Gå til innhold

Renderings maskin til 10.000


Anbefalte innlegg

Jeg får tilbake nærmere 10.000 på skatten og har lyst til bygge meg en renderings maskin. Denne trenger cpu kraft og minne. Grafikk kortet trenger ikke å være bra da det ikke hjelper på renderingen i det hele tatt.

 

Da lurer jeg hva som gir mest kraft for pengene. Send inn dine forslag.

 

rederings maskin 1

 

Jeg har laget et lite forslag da. mendet kunne kajse vert billigere. vannkjøling vil jeg ha for å eventuelt overklokke. Men mest for å haen stille maskin.

Endret av Tobak30
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skulle jeg hatt en skikkelig rendringsmaskin ville jeg gått for en av intel's nye firekjernere....hvertfall ikke en lusen 4300...men det er nå min mening...

 

men for all del, en god pc det der, og det vil holde i massevis hvis du ikkje skal drive med rendring på profft nivå. Men hvis du skal vente litt med å kjøpe den ville jeg sett på en 4-kjerner, de skal ned i pris nå..

 

Etter hva jeg har hørt skal også P5B-serien fra asus egne seg bedre til overklokking, og de er litt billigere til ett tips..

Lenke til kommentar

Du bør utvilsomt satse på 4 kjerner hvis dette er en dedikert render-maskin. Jeg vil også ha minst 1gb ram til hver kjerne, altså 4gb hvis du går for en 4-kjerne cpu. Kjører du deg tom for ram blir alt tregt.

 

Eventuelt kan du kjøpe 3stk. dual-core maskiner med 2-3gb ram hver og sette opp en liten render-cluster. For 10.000,- burde det være mulig vil jeg tro.

 

 

Hvorfor har du egentlig vannkjøling på maskinen? Det blir jo dyrere å kjøpe et helt vannkjølingssett for så å gå for litt ustabil overklokking enn det ville vært å bruke de pengene på kraftigere hardware.

Endret av GeCcO
Lenke til kommentar

Kort og greit så har du en maskin du jobber på. Denne maskinen har kontakt med de tre andre maskinene i nettverket. Når du da skal rendre blir oppgaven delt mellom de tre maskinene som da jobber på en tredjedel hver. Til slutt blir alle resultatene samlet og satt sammen til det ferdige produktet.

Lenke til kommentar

Er vel enklere å ha bare en maskin. Mindre å konfigurere, mindre sjanse for feil som kan oppstå og ikke minst mindre strømforbruk :)

 

Du får jo ikke disse skattepengene før uti juni en gang og da er vel AMD på banen med 4 kjerne prosessorer. Jeg tror jeg ville bygd meg en AMD firekjerne PC hvis jeg var deg, med 4GB ram og da gjerne VISTA 64bit for å kunne utnytte hele 4GB, eller mer. Og så ville jeg satt i 2 Samsung 500GB disker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...