Gå til innhold

Uvanlig Athlon 1,3 GHz problem.


magma_81

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde meg, i kampen mot varmen, på en lur løsning. Men jeg burde visst at det ikke finnes lure løsninger i ludo. Resultatet ble at jeg klarte å skrape av kanten på prosessorkjernen. Etter jeg hadde prestert dette mesterverket renset jeg området med isopropanol, og krysset fingerne mens jeg skrudde på. Jeg var 100% sikker på at ingen ting ville funke.

Maskinen bootet på 1,3 ghz, men hang seg på vei inn i windows. klokket ned til 1,0 ghz og nå fungerer maskinen helt greit, selv om prosessoren er litt varm.

 

Spørsmålet er: Kan jeg "bygge" opp den avskrapede kanten med kjølepasta? Vil det da være mulig å klokke på 1,3 GHz igjen? Eller burde jeg kjøpe meg en ny prosessor, alternativt ikke få å lov til å holde på med datautstyr i et halvt års tid som straff??

 

Magnus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei har hatt samme probleme men med en duron 800@900

som gikk egentlig på 1100 så knak jeg av en liten bit da jeg skulle forbedre kjøleren og nå går den knapt på 900Mhz :sad: så det eneste jeg har å si er kjøp en ny fek:1400Mhz så sleper man egentlig å kolkke den på en liten stund i hvertfal:) eller du kan kaste pc´en ut av vinduet.

Lenke til kommentar

Jepp TrygveD.. intel sine "kjærner" er laget av metall på toppen.. ihvertfall 450 min som jeg hadde på 600..(558 sttabilt da..) og amd prossessorene er jo laget av glass eller noe dritt.. det er utrolig mange nybegynnere/folk uten skruklemmer som klarer å ødelegge cpu'en sin på denne måten...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-28 01:14, magma_81 skrev:

Det jeg gjorde var at jeg byttet festeklemmen på viften min, fordi den kræsjet med noen kondensatorer på hovedkortet. Dette funket helt fint når jeg satt den på, men ikke når jeg tok den av. Men, nå er alt som det skal være, selv om det var en opplevelse jeg kunne vært foruten.


Magnus.


 

Vær obs på det at festeklemmen som følger med kjøleren er beregnet spesielt for den. Hvis du skifter klemme med en av annen modell så kan det fort bli bråk. Jeg tror også at klemmene til AMD-prosessorer er anderledes enn de til Intel-prosessorer...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...