Gå til innhold

Søker taktisk RTS spill


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en rimelig hardware kåt gutt på 15 som søker et RTS spill.

 

 

Uansett, kanskje noen av dere husker age of empires:the rise of rome? Dette spillet har jeg spilt på hjemme lan helt til ifjord. Jeg elsker dette spillet pga at du må velge en spesiell form for taktikk, det første er at du må velge en sivilisasjon(disse sivilisasjonene har svært forskellige egenskaper og muligheter for teknologi) så må du velge teknologi eller å bygge hær. Så må du velge, bygge en langvarig by med sterkt forsvar eller angripe tidlig. Land eller sjø, og det er hele 4 forskellige resurser.

 

Men dette skulle ikke bli en artikkel om gode gamle spill men jeg trenger et nytt spill som jeg kan spille, for det er noen bugs i spillet som at folk setter seg lett fast i skogen og angriper med egen vilje og går blindvei istede for riktig vei.

 

også er det det at jeg har ikke så mange som er intresert i å spille dette spille på lan lenger, så jeg trenger et nytt spill med bedre grafikk men at man har like mange taktikker å teknologier og slikt. Og det må helst være handling fra steinalder til middelader.

Endret av åousky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste jeg kan tenke på atm av nye spill må være Empire Earth. Toern kom i 2005 og det kommer en oppfølger senere i år.

Spillet går over flere tidsepoker slik som Age of Empires men drar litt videre og slutter litt sci-fi aktig. Kanskje ta en titt?

 

Forresten så er jo Civilization også noe tilnærmet men det er en del tregere og er tur basert.

Lenke til kommentar

de lager ikke spill nå som de gjorde i gamle dager, skal du ha no bra ala rise of rome, så finner du det ikke igjen i nye spill, nye spill har altid så mange gode nye muligheter for alt mulig, feks i ages of empires 3 (som jeg vet du ikke likte like mye) så er det mye oppdateringer på at man slipper å gå innom town senteret for å få mat/ved/sten og gull, disse nymotens spillene er også fyllt til randen med lignende oppdateringer for å gjøre spillene enklere og mer "spillbare", snart kan man spille RTS i arcadehallene!

 

nei, mitt forslag for ett spill flere kanskje blir med på å spille er red alert 2, litt mer futuristisk, mye mer arcade enn rise of rome (som i at det blir mye fortere action)

 

- om du vil ha en utfordring så er alltids warcraft 3 frozen throne (ikke feiltolk med worl of warcraft) ett godt alternativ også, dette spillet trengs gode strategier, og (om jeg ikke tar feil) så er det fremdeles ganske aktivt miljø på internett, der det er powergaming som gjelder - sist jeg hørte (for 5-6 mnder siden) så var det snakk om en asiater (hvem ellers) som hadde gjennomsnittlig 100 ++ APM (om ikke mer, husker ikke) som vil si 100 actions per minute igjennom hele kampen

Lenke til kommentar

100 apm er langt fra det nivået de beste holder i Warcraft. Zacard har visst rekorden med gjennomsnittlig 400-500 apm, men nå handler jo wc3 for det meste om micro, pluss at det er mye apm-spamming.

 

Warcraft TFT er et bra spill, men jeg tror det er kjedelig å starte opp med det nå når nærmest alle som spiller det aktivt kjører hardcore. Hvis du har bra nok maskin og liker lukten av svidd metall er nok Supreme Commander noe å satse på. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hva med Rise of nations?

http://www.microsoft.com/games/riseofnations/

 

Virker som det har det meste du søker. Bla mange typer ressurser, en lang rekke med teknologier fra en tidlig epoke i menneskenes histore til moderne tid i dag. Du kan også velge vekk feks moderne tid om du ikke liker det eller omvendt. Det er mage typer enheter som gir deg mange muligheter med tanke på strategier. Hver enkelt nasjon har også sine fordeler og ulemper.

 

Det er også et ypperlig lan spill.

