Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Serveren slår seg av når jeg logger meg på lokalt.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et merkelig problem med filserveren min :hmm:

 

Den slår seg av, eller rettere sagt, den slår seg av med en gang jeg logger meg inn.

 

Den starter fint opp og jeg kan logge meg inn med Remote desktop fra hovedpc.

uTorrent kjører og jeg kan se filmer og høre på musikk. etter at jeg har logget av remote desktop igjen skjer det noe i løpet av natten for når jeg så skal logge meg inn igjen kommer jeg ikke inn. Jeg kan browse filene men jeg kan ikke kjøre dem...

 

Jeg kan logge meg på maskinen lokalt, men i det øyeblikket den laster desktoppen slår den seg av og blir stående å henge på "saving your settings"...etter det må det hard restart til for få startet den igjen.. :no:

 

PC kjører XP sp2 alle hotfixer (nyinstallert for noen dager siden)

uTorrent siste versjon med WebUI

ZoneAlarm Internet Security 7.0.337, antivirus ikke aktivert

NOD32 2.7

 

Det er en nForce2 basert maskin med 512MB ram.

Den har kjørt dønn stabilt i år...

Ja, den er overklokket. FSB = 166 MHz går opp til 198 når load øker over 40% i mer enn 2 sek...

CPU ligger på rundt 45 grader.

 

Kan denne oppførselen skyldes maskinvare? maskinen låser seg jo ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:hmm: Harddiskene er helt nye, så det kan jo være.

Har 2stk 500GB disker nå hadde to 250GGB disker før.

(kan dette ha overbelastet strømforsyningen)

 

Har også aktivert "flow control" og "jumbo frames". Har ikke benyttet meg av dette før. Kan det spille inn?

 

Sjekket i morges og da var maskinen var da "locked" og kunne bare låses opp av min bruker..

 

Jeg forsøkte å logge meg inn man fikk jeg beskjed om at den var "busy processing a telnet request" eller noe i den dur.

 

Presset på power-knappen og fikk da:

are you sure you want to shut down, other users are connected to this computer...eller noe sånt.

 

svarte ja....

da gikk den til "saving your settings" og låste seg...måtte ta en hard reset for å starte den igjen... det er det samme som har skjedd før...

Har forsøkt å slå av "fast user switching" og "welcome screen" til ingen nytte.

 

Oppdatering: kommer ikke inn fra jobben nå....

Endret av bebbetufs
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke dette har noe med maskinvare å gjøre, men at det skyldes ZoneAlarm.

 

Jeg har fått en del meldinger om at "true vector service has encountered a problem and needs to close" og event loggen er full av dem...ser ut til å være en konflikt med NOD32

 

Jeg får reinstallere disse programmene og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke dette har noe med maskinvare å gjøre, men at det skyldes ZoneAlarm.

 

Jeg har fått en del meldinger om at "true vector service has encountered a  problem and needs to close" og event loggen er full av dem...ser ut til å være en konflikt med NOD32

 

Jeg får reinstallere disse programmene og se om det hjelper.

8510528[/snapback]

 

Zone alarm sikkert en brannvegg som jeg også mener Nod har..

Kan bli kluss med for mange brannmurer ,antiviruser og andre slike programmer ;)

Lenke til kommentar

Fikk ordnet halparten av problemet ved å reinstallere ZoneAlarm, men det tar fremdeles så lang tid å logge seg inn via Remote Destkop og Internet at jeg får timeout eller "connection was broken" hver gang.

 

Det går fint å logge seg på lokalt. noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...