Bjornivar Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Jeg kjøpte en Fujitsu-Siemens Amilo Pi1536 fra netshop tett etter midnatt til en pris av 5995,-. Nå ser jeg at PC'en ligger på ukens tilbud til 4995,-. Har jeg krav på kompensasjon da? Eller må jeg returnere og bestille ny for å få den til en billigere penge?
Christian86 Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Jeg kjøpte en Fujitsu-Siemens Amilo Pi1536 fra netshop tett etter midnatt til en pris av 5995,-. Nå ser jeg at PC'en ligger på ukens tilbud til 4995,-. Har jeg krav på kompensasjon da? Eller må jeg returnere og bestille ny for å få den til en billigere penge? 8452887[/snapback] Nei, du har ikke krav på kompensasjon, men om du vil så kan du sikkert sende i retur og så bestille på nytt. Selv om jeg anser dette som en heller naturlig prisutvikling.
klilleng Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Mulige løsninger: * Hvis den ikke er sendt, kanseller bestillingen og bestill på nytt. * Bruke angreretten, dvs sende den tilbake og få igjen kjøpesummen. Koster deg returportoen. * Ta kontakt, og si at du kommer til å bruke angreretten om du ikke får et passende avslag.
Ninjahamster Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Jepp, avbestill om den ikke er sendt. Er den sendt ring dem og prøv å gjør en god "deal" for begge parter. Hvis ikke benytter du deg bare av angreretten.
Kal-El Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Slike ting får meg til å innse at politikerne gir forbrukerne rettigheter de alt for enkelt kan missbruke
BennyXNO Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Spørsmålet her er jo når Ukens tilbud starter hos Netshop?
Ninjahamster Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Spørsmålet her er jo når Ukens tilbud starter hos Netshop? 8457922[/snapback] En uke er ikke alltid en uke og et tilbud er ikke alltid et tilbud når det gjelder ord som kommer fra en selgers munn. Teknisk sett starter det når de legger ut tilbudet, men som sagt kan han jo bare ringe de og prøve å gjøre en deal.
Lock-Aze Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Hvis den ikke er sendt, bare ring netshop og få de til å endre prisen, det gjorde jeg og en hyggelig saksbehandler endret prisen på direkten.
Bjornivar Skrevet 25. april 2007 Forfatter Skrevet 25. april 2007 (endret) ordren var sendt før de hadde forandret prisen på den. Sendte mail til dem og de kunne gi det 'overpriste' beløpet tilbake Endret 25. april 2007 av Bjornivar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå