Gå til innhold

Frimurerne, bare en gutteklubb for gubber?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med andre ord, det var jødene som bestemte datoen han skulle henrettes på? Igjen, høyt nivå.

 

Har du lest disse 130 år gamle skriftene? Om du skulle gjøre det så ville du bli svært overrasket over hvor detaljert de beskriver dagens verdenssamfunn og den politiske utviklingen i Europa og resten av verden. Det ville da være klart for deg at disse skriftene ikke bare er skrevet av en svindler, men intet mindre enn en synsk svindler som kjenner et samfunn 130 år etter sin tid i detalj!

 

Jeg har ikke lest de, kan du komme med detaljer for hvordan de beskriver dagens politiske situasjon? For jeg får ikke akkurat inntrykket av en bra spådom herfra:

 

The forgery contains numerous elements typical of what is known in literature as a "False Document": a document that is deliberately written to fool the reader into believing that what is written is truthful and accurate even though, in actuality, it is not.[22] It is also one of the best-known and most-discussed examples of literary forgery, with analysis and proof of its fraudulent origin going as far back as 1921.[23] The forgery is also an early example of "Conspiracy Theory" literature.[24] Written mainly in the first person pural,[25] the text embodies generalizations, truisms and platitudes on how to take over the world: take control of the media and the financial institutions, change the traditional social order, etc. It does not contain specifics.

Lenke til kommentar
Med andre ord, det var jødene som bestemte datoen han skulle henrettes på? Igjen, høyt nivå.

 

Har du lest disse 130 år gamle skriftene? Om du skulle gjøre det så ville du bli svært overrasket over hvor detaljert de beskriver dagens verdenssamfunn og den politiske utviklingen i Europa og resten av verden. Det ville da være klart for deg at disse skriftene ikke bare er skrevet av en svindler, men intet mindre enn en synsk svindler som kjenner et samfunn 130 år etter sin tid i detalj!

 

Jeg har ikke lest de, kan du komme med detaljer for hvordan de beskriver dagens politiske situasjon? For jeg får ikke akkurat inntrykket av en bra spådom herfra:

 

The forgery contains numerous elements typical of what is known in literature as a "False Document": a document that is deliberately written to fool the reader into believing that what is written is truthful and accurate even though, in actuality, it is not.[22] It is also one of the best-known and most-discussed examples of literary forgery, with analysis and proof of its fraudulent origin going as far back as 1921.[23] The forgery is also an early example of "Conspiracy Theory" literature.[24] Written mainly in the first person pural,[25] the text embodies generalizations, truisms and platitudes on how to take over the world: take control of the media and the financial institutions, change the traditional social order, etc. It does not contain specifics.

 

Jeg synes heller du skal laste dem ned, lese dem g gjøre deg opp din egen oppfatning av saken istedetfor å få en mangelfull annenhåndsoppsummering fra meg.

Ellers kunne du lese boken "The culture of critique" av professor Kevin MacDonald for å få et innblikk i jødisk

evolusjonsstrategi og hvordan det har påvirket USA's og Europas politiske og samfunnsmessige utvikling.

 

Men jeg skjønner selvsagt om du foretrekker å forholde deg til det som står på wikipedia og flertallsoppfatningen. Livet er så mye enklere slik og man slipper en masse ubehag. Dere har jo i denne tråden lært TS om hva det betyr å være ulydig mot den rådende oppfatning.

Lenke til kommentar
Jeg synes heller du skal laste dem ned, lese dem g gjøre deg opp din egen oppfatning av saken istedetfor å få en mangelfull annenhåndsoppsummering fra meg.

Ellers kunne du lese boken "The culture of critique" av professor Kevin MacDonald for å få et innblikk i jødisk

evolusjonsstrategi og hvordan det har påvirket USA's og Europas politiske og samfunnsmessige utvikling.

 

Men jeg skjønner selvsagt om du foretrekker å forholde deg til det som står på wikipedia og flertallsoppfatningen. Livet er så mye enklere slik og man slipper en masse ubehag. Dere har jo i denne tråden lært TS om hva det betyr å være ulydig mot den rådende oppfatning.

 

Jeg har nok ikke vilje eller tid til å laste ned de, på lik linje med Mein Kampf, så er det noe som kanskje skal leses i fremtida. Men kommer nok ikke til å gi meg noe særlig.

