Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en "dirrer" når den er på en annen kurs.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heissan alle sammen.

Jeg har nettopp flyttet maskinen min til et annet rom i huset. Bare jeg plugger i strømkabelen begynner pc'en å dirre. Dette gjelder også selve skjermflaten på LCD-skjermen min og. Begge deler fungerer, men det er helt tydelig at dette er stømmen. Det er litt som å ta på et sauegjerde (Ikke så kraftig da.) :p

Som sagt, alt fungerer fint, er dette noe som er risikabelt?

Mvh Audun Hagen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er farlig.

Her er det snakk om en eller annen jordingsfeil.

Siden det skjer kun på den kursen, så må det være en feil der, som må utbedres. Er denne uten jord, er det mulig at du har en jordingsfeil i selve pcen, som gikk til jord på forrige kurs, men som nå ikke har noe å jorde seg til nå.

FÅ DETTE RETTET FØR DU FORTSETTER BRUKEN!

Skrevet

Heissan, den står ikke jordet på noen av kursene. Tror ikke det er i PC'en, for Den har alltid fungert brillefint på alle andre kurser. Det andre er at den dirrer selv om den er av. Jeg har en forgrener med overspenningsvern, men selv om den er skrudd av dirrer det. Selv o jeg tar ut strømkontakten i maskinen, men ikke i skjermen virker det som om strømmen går fra skjermen, gjennom DVI-kabelen og videre til maskinen.

Bravida skal få svi nå. De har gjort en helvettes dårlig jobb i resten av huset og. :(

Mvh Audun Hagen

Skrevet

Aner ikke hva du mener med at den 'dirrer' (fysisk vibrasjon, eller noe du kjenner når du tar på den)?

Men kan si det slik at hvis man tar på en ujordet PC når man selv er jordet så vil man få et lite støt. Det har ingenting med overledning å gjøre, og det er ikke farlig, bare ubehagelig.

Det kommer av kondensatorer i støyfilteret. Det er derfor spesifisert at PCer skal tilkobles jordet uttak. Men det kan man også la være hvis man ellers holder den unna jord.

Skrevet

Pussig skulle til å poste akkurat det samme fenomenet :)

Jeg kan kjenne det dirrer litt når jeg stryker fingra over kabinettet ....

Har ikke jor på noen av kontakte i rommet, vil det gå vekk om jeg kobler pc i en med jord?

Har målt i kontakten og multimater, det viser 228 volt :yes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...