Gå til innhold

Windows Vista aktivering


Anbefalte innlegg

Jeg har en gyldig Windows Vista Business nøkkel som jeg har fått på NTNU. Problemet er at når jeg skal aktivere Windows får jeg beskjed om at nøkkelen allerede er i bruk.

 

Jeg har kun installert Vista på en maskin, og det var ikke noe problem å aktivere første gang. Problemet var at jeg installerte noen gamle nforce2 drivere, dette førte til noen problemer og jeg valgte å installere Vista på nytt siden maskinen ikke klarte å gå tilbake til et restore point som var før nforce2 driverene ble installert.

 

Jeg trodde Windows skulle kjenne igjen det hardware jeg hadde på maskinen Vista ble installert på slik at ominstallasjon ikke skulle være noe problem?

 

Noen som har noen forslag til løsning på problemet? Alle hjelp er hjertelig velkommen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du fAr vel alternative aktiverings mulighter. Har du prOvd A ringe inn for A aktivere?

 

Har ikke vista selv, men gAr ut fra det er ganske likt som pA XP.

8492480[/snapback]

Valgene er å kjøpe en ny nøkkel eller å ringe. Regner med jeg får ringe å høre hva de har å si. Merkelig hvis en Vista nøkkel er begrenset til kun en installasjon selv om det er på samme PC.

Lenke til kommentar

Du skal ringe ind til microsoft og aktivere din nøgle via telefon, opkaldet er vist gratis.

 

 

Når du har aktiveret per telefon skulle din oprindelig nøgle virke igen såfremt du får lyst til at formatere det samme system, men problemet opstår igen hvis du på et tidspunkt skulle skifte motherboard.

 

 

Jeg skiftede motherboard og var nød til at ringe ind til microsoft. De fortalte mig også at min nøgle var nulstillet.

Lenke til kommentar

Jeg byttet akkurat hovedkort på en av vista pc'ene mine, og måtte ringe inn for å aktivere.

Måtte snakke med en kundebehandler etter jeg hadde taste inn alle tallene, men han fikset alt, og jeg fikk aktivert Vista'en.

 

Så det er ingen problemer med å ringe dem, så lenge du har en gyldig lisens. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...