI og spørre om den er låst så får du svar på det.

 

Hvis den er låst så er det ingen problem å få den låst opp. Du kan sende meg en PM så gir jeg deg koden gratis.

Endret av AeroX
Lenke til kommentar

Hei,

 

klikk her og oppgi IMEI-nummer, der etter klikk OK; så kommer du til å få info, enten en kode ( dersom mobilen din er eldre enn 12 mnd) ellers vil det stod at du ikke får koden før det har koden og det i tilfelle hvis du har fått mobilen billigere og har bindet deg i 12 mnd

Lenke til kommentar

Takk, opplåsningskoden kom opp og jeg fulgte de stega som stod der. Hva har det seg at det ikke kom noen reaksjon etter jeg trykka siste "#"? Prøvde meny-knappen, men den funka ikke. Trykker jeg ringeknappen får jeg opp feilmelding "kun nødsamtaler".

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Hei. Du skal slå inn koden uten simkort i, eller med et annet simkort enn operatøren telefonen er låst til. Prøv med å ta ut simkortet og skru den på. Så slår du inn koden når det står "sett inn simkort".

 

Hvis det er slik du har prøvd det så må du ha tastet noe feil. Du skal få en tilbakemelding etter du har tastet hele koden.

Endret av AeroX
Lenke til kommentar

Merkelig. Ja, jeg tok ut sim-kortet, og har trippeltsjekka at jeg skreiv inn korrekt. Jeg avslutta med +7#, men jeg har òg sett at +1# skal fungere. Kanskje jeg skal prøve det siste?

 

Eller kan det kanskje bety at det ikke er noen operatørsperre?

Lenke til kommentar
Merkelig. Ja, jeg tok ut sim-kortet, og har trippeltsjekka at jeg skreiv inn korrekt. Jeg avslutta  med +7#, men jeg har òg sett at +1# skal fungere. Kanskje jeg skal prøve det siste?

 

Eller kan det kanskje bety at det ikke er noen operatørsperre?

8514535[/snapback]

 

Det er mye mulig. Hørtes merkelig ut. Men jeg hadde ventet til jeg fikk OneCall kortet og heller åpnet den da for hvis du taster feil kode 5 ganger så må telefonen sendes inn for å åpnes.

Lenke til kommentar
Takk, opplåsningskoden kom opp og jeg fulgte de stega som stod der. Hva har det seg at det ikke kom noen reaksjon etter jeg trykka siste "#"? Prøvde meny-knappen, men den funka ikke. Trykker jeg ringeknappen får jeg opp feilmelding "kun nødsamtaler".

8514079[/snapback]

At du fikk opp kode betyr at telefonen er operatørlåst. Er ofte feil i beskrivelsene til operatørene - enkelte Nokia modeller (f.eks 6230i, 6101) kan ikke låses opp ved å taste koden direkte inn - du må sette inn anne sim-kort og taste inn koden når du blir bedt om begrensningskode.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...