 

Nå husker jeg ikke alle detaljene i spillet siden det er en stund siden jeg spilte det. Prøv det du :thumbup:

 

Et tilfeldig bilde fra spillet:

post-56355-1178039872_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Age of empires 2 er jo bra? Jeg liker det, da det ivaretar den gamle, enkle samlingen og byggingen fra enern. Men soldatene er smartere, og de går i formasjoner og slikt.

 

Company of heroes er et veldig bra spill fra 2. verdenskrig, det baseres på å bygge hus som igjen produserer soldater(kaller inn forsterkninger som det heter i spillet).

Spillet har sinnsykt mye muligheter for taktikk med infanteri, tanks, anti tank guns, maskingeværer osv. Vanvittig brae kamper spør du meg, mye kule mission, og ikke minst DRITRÅTT på lan!!

 

 

Det er brae kampsituasjoner og animasjoner.

Mange forskjellige typer våpen og kjøretøy.

Store muligheter for taktikk(spesielt med infanteri).

 

Det krever mye av PC'en.

Synes opplegget med å samle ressurser er litt teit.

Endret av Kramstogen
Lenke til kommentar

Kramstogen, syns Company of Heroes sitt ressurs system er mye bedre enn f.eks. Supreme Commander (liker + - systemet til SupCom men utover det, nei) fordi det TVINGER deg til å expande. Du kan ikke bare sitte i hjørnet og sture med ditt, skal du ha det du trenger må du ut og ta det, og holde det. På den måten blir det lett kamper langs hele linja for å få tak i noen av de viktigere ressursene.

 

Men, OP, prøv Rise of Nations of Empire earth som har blitt nevnt tidligere. Det er nok det nærmeste du kommer det du ønsker.

 

Og Steelrose, syns APM blir litt teit når man står og trykker som gal på musa bare så man får mer APM :p

Lenke til kommentar

Age of Empires har jo kommet til versjon 3 nå. Det kom vel også en expansion til dette i vinter.

 

Har ikke spilt dette selv så mye, så vet ikke om det tar vare på de gode gamle gameplayelementene fra eneren og toeren (toeren er forøvrig min favoritt).

 

Ellers er Empire Earth nevnt her også. Der har det vel også kommet en toer. Her starter du i steinalderen og har enormt mange aldere å avansere gjennom for å komme til et futuristisk miljø på slutten. Du kan selvfølgelig selv velge start-epoke og "maks-epoke" i et vanlig skirmish-game...

 

Og selv om det kanskje faller litt utenfor spørsmålet anbefaler jeg også Medieval II : Total War. Her styrer du ikke enkeltenheter i kamp, men grupper på x antall enheter som beveger seg sammen. Litt kjedelig AI, men artig å spille mot hverandre :)

Lenke til kommentar
Age of Empires har jo kommet til versjon 3

 

Har en pirat versjon av det spillet, synes det blir for enkelt, produserer 5 om gangen og maks 200 folk.

 

 

 

Skal se om jeg finner noen rise of nations gameplay videoer, og fant noe som het rise of nations: Rise of Legends. Er det en expansion pack kanskje?

 

OG: jeg har rome: total war, har spilt det nok synes jeg:P det var gøy da.

Endret av åousky
Lenke til kommentar
Age of Empires har jo kommet til versjon 3

 

Har en pirat versjon av det spillet, synes det blir for enkelt, produserer 5 om gangen og maks 200 folk.

 

 

 

Skal se om jeg finner noen rise of nations gameplay videoer, og fant noe som het rise of nations: Rise of Legends. Er det en expansion pack kanskje?

 

OG: jeg har rome: total war, har spilt det nok synes jeg:P det var gøy da.

8521440[/snapback]

 

Rise of Legends baserer seg rundt et fantasiunivers. Det er et eget spill av utviklerene bak rise of nations. Jeg har aldri prøvd det. Mener det fikk litt lunkne karakterer da det kom ut. Prøv Rise of Nations først du. Det syntest ihvertfall jeg var ganske bra. :)

 

Edit:

Jeg oppdaget nå at det også er en ekspansjon til spillet kalt Thrones and Patriots. Ifølge gamespot gjør den et veldig bra spill enda bedre.

Tenkte jeg skulle skaffe meg denne pakken selv :)

Endret av Gammelsko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...