Gå til innhold

Beste Dell PC for 11 000 EKSKLUDERT mva?


Anbefalte innlegg

Hjemme-pc ordning på jobb.

Det handles fra Dell, og taket er 11K, eks moms.

Jeg er i utgangspunktet ute etter å kjøpe en bærbar pc.

Jeg programmerer en del, spiller litt, og ser en del film.

Jeg veksler mellom å ville ha en mest mulig ultraportabel og å ville gå for en diger "flyttbar" med mest mulig ytelse, så forslag til begge alternativer mottas med takk!

 

Ting jeg har irritert meg over på min nåværende laptop, og som jeg ønsker å unngå i denne omgangen er: generell treghet (jeg er nok litt vel glad i maange applikasjoner samtidig, kombinert med tunge utviklingsverktøy), svak skjerm, lite diskplass, elendig cd/dvd-rom.

 

Litt på siden: hvordan vil det funke å kjøre medicenter på en bærbar pc? Mange flaskehalser/fallgruver som gjør det til et dårlig valg?

 

Mye mas, men jeg har ikke fulgt med på hardwaresiden av utviklingen på et par år, så all hjelp mottas med takk :)

 

BB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PCen jeg sitter på nå i dette øyeblikk har vert det beste PC kjøpet noengang.

 

Jeg har en Dell Inspirion 6400 med oppgradert skjerm (et MUST hvis du elsker gode og sterke farger på en utrolig deilig skjerm, koster en tusenlapp men er verdt hver krone), og oppgradert til 9 cellers batteri.

 

Den holder ut i 4,5 timer med laveste strømalternativer på lystyrke på skjerm osv, noe som for meg holder en hel skoledag (bruker den jo bare i allmenfag).

 

På en full opplading holder den til å se en DVD-Film f.eks på optil 2 timer med litt under maks lysinstillinger og headset.

 

Hardwaren er absolutt diggbar i forrhold til prisen, vil anbefale deg å oppgradere RAMen, for er der du får mest ytelse for penga siden du har så mange programmer oppe på en gang :)

 

EDIT:

 

Link: dell.no - PCen

 

Eneste jeg ser som trenger en oppgradering er prosessoren på denne. 15,4" er IMO den beste mellomtingen mellom ultraportabel og multimediaPC

 

Og selvfølgelig: 15,4-tommers UltraSharp™ WXGA-bredskjerm + (1440x900) TFT-skjerm med TrueLife™ !

Endret av Nets
Lenke til kommentar

Inspiron 9400 med 7900GS skjermkort!

 

Den er konge! Stor, men har den med på skolen hver eneste dag uten noen som helst problemer!

 

Spiller alt!

 

Er usikker på prisen eks mva, kun inkl mva som stod på hjemmesiden der, men tror iallfall den kan fåes til rundt 13-14000 inkl mva, og da er det langt under 11k så vidt meg bekjent!

 

Vet ikke, kanskje en xps kan oppnås også?

 

 

Trodde forresten grensen på hjemmepc var 10k eg! ;)

 

 

Er ingen grunn til at mediacenter ikke går gullfint på en sånn maskin hvertfall! Kjører x264 HD uten problemer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...