Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT's Upload er blitt helt ubrukelig..... igjen!


Anbefalte innlegg

Herregud.... nå er jeg virkelig møkka lei av NextGenTel. Fikk Charlie linja mi siden begynnelsen av november, og halvparten av tida som har gått har jeg bare hatt problemer.

 

Først var det problemer med download, hvor jeg fikk kraftig redusert hastighet og stabilitet i rundt 2 uker bare en uke etter at jeg fikk linja.

 

Bare en liten stund etter at download ble fiksa, skjedde akkurat det samme igjen, men denne gangen med upload!

 

Det varte heldigvis bare i én helg.

 

Men så skjedde igjen i forrige uke. Siden torsdag kveld har jeg ikke kunnet upload noen ting utenfor Norge, verken til USA eller Asia. Har ringt og skrevet til NGT flere ganger, og de lovet at de skulle se på det.

 

Men nå er det jul, og sjansen for at ting blir i orden før nyttår virker ikke noe særlig høy.

 

Alt er jo fint innenfor Norge's rammer, så jeg regner med at det er NGT's nettleverandør ut i verden som har problemer (de bruker forresten Global Crossing, for de som ikke vet det).

 

Jeg har bare rundt 500-700 m til sentralen fra der jeg bor nå, og linja mi har topp kvalitet, så det er neppe noe å skylde på der, noe som NGT selv har sagt til meg.

 

Det er vel umulig å få NGT til å bytte til en annen leverandør, så jeg gir opp NGT nå. (Telenor har en annen leverandør, og da jeg brukte Telenor's linje før overgang til NGT, var stabilitet en regel, ikke unntak!)

 

Med en gang sentralen her blir klargjort av Firstmile, så går jeg over. Har ett års binding hos NGT, men den kan de bare glemme at jeg skal holde, når de ikke greier å levere varene!!!!!

 

 

En total forbanna NGT bruker. :evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kijpt at du har vært så uheldig med NGT. Har NGT selv ( bor i Oslo, ett par kilometer unna sentralen ) og opplever linja som veldig stabil. Har ikke hatt noe nedetid el. problemer siden den berømte helgen i november. Uploadhastigheten er helt ok ( også mot utlandet ser det ut som), selv om NGT ikke kompenserer for overhead på denne, og jeg ender opp med maks 38KB/s. Dessverre så har ikke NGT kontroll over utenlandske linjeleverandører, og jeg aner ikke om Global Crossing er noe bedre enn andre.

 

Husk at du alltid kan bryte avtalen med NGT selv om du har bindingstid. Det eneste de krever er at man betaler mellomlegget som utgjør forskjellen for et abonnement uten bindingstid.

 

Og jo, en ting til. Ser ut som om NGT ikke har helt orden på sitt fakturasystem. En kamerat har opplevd en del problemer, inkassokrav og stengt linje for så å oppleve full retrett ( etter en del krangling ) og en regning på 167kr,- ;)

 

En annen jeg kjenner har hittil hatt fast IP med subnet i 5 måneder ( 150kr,- i måneden ) uten å ha blitt fakturert for dette.

Lenke til kommentar

Dette var rart, jeg har selv hatt ngt i snart 2 år og til dags dato ikke hatt noe problemer med linja. (håper det ikke går troll i ord nå)

Har enda ikke opplevd nedetid ei heller dårlig hastighet i henhold til hva jeg betaler for.

Skjønner ikke dette, du må være uheldig.

 

Jeg har en kamerat som bor akkurat på grensa til muligheten (gjelder avstanden mellom hus/sentral) for og få ADSL og han har littegrann reduserthastiget, men NGT informerte han om dette og han valgte uansett og koble seg til.

Lenke til kommentar
Husk at du alltid kan bryte avtalen med NGT selv om du har bindingstid. Det eneste de krever er at man betaler mellomlegget som utgjør forskjellen for et abonnement uten bindingstid.

 

Dette visste jeg ikke. Men det er jo det eneste logiske.... (jeg er ikke vant til at folk gjør ting logisk nå for tiden :))

 

Men uansett, tror ikke en gang jeg gidder å betale mellomlegget, siden det er NGT som ikke holder sin del av avtalen.....

