Gå til innhold

Kan noen anbefale en pc-bygger?


Anbefalte innlegg

Jegg finner ikke noen konfigurasjoner jeg er fornøyd med i noen av "selvbyggerne" hos onlinebutikkene (ingen av dem har fulltower kabinetter på menyen lenger) og jeg har derfor satt sammen en konfigurasjon selv, basert delvis på magafølelse og delvis på anbefalingene i hardware.no. Det eneste problemet er å finne en habil PC-snekker, som kan og vil ta byggejobben (og også vurdere om mine komponenter harmonerer med hverandre Er det noen her, som kan anbefale en skikkelig bygger? Og sende meg en e-postadresse å kontakte?

 

Her er noen av hovedkomponentene:

Støyskjermet fulltårnkabinett:

nc2322_380.jpgNoiseControl Fulltower, støydempet

 

Hovedkort anbefalt av hardware.no:

13-131-011-03.jpg

ASUS M2N32-SLI Deluxe Wireless Edition Socket AM2 NVIDIA nForce 590 SLI MCP ATX AMD

True Dual X16 SLI

 

Et Skjermkort, som utnytter hovedkortets True Dual X16 SLI:

aa65760.jpg

ASUS GF7600GS 512MB PCI-E DVI HDTV Retail (EN7600GS SILENT/HTD/512M)

* Asus ReverseCool Technology

* More than 10 degrees cooler than generic GF7600GS series

* Powerful -2 DDR2 memory can provide more than 25% better performance than Generic GF7600GS

* 512M Super Huge memory size provides powerful performance in high resolution circumstances

* Dual-Link supports display up to 2560x1600 resolution

 

Frontpanel:

SBSP1BB_380.jpg

Sunbeam 20-in-1 Superior Panel, Sort

Kortleserfunksjoner:

 

2 stk. USB 2.0 (bakoverkompatibel med USB 1.1)

1 stk. Firewire

Støtter kopiering mellom ulike korttyper

Støtter følgende formater:

°CF type I/II

°Micro Drive (MD)

°MS, MS PRO, MS DUO, MS DUO PRO

°SD

°MMC

°SM

Full støtte for Plug&Plug og Hot Swapping

LEDs indikerer strøm og lese-/skriveaktivitet.

Støtter Windows98/98SE/2000/XP

8 Phase Power Design

Fanless Design - Heat Pipe & Stack Cool 2

Optional FAN for Water-cooling

64-bit CPU support

2 stk.External Serial ATA 3.0Gb/s ports

Endret av truud2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du magler vel noen deler her, om du ikke har de fra før da?

8491450[/snapback]

 

Ja, i høyeste grad! :)

jeg hadde bare tenkt å nevne hovedkomponentene, som eksempel på hva slags maskin jeg har i tankene og har plukket ut deler til

Men jeg, hadde også bl. a. tenkt meg en Athlon Dual core x2 5600+ adart_835439462_0.jpg

og en ekstra stillegående 550W power supply:

lc6550ssg_380.jpg

LC Power, 550W, "Super Silent - Black", 20/24 pins

Endret av truud2
Lenke til kommentar
Selv om den heter SuperSilent, er den nok neppe det. Bare se på prisen. Kvalitet koster, og du får ikke no 550w psu som er stillegående til 400kr.-. Vil anbefale mist

8491662[/snapback]

Takk for tips, og du har selvfølgelig rett i at, vanligvis får man bare det man betaler for. Det var akkurat slikt jeg hadde håpet en evt. PC-bygger kunne veiledet meg om før jeg gikk til innkjøp av noen komponenter.

Lenke til kommentar
Denne PSU'en oser av kavalitet, og er meget stille :)

 

Har den selv. Du kan evt. kjøpe den typen med modulære kabler.

 

Edit: Har du et budsjett? Jeg kan prøve å lage et oppsett til deg. Men det er lettere når en vet ca hvor mye penger du har tenkt til å bruke.

8491749[/snapback]

Takk for tilbudet

Og: Nei, jeg har ikke et budsjett. Tenkte først å finne ut hva det vil koste og deretter se om jeg har råd, eller kan tøye meg til å ta meg råd til. :D Jeg har imidlertid satt opp hele konfigurasjonen, som jeg hadde tenkt meg i Word og forsøker å laste opp Wordfila i .doc-versjon, som vedlegg til denne postingen. Har imidlertid aldri forsøkt å benytte vedlegg her før, så jeg vet ikke om/hvordan det funker? (forsøkte først å laste den opp i .mht versjon (for å omgå Word), men da krasjet Firefox (under opplastingen?) Men opplasting av Wordfila gikk greit, og link til den, er å finne nederst her.

Såvidt jeg klarer å regne sammen blir prisen for komponentene uten. braketter, rammer skruer kontakter, kabler og andre nødvendige tillegg ca. kr. 14.100 inkl 22" flatskjerm. Dumt at ikke alle komponentene var å få hos en og samme leverandør for da kunne jeg kanskje fått noe rabatt, Men, her er det omtrent like mange leverandører, som komponenter, så det blir et solid påslag for porto/frakt også Jeg benyttet prisguiden hos hardware.no til å finne leverandørene. Ergo, så mange forskjellige.

Ny_PC2.doc

Endret av truud2
Lenke til kommentar
Kan anbefale deg Prisguiden, der får du en oversikt over hvem som har de beste prisene osv.

8491984[/snapback]

Enig! Prisguiden til hardware.no, er uvurderlig. Har også forsøkt Kelkoo.no, men søkemotoren deres er ganske ubrukelig. Den finner det du ser etter om, du bare har tid til først å lete deg gjennom 100.00 ting du ikke ser etter. Jeg begriper ikke hvordan den er konstruert? Men de får vel betalt pr. registrert søketreff av kundene antar jeg? :no:

Lenke til kommentar
Da tar du bare å lager et opp sett i prisguiden og legger alle varene i handlekurven :) 

 

Så kan jeg se på det etter på!

8492367[/snapback]

 

Prisene i priskolonnen helt til høyre i denne Wordfila skal være linker fra Prisguiden til den aktuelle komponenten hos de norske forhandlerne om jeg har klart å gjøre dette noenlunde riktig. Videre skal prisene være de laveste jeg fant på Prisguiden for komponentene, skjønt manuell etterkontroll hos amantio.no viste at de oppga litt lavere priser på sin webside i et par tilfelle (motsatt syntes det, som om stretto hadde lagt på prisen for 4gb ddr2-800 fra første gangen jeg fant prisen fra demt hos Prisguiden, så enten blingser jeg litt, eller så hadde det skjedd en oppdatering, hvilket vel ikke er unaturlig på en "ferskvare", som RAM?

 

Eller vil du helst ha det i form av Prisguide handlekurv?

Endret av truud2
Lenke til kommentar
Da tar du bare å lager et opp sett i prisguiden og legger alle varene i handlekurven :) 

 

Så kan jeg se på det etter på!

8492367[/snapback]

 

Prisene i priskolonnen helt til høyre i denne Wordfila skal være linker fra Prisguiden til den aktuelle komponenten hos de norske forhandlerne om jeg har klart å gjøre dette noenlunde riktig. Videre skal prisene være de laveste jeg fant på Prisguiden for komponentene, skjønt manuell etterkontroll hos amantio.no viste at de oppga litt lavere priser på sin webside i et par tilfelle (motsatt syntes det, som om stretto hadde lagt på prisen for 4gb ddr2-800 fra første gangen jeg fant prisen fra demt hos Prisguiden, så enten blingser jeg litt, eller så hadde det skjedd en oppdatering, hvilket vel ikke er unaturlig på en "ferskvare", som RAM?

 

Eller vil du helst ha det i form av Prisguide handlekurv?

8492514[/snapback]

trur han tenkte på handlekurv. Så legger du ut linken :)

Lenke til kommentar
Det hadde vært det beste med en handelvogn fra prisguiden ja, lettest å endre på ting ol. da.

8492634[/snapback]

Greit, men jeg må vist få noe undervisning om prisguidens handlevogn for når jeg trykker på Kjøp i Prisguiden kommer jeg rett i kassa hos forhandleren, så det er åpenbart ikke riktig teknikk for å opprette handlevogn :no:

Lenke til kommentar

1) Du må logge inn

2) Finn den varen du skal ha

3) Trykk " Legg denne varen i aktiv handlevogn" til høyre

4) Huk av "Lesbar for alle" når du er inne på handlekurven din.

5) Skriv link her :)

 

Litt rart skrevet kanskje, men det står trinn for trin hva du skal gjøre til høyre i Prisguiden.

Lenke til kommentar
Det hadde vært det beste med en handelvogn fra prisguiden ja, lettest å endre på ting ol. da.

8492634[/snapback]

Greit, men jeg må vist få noe undervisning om prisguidens handlevogn for når jeg trykker på Kjøp i Prisguiden kommer jeg rett i kassa hos forhandleren, så det er åpenbart ikke riktig teknikk for å opprette handlevogn :no:

8492678[/snapback]

ok. Det er feil ja :p

 

du må vere logget inn, da du er inne på varen trykker du på "legg til varen i din handlekurv" helt til høgre på sida. Når du søker fram varer skal du ta ein av dei øverste linkane som ligger for seg på ein måte

Lenke til kommentar
Hva er det som gjør det skjermkortet til ditt valg egentlig?

8492695[/snapback]

Romslig memory, rimelig pris og 16 bit PCI-Express buss, hvilket rimer med hovedkortet om jeg har oppfattet riktig? Men, jeg er åpen for alle motforestillinger og bedre forslag

Lenke til kommentar
1) Du må logge inn

2) Finn den varen du skal ha

3) Trykk " Legg denne varen i aktiv handlevogn" til høyre

4) Huk av "Lesbar for alle" når du er inne på handlekurven din.

5) Skriv link her :)

 

Litt rart skrevet kanskje, men det står trinn for trin hva du skal gjøre til høyre i Prisguiden.

8492728[/snapback]

doh :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...