 

"Flertallsoppfatningen" og de akademiske oppfatningene har en tendens til å være de riktige. Det er på lik linje som at man ikke forholder seg til L. Ron Hubbard sine verk som virkelighet. Da slipper man ubehag og tidsløseri. Det er sant.

 

Kom igjen, forklar ihvertfall småelementer som viser hvor detaljert de har spådd fremtiden. Ikke bare generaliseringer. Litt som å referere til den peloponnesiske krigen og se til USA og resten av verdenssamfunnet idag. Særdeles treffende for dagens situasjon. Samfunnet forandrer seg ikke så veldig.

 

Vi har lært trådstarter å være imot den rådende oppfatningen? Den rådende oppfatningen i forhold til Frimurerene er at ingen helt vet hva de driver på med. Mystikken er jo halve greia. Men du vet, den "offisielle historien" må jo forkastes fra folk som har sett lyset der jødene bruker det som det internasjonale organet for å spre jødenes preferanser :roll:

Lenke til kommentar

Konspirasjonsteoretikere drar alltid frem dette kortet mot skeptikere. "Les selv og gjør deg opp din egen mening", gjerne kombinert med påstander om "flertallsoppfatningen" og harselering med at livet er enklere for "oss andre" som ikke vet sannheten. Dette i stedet for å peke til konkrete beviser for de absurde påstandene de farer rundt med.

Lenke til kommentar
Konspirasjonsteoretikere drar alltid frem dette kortet mot skeptikere. "Les selv og gjør deg opp din egen mening", gjerne kombinert med påstander om "flertallsoppfatningen" og harselering med at livet er enklere for "oss andre" som ikke vet sannheten. Dette i stedet for å peke til konkrete beviser for de absurde påstandene de farer rundt med.

 

Det er da slett ikke sikkert at jeg sitter på sannheten. Men uten en saklig og intellektuell debatt der man setter seg inn i hverandres oppfatninger og grunnlaget for dem så får man ikke bragt det på det rene. Det er den akademiske og intellektuelle debatt som opplyser, ikke føleriet.

 

Når det gjelder henvisninger så er jeg i grunnen ganske raus med dem, men det har jo ingen hensikt om mottagerne ikke har interesse av å sette seg inn dem. Da har man ingen debatt eller meningsutveksling, snarere en meningskrig der det endelige målet er seier. Det finner jeg forholdsvis kjedelig og uinteressant.

 

Her har du en liten filmsnutt som såvidt skraper overflaten av hva professor MacDonalds bok tar for seg.

Jeg tviler sterkt, men kanskje kan den inspirere deg til å sette deg inn i motpartens syn. Om ikke for noe annet så

for å kunne møte slike som meg med nøkterne og saklige innspill istedetfor disse kjedelige og utbrukte hersketeknikkene.

 

Se filmen hos Youtube

Endret av Rona
Lenke til kommentar

Huff, kan ikke noen lage filmsnutter uten "skremmende" musikk?

 

Jødisk moral står faktisk svært langt ifra sterkt i det vestlige samfunnet. Langt mer sekulær moral har tatt over. Men slik går det når man skal koble feminisme, egalitær politikk og sosial frihet med jødedommen. Her grasper man allerede da etter halmstrå.

 

Eneste som var sånn halvveis on-point var at vestens fiender korrellerer med Israel sine fiender. Men USA handler i en ganske bestemt egeninteresse i det området, i tillegg til at det tilfredsstiller AIPAC og diverse jødiske organisasjoner, som uten tvil har sterk makt i USA pga. de tette båndene som har blitt knyttet i nyere tid. Men det er en veldig lang stretch fra det til disse håpløse påstandene om jødene som kontrollerer vesten og verden.

 

Det var ellers en svært lite givende video.

Lenke til kommentar
Uavhengig at teorier kan det fastslåes at det er et lukket samfunn i samfunnet bestående av bla. politiske, juridiske, militære, intellektuelle og finansielle elite. Dette er ikke helt heldig.

 

Nå ble vel medlemslistene lagt ut hos TV2 med navn, bosted og yrke. Jeg har lest raskt over og må vel konkludere med at det var veldig lite "elite" spore.

http://www.tv2nyhetene.no/prosjekt/frimure.../etter-stilling

 

Men noen vil sikkert påstå at denne lista ikke er den virkelige. Og det er forsåvidt ikke en påstand jeg skal avfeie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...