Lenke til kommentar
Dette var rart, jeg har selv hatt ngt i snart 2 år og til dags dato ikke hatt noe problemer med linja. (håper det ikke går troll i ord nå)

Har enda ikke opplevd nedetid ei heller dårlig hastighet i henhold til hva jeg betaler for.

Skjønner ikke dette, du må være uheldig.

 

Det er akkurat dette som er problemet. Det ser ut til at det bare er jeg som har trøbbel med linja! Derfor er det også så liten vilje hos NGT å virkelig finne ut av dette for meg, siden de tror nok det bare er en håpløs kunde som ikke har satt up sin connection ordentlig....

 

(Jeg har jobbet med data i mange år, og jeg kan garantere at det er ingenting i veien med oppsettet mitt, men det nytter jo ikke for meg å si det da....)

Lenke til kommentar
Har du prøvd ping plotter for og finne hvor hastigheten blir dårlig ?

print ut resultatet og bruk dette som bevis for dine problemer pr. email til NGT

http://www.pingplotter.com

 

Jeg har tenkt på det. Men jeg tror ikke det vil hjelpe meg i dette tilfellet, siden det er upload som er problemet. Jeg trodde at Ping Plotter bare viser info fra ute til meg, og ikke omvendt???

Lenke til kommentar

UPDATE:

 

Uploadhastigheten har vært like jaevlig gjennom hele julen.

Her er siste hastighetstest som ble gjort for 2 min. hos www.dslreports.com

(husk at jeg bruker NGT Charlie 1024/512)

 

MEGAPATH CA, USA

your download «789 kbps

your upload «13 kbps

 

LinkLine, Los Angeles, CA, USA

your download «1056 kbps

your upload «86 kbps

 

NAC.NET, NJ, USA

your download «989 kbps

your upload «13 kbps

 

Skjønner dere hvorfor jeg er frustrert og forbanna? Dette har vart i over en uke nå, og før var upload stabil og i full speed som bare det. Og plutselig er det slik dere ser over. Tusen takk for en "God Jul", NGT!!!! :evil:

 

Innenfor Norge er det null problem, får vel gjennomsnittlig 53 kbyte/s i upload, tilsvarer vel ca. 424 kbps (greit nok, NGT kompenserer ikke for "taket" i upload, bare for download).

 

Jeg sverger, hvis NextGenTel var en butikk som jeg kunne gå til, så hadde jeg ikke dratt fra den før de løser opp problemet mitt! "#/(¤%!!!! Dere andre har jo ikke noe problem! Logisk tenkt så må jo det bety at de har gjort noe galt med sentralen jeg tilhører.

 

Kom nettopp fram til kundeservicen på telefonen deres akkurat nå (etter 10 mins venting ca....), og selvfølgelig, de har ikke sett på saken ennå. Det er FOR DÅRLIG! :evil:

 

Lurer på om ikke NGT bør skifte nettleverandør snart også.... var det ikke slik at Global Crossing nå har blitt slått konkurs? De sitter med en gigantisk gjeld som tilsvarer et lite land's BNP eller noe sånt....

Lenke til kommentar

Oi! Endelig en som kan si at man opplever samme problem som meg!

 

Trodde en lang stund at dette bare gjaldt meg (vel nesten....)

 

Jeg var ikke mye blid på telefonen i dag da jeg snakket med NGT, og jeg er vanligvis meget høflig av meg.... men faen, nok er nok.

(syntes veldig synd på damen som snakket i den andre enden etterpå, men....)

 

Ja, jeg har i hvert fall bestemt meg for å bytte leverandør. Har bare brukt NGT siden November og har allerede opplevd mer problemer enn det jeg har gjort med Telenor i det året jeg har brukt dem.

 

Venter bare på at Firstmile er ferdig med klargjøringen deres, og da blir det SDSL på meg :)

Lenke til kommentar

UPDATE:

 

Upload har begynt å funke igjen da jeg stod opp i dag tidlig. Nå er ting som før igjen, på godt og vondt (fortsatt 20% overhead på upload...., men jeg hadde ikke regnet med noe annet).

 

Problemet har jo vart i over en uke, så det var jo på tide at de gjorde noe! Det hjalp visst å ringe dem i går, og det nytter ikke å være høflig mot de folka!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...