Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med canaldigital


Anbefalte innlegg

Har bredbånd (6mbit) fra canaldigital, men sliter med linja. laster jeg ned ting har jeg god hastighet, men ved vanlig webbruk går alt ufattelig tregt (ikke hele tiden, men med jevne mellomrom). tok en traceroute mot vg.no, og fikk dette resultatet:

 

 

Tracing route to www.vg.no [193.69.165.21]

over a maximum of 30 hops:

 

  1    22 ms    21 ms    12 ms  192.168.1.1

  2    8 ms    16 ms    8 ms  10.192.0.1

  3    35 ms    *        9 ms  62.92.249.33

  4    8 ms    14 ms    7 ms  ti0002d320-ge1-1-0-10.ti.telenor.net [146.172.1

8.77]

  5    *        *        *    Request timed out.

  6    24 ms    *        *    ti0001b300-ae0-0.ti.telenor.net [146.172.105.58

 

  7    16 ms    20 ms    *    c10G-ge-1-1-0.cr2.osls.no.catchbone.net [193.75

1.201]

  8    10 ms    14 ms    12 ms  gi3-4.rs2.sand.no.catchbone.net [193.75.2.22]

  9    34 ms    28 ms    16 ms  193.69.165.11

10    45 ms    27 ms    *    193.69.165.21

11    7 ms    27 ms    *    193.69.165.21

12    8 ms    13 ms    27 ms  193.69.165.21

 

Trace complete.

 

 

kjørte også en ping -t mot vg, og hadde da 6% pakketap på 100 pakker. har dette noe å si?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Canal Digital bruker her Telenor som "underleverandør" av tjenesten, dvs i praksis er det Telenor som er din tjenesteleverandør.

Ser ut som en "backbone" router hos Telenor ikke fungerer (Timeout).

Så samme symptomer for en uke siden hvor det plutseleig "løste seg", men jeg fikk samme resultat som over da jeg testet med tracerout.

En som har mer innsikt i Telenor's "backbone" kan sikkert oppklare.. :)

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har canal digital selv på en av mine linjer.

Steg 5 i din tracert skal ikke svare så det er helt normalt, som det ble påpekt er det ikke slikt at det skal være et svar under hver steg.

Videre er Canal Digital eid av Telenor, så du vil alltid ligge på Telenor sitt nett.

 

Det er derimot er par ting du bør notere deg på din tracert

 

 1    22 ms    21 ms    12 ms  192.168.1.1

Her bruker du altfor langt tid til din ruter, dette bør du se på.

 

  3    35 ms    *        9 ms  62.92.249.33

Denne tok også veldig langt tid. Dette er en av Telenor nodene i Oslo.

 

  9    34 ms    28 ms    16 ms  193.69.165.11
10    45 ms    27 ms    *    193.69.165.21
11    7 ms    27 ms    *    193.69.165.21
12    8 ms    13 ms    27 ms  193.69.165.21

Her ser det litt rart ut også, her er det 3 steg med samme ip, når det kun skal være 1. Og .11 ip buker også veldig langt tid på å svare.

 

Her tror jeg nok du bør ta noen tracert til og sjekke om dette skjer over alt eller kun en engangstilfelle mot vg. Om du ser at det skjer mot alle steder snakk med Canal Digital.

Forbindelsen mellom din ruter og maskin bør du uansett se på.

 

Legge ved min egen tracert til vg.

 

 1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.0.1
2     6 ms     5 ms     6 ms  10.128.0.1
3     6 ms    10 ms     7 ms  62.92.249.xx
4     6 ms     7 ms    10 ms  ti0004d320-ge0-1-0-10.ti.telenor.net [146.172.82.89]
5     *        *        *     Forespørsel avbrutt.
6     *        *        *     Forespørsel avbrutt.
7    15 ms    21 ms    11 ms  ti0001b300-ae1-0.ti.telenor.net [146.172.105.10]
8    14 ms    13 ms    13 ms  gi3-4.rs2.sand.no.catchbone.net [193.75.2.22]
9    13 ms    14 ms    13 ms  193.69.165.11
10    13 ms    14 ms    15 ms  193.69.165.21

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...