Gå til innhold

Kritikk på portrett og bilder fra skauen


togr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har lagt opp litt små bilder, så man får jo ikke sett feil så lett. :p

 

Bilde 4 likte jeg veldig godt. Det har mye kontrast, og bildet er litt surrealistisk - Ser for meg at det kunne vært hentet fra et spill eller brukt til å illustrere en fantasy-bok.

 

SH-bildet var vel greit nok, men ikke så mye mer enn det, synes jeg.

 

Portrettbilde 2 ble veldig bra. Lyssettingen er ikke jevn, men det gjør ingenting. Du fanger virkelig personen, og får et veldig "nært" bilde. Bra.

 

Portrett 1 ser ut til å være en smule uskarpt, og utsnittet er litt merkelig. Jeg synes ikke halve lårene har noe på bildet å gjøre uten mer av beina, men du kan jo ikke kutte dem uten å hugge av henne hendene heller.

Lenke til kommentar
portrett og vårbiler jeg ønsker kritikk på

8465510[/snapback]

1: En kjempeflott modell som jeg synes du formidler meget godt. Modellen er fint plassert i bildeflaten, flott vinklet slik at hennes former kommer bra frem.

Klokkereima er bittelitt forstyrrende synes jeg. Synes du kan lysne litt i brightness og gi bittelitt mer konstrast (+10 & +5), da synes jeg bildet ble enda bedre. En ytterst liten oppskarping også synes jeg du kan gjøre (men ikke mye).

2: Meget flott lyssatt med skyggeside (flott lettet opp) som ikke gror igjen. God kontakt med modell og et lurt forførist smil. Ellers så synes jeg du skal gjøre som besrevet på bilde 1 her også, så får du fram mer hårstrukturen og skarpheten i øyne.

4: Her synes jeg du har fått frem fine farger og stemning. Skulle jeg endret på noe så tror jeg at jeg ville prøvd å vinklet slik at man hadde sett mer innover i svingen der. Det kan se ut som du står i stien og fotograferer, og som regel blir bildene mer spennende fra en uvant vinkel som man ikke ville ha sett ved å gå der.

 

Stå på videre, du er flink!

 

Mvh

Ståle Tvete

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...