Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Formatere, et lite problem


Anbefalte innlegg

Jeg får ikke den "Trykk på en knapp for å boote" ellerno opp når jeg restarter.. skal formatere

hva er det jeg må gjøre da?

 

 

jeg skla formatere siden jeg har klart å installere windows 2 ganger.. så jeg får opp at jeg kan velge mellom xp og xp

 

men skal bare ha en ..

 

 

eller kan jeg ikke bare slette den ene windowsen ?enn å formateere? men hvis det går.. hvordan gjør jeg det da :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du installert windows på to forskjellige partisjoner? Eller har du installert windows oppe på windows så du får en meny til å velge windows?

 

For å kunne formatere må så kan du sette inn windows cden og bruke formateringsmulighetene i den som kommer opp. Men da må cdrom være det første som skal boote (stilles i bios)

Lenke til kommentar

Det holder å redigere boot.ini som ligger på roten på C: (evt. en annen disk hvis du ikke har windows på C:). Filen er skrivebeskyttet så du må skru av skrivebeskyttelsen før du redigerer den. Hvis du virkelig har to Windows-installasjoner kan du etter å ha redigert boot.ini fjerne (slette) den tilsvarende Windows-installasjonen.

 

En typisk boot.ini-fil ser omtrent slik ut:

 

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /usepmtimer /NoExecute=OptOut

Endret av Pengu
Lenke til kommentar
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og er derfor blitt stengt. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...