Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Blir jeg hacket?


Anbefalte innlegg

Dette kommer opp i Apache-loggen..

 

Lite utrdag som virker mystisk!:

*MIN EGEN IP-ADRESSE* - - [21/Dec/2002:06:13:42 +0100] "GET /c/winnt/system32/cmd.exe?/c+dir HTTP/1.0" 404 284

*MIN EGEN IP-ADRESSE* - - [21/Dec/2002:06:13:50 +0100] "GET /d/winnt/system32/cmd.exe?/c+dir HTTP/1.0" 404 284

 

Skal det være sånn?

såvidt det ser ut så er det jo ett eller anna eller noen som får tilgang til command (cmd.exe)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette kommer opp i Apache-loggen..

 

Lite utrdag som virker mystisk!:

*MIN EGEN IP-ADRESSE* - - [21/Dec/2002:06:13:42 +0100] "GET /c/winnt/system32/cmd.exe?/c+dir HTTP/1.0" 404 284

*MIN EGEN IP-ADRESSE* - - [21/Dec/2002:06:13:50 +0100] "GET /d/winnt/system32/cmd.exe?/c+dir HTTP/1.0" 404 284

 

Skal det være sånn?

såvidt det ser ut så er det jo ett eller anna eller noen som får tilgang til command (cmd.exe)

 

http://www.securityspace.com/smysecure/w32...2_nmda_amm.html

Lenke til kommentar
Hm... Det sto at det var IIS dette gikk utover.. jeg kjører Apache, nyeste versjonen og hele pakka.. hvilken antivirus bruker jeg for å kvitte meg med denne faenskapen da....?

 

Norton Antivirus kan være et godt valg, Norman Antivirus er også bra. Andre gode antivirusprogrammer er gjerne de som utmerker seg i testene lagt ut her:

http://www.virusbtn.com/vb100/archives/pro...ducts.xml?table

 

Neste skritt er å laste ned et verktøy for å fjerne viruset. Husk å lese instruksjonene nøye, og pass på at du laster ned programmet for riktig versjon av nimda.

http://securityresponse.symantec.com/avcen...tools.list.html

 

[edit: trykkleif]

Lenke til kommentar
Hm... Det sto at det var IIS dette gikk utover.. jeg kjører Apache, nyeste versjonen og hele pakka.. hvilken antivirus bruker jeg for å kvitte meg med denne faenskapen da....?

 

Har du noe virus da?

Er ikke dette infiserte servere som prøver og finne IIS-servere som er sårbare og motagelige. svjv må du kjøre IIS får og bli infisert via web?

Lenke til kommentar

Er ikke 100% sikker på hvordan nimda fungerer.. men Code Red er designet for å port scanne alt og alle desverre.. ingen er unntatt, og viruset lever i beste velgående idag, som i fjor på denne tiden..

Kan tenke meg at nimda gjør noe av det samme.. ?

sitter du bak en router? har du fast ip adresse? kan hende nimda har hengt seg opp på din ip adresse, og vil ikke gi seg..

prøv å slå av aksessen din i 10 minutter, koble til igjen, og se om det gir seg da.. bare et forslag :wink:

Lenke til kommentar
Er ikke 100% sikker på hvordan nimda fungerer.. men Code Red er designet for å port scanne alt og alle desverre.. ingen er unntatt, og viruset lever i beste velgående idag, som i fjor på denne tiden..

Kan tenke meg at nimda gjør noe av det samme.. ?

sitter du bak en router? har du fast ip adresse? kan hende nimda har hengt seg opp på din ip adresse, og vil ikke gi seg..

prøv å slå av aksessen din i 10 minutter, koble til igjen, og se om det gir seg da.. bare et forslag :wink:

Jeg sitter bak en SMC barricade router... serveren har en intern IP, det som er merkelig at det er den IP`n som jeg har fått av ISP`n som prøver, kanskje får tilgang også, som dukker opp i loggen...

Lenke til kommentar
Er ikke 100% sikker på hvordan nimda fungerer.. men Code Red er designet for å port scanne alt og alle desverre.. ingen er unntatt, og viruset lever i beste velgående idag, som i fjor på denne tiden..

Kan tenke meg at nimda gjør noe av det samme.. ?

sitter du bak en router? har du fast ip adresse? kan hende nimda har hengt seg opp på din ip adresse, og vil ikke gi seg..

prøv å slå av aksessen din i 10 minutter, koble til igjen, og se om det gir seg da.. bare et forslag :wink:

 

Nimda gi alle brukere admin tilgang + endel mer som dere kan lese her.

 

Hva problemet denne tråden angår har jeg ingen løsning annet enn å forsøke å scanne etter virus. Eventuellt prøve å logge alt som er av trafikk.

Lenke til kommentar

Ikke at jeg er noen ekspert på Hacking, men dette ser veldig likt Unecode hacking og det funker bare på IIS. Kjører du en web side?

Uansett sikkert en fyr eller script som har telneta til deg på port 80 eller en annen som lyter og skrevet inn commandoet for å prøve å få delvis Dos prompt tilgang. Begge commandoene her har prøvd å få kjørt dir på din marskin slik at det ville blitt vist i hans telnet vindu.

 

Muligens for så å laste ned en trojan, virus ol fra en Tftp han har satt opp selv....... noe han tydlighvis ikke fikk gjort.

 

Ditt system er derfor sikkert og du kan ikke ha fått noe virus trojan ol fra dette.

 

Det du selv kan teste for å være sikker er jo å telnette til deg selv og prøve commandoene. De vill nok ikke funke, men da er du jo helt sikker.

Lenke til kommentar

Dette er helt normalt når du kjører webserver...

Du har ikke (nødvendigvis) virus og har ikke blitt hacket.

Så lenge det står en 4xx-feil (404 = Page not found) etter kommandoen som blir forsøkt kjørt så er du trygg ! Finner du derimot en 2xx/3xx feil så kan du like godt formatere først som sist.

Har hatt disse linjene i log'en både på IIS og Apache. Ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...