Gå til innhold

Skjermkort til under 1000


Ximo

Anbefalte innlegg

Hei, lillebroren min fikk to nye spill til jul - FIFA 2003 og Harry Potter II, men det viste seg at PC'en vår hadde Voodoo3 3000 som ikke lenger er bra nok for nye spill. Prøvde å oppdatere drivern, men kom ikke lenger enn såvidt inn på det knæsj-grønne gresset i FIFA. Så nå må jeg kjøpe nytt skjermkort.. Helst et sted mellom 500 og 1000, billigst mulig så lenge det er bra nok.

 

Jeg har hørt at Radeon 8500LE er billig og bra, men det koster oppimot 1000-lappen. Hvis jeg får tak i et brukt kort som er mer enn bra nok, er ikke det noe stort tap for meg. Hadde vært best med et kort for framtiden også :)

 

Med andre ord, det må være:

  • Billig

Bra nok for dagens og framtidens spill

Gjerne brukt (hvis bra nok)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke jeg noen spillfantast, og har vel egentlig utilstrekkelig greie på dette med skjermkort, men jeg har da gjort meg opp noen meninger likevel.

 

Mitt tips vil være og gå til anskaffelse av et rimelig og bra kort som fungerer på dagens spill. De spillene som du nevner der, klarer seg mer enn godt nok med f.eks. et Radeon 7500 som du i dag får til rett over 500 kr. nytt (eller gjerne et brukt Radeon 8500LE e.l. til samme prisen).

 

Når behovet melder seg, så er prisene (forhåpentligvis) på de "råeste" av dagens kort droppet såpass at du kan kjøpe et slikt til omtrent samme prisen.

 

Grunnen til at jeg nevner Radeon-kortene i hovedsak, er at du da i tillegg får en fantastisk 2D-kvalitet som du antakelig bare kan drømme om og få med dagens GeForce-kort.

 

Det kommer nok mye an på smak og behag, men dette er nå min mening :)

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar.. :)

Jeg har sniffet litt rundt og funnet ut at jeg kan få skjermkort til ca. 500 kroner!

 

Gainward GeForce4 MX440 PRO/600TV 64 MB 5 ns for bare 557,-!

 

Jeg antar at 64MB er nok for framtida, og at NVIDIA er det man skal satse på.. ellers er det ATi Radeon 7500 64 MB til kr. 554 for eksempel.

 

Hørte jeg Radeon 8500LE? Den koster bare 716,- nytt hos Komplett.. er det verdt de 200 ekstra? Jeg fant også en brukt 128MB Radeon 8500LE til 799, er den verdt de 300 ekstra?

 

Det jeg lurer på nå er om de to kortene er gode nok for dagens og framtidas spill, eller om jeg bør investere i bedre kort.. Jeg skal jo bare spille FIFA 2003 og Harry Potter og forhåpentlig vis spill som kommer ut de neste 2 årene. Noen som kan gjøre meg klokere?

Lenke til kommentar

Det eneste av de korta du beskriver som er noenlunde fremtidsretta er ATi Radeon 8500LE.

 

Dette kortet har både ytelse og funksjoner som overgår begge de andre kortene du nevnte.

For det første koster det bare litt mer enn 150 kr ekstra, og så mange colabokser eller evt. pølser med lompe tror jeg nok du kan avstå de to neste årene for å få støtte for de ekstra funksjonene 8500LE tilbyr.

 

Gå for den!

 

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg ville sett også på GeForce 3Ti200 og OC til Ti500

 

http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=108571&name=

 

Det er etter mitt syn beste kortet etter Radeon 8500LE i lavklassen.

 

Har selv Saphire Radeon 8500LE 64MB og er veldig fornøyd. Litt problemer med drivere her og der men det går.

 

Jeg kjøpte den hos Flexi-Data, men de har den ikke nå. Hvis Komplett har den fortsatt så er det bare å bestille.

 

Hilsen

 

Staljin

Lenke til kommentar

Ok, da tror jeg jeg går for Radeon 8500LE! Kjøper den fra komplett for den nette sum av NOK 716.00 inkl. mva. :D

 

Må innrømme at jeg ikke kjøper skjermkortet bare for lillebroren min.. jeg liker spill med fet grafikk og nå har jeg en grunn til å skaffe meg nye spill ;)

 

Takk til alle som svarte, dette er det eneste stedet jeg vet om hvor jeg får så god respons (etter midnatt) :lol:

 

natta.. og GOD JUL!

Lenke til kommentar

hva med å legge i LITT til da, og få et 9500kort? skal ikke være sååå utrolig dyre de.. og de skal være rimelig gode også.. selv sitter jeg med et ATI 8500 kort.. ikke LE, og jeg er utrolig godt fornøyd.. blir nok å holde meg til ati fremover nå.. for jeg er utrolig overbevist over kvaliteten til dette merket nå.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...