Gå til innhold

installert kde, vil bytte tilbake til gnome


Anbefalte innlegg

har installert kubuntu feisty, men likte egentlig bedre gnome, så derfor vil jeg bruke denne, jeg kjørte en aptitude install gnome-desktop-envinment og fikk installert gnome, men når jeg logger av kde og på gnome, så funker ikke nettverket mitt lenger :dontgetit: funket "out of the box" i KDE i tillegg så er menyen for å restarte skru av osv borte, har bare logg av bytt bruker og dvalemodus, noen som vet hva som er galt? er det ikke mulig å bytte fra kubuntu til ubuntu ved å bare hente ned gnome?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har installert kubuntu feisty, men likte egentlig bedre gnome, så derfor vil jeg bruke denne, jeg kjørte en aptitude install gnome-desktop-envinment og fikk installert gnome, men når jeg logger av kde og på gnome, så funker ikke nettverket mitt lenger  :dontgetit: funket "out of the box" i KDE i tillegg så er menyen for å restarte skru av osv borte, har bare logg av bytt bruker og dvalemodus, noen som vet hva som er galt? er det ikke mulig å bytte fra kubuntu til ubuntu ved å bare hente ned gnome?

8451752[/snapback]

 

Prøv installer gnome ved å skrive:

 

sudo aptitude install ubuntu-desktop

 

Den vil da hente ned alle pakkene som hører til en vanlig ubuntu installasjon. Etterpå kan det være du har lyst til å avinstallere kde for å ikke ha for mange dobbelt programmer og det kan gjøres ved å skrive:

 

sudo aptitude remove kubuntu-desktop

 

(tror den da skal fjerne alt fra kde desktop'en)

Lenke til kommentar

root@trrunde-laptop:/home/trrunde# aptitude install gnome-desktop
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
Reading extended state information
Initializing package states... Done
Building tag database... Done
Couldn't find package "gnome-desktop".  However, the following
packages contain "gnome-desktop" in their name:
 gnome-desktop-environment gnome-desktop-data libgnome-desktop-dev
 libgnome-desktop-2
No packages will be installed, upgraded, or removed.
0 packages upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
Need to get 0B of archives. After unpacking 0B will be used.
root@trrunde-laptop:/home/trrunde#    

Derfor brukte jeg som sagt aptitude install gnome-desktop-environment fikk installert gnome, men den funker ikke helt, nettverket funket ikke, og jeg fikk opp valg om å restarte/skru av maskinen, bare logge av og bytte bruker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...