tho099 Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 I de nyeste flyene har en ett IFE hvor en kan se filmer, spille spill, høre på musikk og se tv. Dersom en skulle laget noe slikt i ett leilighetkompleks på 70-140 leiligheter, hvor stor server vil en trenge til noe slikt. Og kan man installere ett TV kort i en server slikt at en kan se tv (parabol)? Og hvilke klienter hadde passet til noe slikt? Hadde OffieStation L200 fungert? Håper noen kan svare.
JohndoeMAKT Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Det første du bør tenke på om dette skal gjøres i praksis er lovligheten av det du planlegger. Selv om et TV-kort i en server kan dele dette bildet ute til flere leiligheter er normalt ikke dette lov. For musikk og filmer er det også et veldig lite utvalg som du lovlig kan dele over et slikt system. Jeg vil tro at selv "fri" musikk som det på tjenester som urørt vil ikke være lovlig for deg å spille ut til leilighetene på denne måten om dette er en betalingstjeneste.
PerB Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Dette må nok tolkes som offentlig fremføring. Dette betyr at det er TONO-avgift på all kjøpe-musikk. DVD-filmer som er i vanlig handel er ikke tillatt å videreformidle på denne måten. Også for videreformidling av fjernsynssendinger er det regler som må overholdes.
tho099 Skrevet 27. april 2007 Forfatter Skrevet 27. april 2007 All copyright, avgifter og alt av jurdiske ting vil bli fulgt. Parabolavgifter til hvert enkelt "leilighet" vil bli betalt på en skikkelig måte, da dette er ett stort og seriøst firma. Foreløpig er dette bare en ide lufting om hvordan ting kan gjøres, og lurer derfor på hvor stor server, type klient osv en trenger for å gjennomføre noe sånt, for å se om kostnadene blir på ett nivå hvor dette kan være interessant på å gå videre med. Så hvis det er noe som vet teknisk hva som kreves, så hadde det vært hyggelig med svar
Gjest Slettet+432 Skrevet 28. april 2007 Skrevet 28. april 2007 All copyright, avgifter og alt av jurdiske ting vil bli fulgt. Parabolavgifter til hvert enkelt "leilighet" vil bli betalt på en skikkelig måte, da dette er ett stort og seriøst firma. Foreløpig er dette bare en ide lufting om hvordan ting kan gjøres, og lurer derfor på hvor stor server, type klient osv en trenger for å gjennomføre noe sånt, for å se om kostnadene blir på ett nivå hvor dette kan være interessant på å gå videre med. Så hvis det er noe som vet teknisk hva som kreves, så hadde det vært hyggelig med svar 8482734[/snapback] Vet ikke helt hva som kreves men en ting er sikkert, og det er at serveren må være meget kraftig. Og for all del ikke kjøre noe Windows greier. Det er en spennende ide forresten! Hold oss oppdatert!
Taxman Skrevet 28. april 2007 Skrevet 28. april 2007 Jeg flydde med airbus til statene nå nylig, og der var det underholdningssystemet du pratet om installert. Jeg la imidlertid merke til at det var en "svart boks" under annenhvert sete foran meg (fordi jeg er lang, og den hersens boksen var i veien for mine bein) . Lurer på om det kan være underholdningssystemet - slik at det er desentralisert, men at de streamer filmene fra en "hovedboks" som da ikke trenger all verdens cpu kraft. Bare en tanke.
Henrik C Skrevet 29. april 2007 Skrevet 29. april 2007 Om jeg ikke husker helt feil, så leste jeg en leder i et engelsk datamagasin som handlet om dette. Der hadde redaktøren sett en Linux-maskin boote på skjermen, under oppstarten av flyet, og så hadde det kommet opp et grafisk grensesnitt. Han trodde, og om jeg husker riktig, fikk senere bekreftet, at alle setene hadde en liten Linuxmaskin, og streamet fra en sentral server. Skal prøve å finne det bladet, og scanne inn de aktuelle sidene.
tho099 Skrevet 30. april 2007 Forfatter Skrevet 30. april 2007 Om jeg ikke husker helt feil, så leste jeg en leder i et engelsk datamagasin som handlet om dette. Der hadde redaktøren sett en Linux-maskin boote på skjermen, under oppstarten av flyet, og så hadde det kommet opp et grafisk grensesnitt. Han trodde, og om jeg husker riktig, fikk senere bekreftet, at alle setene hadde en liten Linuxmaskin, og streamet fra en sentral server. Skal prøve å finne det bladet, og scanne inn de aktuelle sidene. 8499937[/snapback] Hadde vært hyggelig om du fant bladet. Mener også jeg har sett at entertainment systemet ikke starter før flyet starter, noe jeg regner med er pga strømbruken ett slikt system vil bruke. Og regner derfor med at de da tar kraften til å drive det fra turbinene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå