Gå til innhold

Sjekke hvor mange som er online, og ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

noen som kan hjelpe meg med en liten ting..

Ønsker å ha ett script som sjekker hvor mange som er online, og hvor mange som har vært online de siste 24 timene! Er det neoen som har en løsning på det? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan vel sette en $_SERVER['en integer her'] som legges på med 1 hvergang noen logger inn å trekker fra 1 hver gang noen velger logg ut.

Problemet blir hvis noen bare slår av nettlesern.

Vet ikke om dette funker, men i det siste har jeg funnet ut at php.net er har noen utrolig bare eksempler :)

Skrevet

Em, tror jeg heller ville lagt en vanlig teller... enkelt og greit.

Lagre f.eks. session_id eller ip i en database sammen med timestamp.

Så for å se hvor mange som har vært innom siste 24 timer, så henter du ut det. For å se hvor mange som er online så sjekker du bare hvor mange som har vært innom siste halvtimen (da kvalifiserer de som en online bruker).

For å kunne vite eksakt hvor mange brukere det er online å må legge inn et JS som sender en beskjed til serveren når brukeren bytter nettsted - og så må du i tillegg beregne litt for de som ikke har JS.

Skrevet

Kreve Java?

JS = java script. Må ikke forveklses med det mye mer avanserte språket java.

Nei, ikke kreve det... faktisk skrive en løsning for de som ikke har det foreslår jeg.

Skrevet

vil en cookie med expire=0 gå ut når brukeren bytter side eller kun når nettleseren stenges? krever dog cookies aktivert i klient. Kanskje ha en liten embedded streaming av usynlig endeløs video eller noe. ville jo trigge en connction drop et sted når brukeren forlater nettstedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...