Gå til innhold

Dell m2010 kjøre spill om Crysis?


Anbefalte innlegg

Overskriften sier vel alt.

 

Har tenkt å kjøpe meg en dell xos m2010 med radeon mobility x1800(256 mb)

 

Lurer bare på om den klarer å kjøre crysis

 

Har også den beste prossessoren.

 

PS: Trenger ikke noen kommentarer når det gjelder mitt valg av pc, jeg får et veldig godt tilbud.

 

Takk for svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er noen misforståelser ute og går rundt DX10-støtte og skjermkort. Kan hende jeg også er på bærtur, men skal prøve å forklare såvidt jeg har forstått det:

 

DirectX er ett programmeringsspråk for grafikk (særlig 3D-grafikk) fra Microsoft. ulike programmer og spill som benytter seg av DirectX krever at programmet DirectX (fra Microsoft) installeres på maskinen for at man skal kunne kjøre disse spillene/programmene.

 

Jobben programmet DirectX gjør er å oversette kommandoer fra spillet/programmet til utdata til skjermen/skjermkortet. Dersom man imidlertid har ett skjermkort med innebygd DirectX-støtte, kan skjermkortet ta jobben med å oversette kommandoene, og dette vil gå en del raskere enn å la directx-programmet oversette fordi skjermkortets prosessor er spesialisert mot denne typen oppgaver.

 

Dersom du skal kjøre ett spill som krever DX10, må du installere DX10 fra microsoft på pc'en (Vista har vel muligens støtte for DX10 innebygd). Dersom skjermkortet ditt da kun støtter DX9, vil programvaren måtte ta jobben med å oversette/dekode deler eller hele den grafiske delen av spillet, det vil si at det du kaller DX10-detaljene vil fortsatt være der, men ytelsen vil være redusert i forhold til om skjermkortet hadde støttet DX10 og kunne vært i stand til å gjøre hele arbeidet med å tegne skjermbildet.

 

(correct me if i'm wrong)

Lenke til kommentar

Jepp, correct him if he's wrong

Men for meg høres det greit ut.

 

Altså er hele dx10 skjermkort(MÅ HA DET!) litt et pr push. Kjøp nye skjermkort, ellers vil ikke spillene se bra ut.

 

men det du sier er altså at spillet se likedan ut med dx9, bare at det rett og slett krever mer av gpuen, eller cpuen mer kanskje?

 

BTW: Takk for svar, fint at det fins folk som deg som gir gode å fyldige svar til oss som sliter litt :!:

Lenke til kommentar

DX10-kort har i tillegg til kraftigere rå ytelse støtte for dekoding av DX10-kommandoer i hardware, teoretisk sett vil spillene se like ut, men med den økte ytelsen DX10-kortene gir vil du kunne kjøre høyere oppløsninger og skru på mer eyecandy og fortsatt få relativt høye FPS. Så DX10 vil fortsatt gi ganske mye bedre visuell opplevelse (spesielt i spill utviklet for DX10).

Lenke til kommentar
Dersom skjermkortet ditt da kun støtter DX9, vil programvaren måtte ta jobben med å oversette/dekode deler eller hele den grafiske delen av spillet, det vil si at det du kaller DX10-detaljene vil fortsatt være der, men ytelsen vil være redusert i forhold til om skjermkortet hadde støttet DX10 og kunne vært i stand til å gjøre hele arbeidet med å tegne skjermbildet.

8452475[/snapback]

 

Njaaa... Jeg er ikke helt sikker på om den forklaringen du har er riktig. Slik jeg har forstått det har directx 10 noen visuelle effekter som directx 9 ikke har.

Hvis du spiller et spill med directx 9 og stiller om til directx 8, så vil ikke spillet se likt ut...

Lenke til kommentar

Nå var en del av forklaringen min at dersom du har DX9-kort men datamaskinen har DX10 installert, så foregår dekodingen i software, dermed holder forklaringen fortsatt... man kan fortsatt 'ha' DX10-støtte på maskinen selv om skjermkortet ikke støtter det, men ytelsen vil da bli redusert.

Lenke til kommentar

I spillenes grafikkinstillinger vil det sikkert dukke opp enda flere uforståelige slidere for å deaktivere dx10 spesifikke funksjoner.

For det er vel ikke slik at de hiver ut f eks lighting-funksjoner som i dag kjører fint via dx9c, og erstatter dem med dx10 ? Det blir vel mer snakk om et nytt layer som tilfører superduper-extra-extreeme-quality som valgfri opsjon, og ting som HDR får flere valg enn on/off.

Lenke til kommentar

Det ER forskjell også på visuell kvalitet, ett dx9 kort kan ikke kjøre dx10 spesifikke komandoer, selv ikke i software bare emulere noe som kan likne, selv om du har innstallert dx10 på maskinen...Dx10 fungerer BARE i VISTA.

Crysis vil kjøre i DX9 modus på kort som har DX9 støtte og DX10 på DX10 kort :)...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...