Gå til innhold

Oppgradere stasjonær PC 3000 kroner +-


Anbefalte innlegg

Skal oppgradere den stasjonære pcn. Max 3000 kroner. (litt plus og minus da smile.gif Den skal brukes til gaming (blandt annet Age of Conan som kommer til å ha ganske bra grafikk)

 

Jeg har en: Dell Dimension 5000 (Ja aldri skal jeg kjøpe dell igjen)

Intel Pentium 4 CPU 3.00ghz (hyperthreading, en core)

1534 RAM (256+256+1024) Burde jeg gjøre noe der? kanskje fjerne de to 256'rne og kjøpe enda en 1024?

Radeon x300 128 RAM

PCIe Board (Alt jeg vet om det)

 

Takker

 

*edited* - fant ut hva hovedkortet heter

Endret av Scullyy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 gig med ram og et bra skjermkort. Sjekk om psuen tåler det. Er ikke sikker hva som står i de dell-pcene, men kanskje google kan hjelpe... "dimension 5000 + psu" eller noe i den duren.

8452450[/snapback]

 

Det er et av probleme. Hvordan finner jeg ut om PCn tåler det. Og hvordan finner jeg ut om jeg får plass til delene

Lenke til kommentar
Det sitter en 305 Watts strømforsyning i den maskinen. Ref: (Dell™ Dimension™ 5000 Service Manual).

 

Dette ville jeg ha byttet/oppgradert:

Kingston ValueRAM DDR2-533 1GB. Denne skal passe i din maskin i tillegg til 1 Gb brikken, men ikke sammen med de 2 x 256 Mb du har.

Radeon X1950 Pro 256 MB. Fin oppgradering fra X300  :)

Og f.eks denne: Chieftec 500 Watt

8452779[/snapback]

 

Ja jeg har en kingston gig allerede så det passer. Men jeg tenkte kanskje å kjøpe gforce 8800GTS. Kommer det til å fungere med det hovedkortet jeg har nå, eller må jeg oppgradere? Chieftec 500 Watt<- det er ny vifte og strømforsyning eller :D? Har ikke peiling på sånn der

 

En venn av meg sa at Chieftec 500 Watt ikke kom til å funke. Men at jeg måtte kjøpe direkte fra Dell fordi de har noe annerledes med sine. Noen anbefalinger?

Endret av Scullyy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...