Gå til innhold

Hva bruker man feks PC9600 ram til? og hvordan?


Mazrim Taim

Anbefalte innlegg

Vel det jeg lurer på er rett og slett hva bruker man rask ram som PC9600 til og ikke minst hvordan bruker man slik ram?

Har lett kjempelenge her nå etter hovedkort som støtter mer enn PC6400 men det er et fåtall altså, og svært få støtter PC8000 eller mer (tror jeg har funnet et eller noe på en litt tvilsom side).

Så det jeg ønsker et svar på er i hva slags PCer bruker man slik ram?

Jer har oppfattet at dette er noe osm man kan bruke i gamingPCen sin f.eks, men må man klokke det ned eller noe da? Man kan vel ikke bare plugge PC9600 brikker ned i ASUS P5WDG2 WS-Pro hovedkortet og så starte å bruke det? Eller? For det hovedkortet støtter ikke mer enn PC6400....

 

Er litt forvirra her nå altså.

Men hva yter best; PC9600 ram eller PC6400 med CL3?

 

Ønsker bare en liten forklaring her nå, for jeg greier ikke helt å finne ut eller forstå akkurat hvordan dette her er.

 

:blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slikt minne kjøper man bare om man skal drive med ekstremklokking. Det er ingen vits om man ikke skal klokke noe eller bare litt. Da holder PC6400-minne lenge.

 

Grunnen er jo at når man klokker opp CPU og FSB, følger jo minnet med siden det ikke kan låses til en viss hastighet.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Nei det er kaste penger ut vinduet.

 

Kun viss du driver med ekstremklokking.

 

Les nå D9GMH posten.

Har klokket D9GMH til over 1200mzh

Veldig bra pris.

8492583[/snapback]

 

Enig med han ;)

 

DU kan enten kjøpe Crucial BallistiX PC5300 CL3 eller Crucial BallistiX PC6400CL4. Uansett hva du velger, så får du minne som nesten garantert klarer 1200 Mhz

Lenke til kommentar

Det er som regel en liten forskjell mellom chippene som sitter på PC5300-brikkene og de som er på PC9600-brikkene. De på PC9600-minnet har gjennomgått grundigere tester og klokker ofte litt lenger enn de på de billigere brikkene.

 

Men jeg er enig i at om man ikke driver med ekstrem overklokking er det ikke mye vits å betale nesten det dobbelte for PC9600-brikker :)

 

Tenker å kjøpe de Ballistix PC5300 brikkene selv, hvis jeg ikke får tak i et brukt OCZ PC8500 2gig kit rimelig.

Lenke til kommentar
Nei det er kaste penger ut vinduet.

 

Kun viss du driver med ekstremklokking.

 

Les nå D9GMH posten.

Har klokket D9GMH til over 1200mzh

Veldig bra pris.

8492583[/snapback]

 

Enig med han ;)

 

DU kan enten kjøpe Crucial BallistiX PC5300 CL3 eller Crucial BallistiX PC6400CL4. Uansett hva du velger, så får du minne som nesten garantert klarer 1200 Mhz

8497336[/snapback]

'

det er feil, etter det jeg har hørt så var det en bra revisjon eller noe sånt. og at det er ingen garanti får at du får samme "d9gmh" på de andre billig crucial, ser jo at folk har kjøpt den og sagt det ikke gikk så bra, samt du ser dem i salg, kansje en antydning til at det alle ikke er like heldig. kansje reklame for crucial via hw

Lenke til kommentar
Nei det er kaste penger ut vinduet.

 

Kun viss du driver med ekstremklokking.

 

Les nå D9GMH posten.

Har klokket D9GMH til over 1200mzh

Veldig bra pris.

8492583[/snapback]

 

Enig med han ;)

 

DU kan enten kjøpe Crucial BallistiX PC5300 CL3 eller Crucial BallistiX PC6400CL4. Uansett hva du velger, så får du minne som nesten garantert klarer 1200 Mhz

8497336[/snapback]

'

det er feil, etter det jeg har hørt så var det en bra revisjon eller noe sånt. og at det er ingen garanti får at du får samme "d9gmh" på de andre billig crucial, ser jo at folk har kjøpt den og sagt det ikke gikk så bra, samt du ser dem i salg, kansje en antydning til at det alle ikke er like heldig. kansje reklame for crucial via hw

8501728[/snapback]

 

Ballistix 5300 CL3/6400 CL4 etc. bruker D9GMH og klokker generelt veldig godt.

De billige 5300 CL5 og 4300 CL4 bruker D9HNL i dag.

Men det ble brukt en del D9GMH i en periode.

I dag er sjansen minimal for å få D9GMH på de billigbrikkene.

Når det gjelder prisfallet på minnebrikker, gjelder det DDR2 generelt.

Men ikke i like stor grad de dyreste/beste, basert på D9GKX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...