Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Valg av lett mc.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg driver å kjører opp til Lett lappen nå, å da er der ganske kjedelig og mangle sykkel når man blir ferdig.

 

Derfor lurer jeg på om noen har testet\eid\eier noen av disse syklene!

 

Honda CBR

Yamaha TDR

Daelim Roadwin

Suzuki Intruder

Kawasaki BN 125 Eliminator

Honda Varadero (kan gjerne gi meg link hvis dere finner noen billige! "under 30k")

Aprilia RS

Honda NSR

Yamaha YBR

 

som dere kan se er det mange sykler jeg er innterisert i!

Men det er vanskelig å velge, så hadde vært fint om dere kunne komme med noen innspillinger. :)

 

jeg er forøvrig 187cm høy.

Endret av Fugitive
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er du mest sugen på da, 2 eller 4 takt (altså trim eller ikke).

 

Prisklasse?

8437927[/snapback]

Jeg har egentlig mest lyst på 4-takt.

og vil helst ikke betale mer en 20-25k!

men hvis noen kommer over en varadero til ca 30k klarer jeg det! (kun varadero jeg kan strekke meg så høyt)

 

men det er veldig lite 4-taktere som er aktuelle i prisklassen 20-25.000 :ermm:

Lenke til kommentar
Honda CBR er jo litt liten da, men det er en god 4takter og man burde få en ganske fi nen til den prisen, ny pris er jo rundt 40k så...

8437975[/snapback]

men CBR.. går den no bra i det hele tatt? er det ikke 13hk i de litt eldre?

 

 

Ville valgt honda nsr eller aprilia rs..

Men sitter man ikke veldig vondt på di?

Lenke til kommentar

Kjenner en som kjører NSR.. og han synes det er trening å kjøre denne sykkelen.. vet ikke om han mente det serriøst, men virket sånn..

En annen en hadde tenkt å kjøpe seg NSR, helt til han prøvekjørte den......

 

4-takter er, ihvertfall noe jeg velger, bla for å få bort den mopedlignende lyden (beklager hvis jeg lager diskusjon ut av dette), for å få en mer bensingjerrig motor og fordi de er driftsikre.. å komme meg 2 sekund fortere ut av et kryss bryr jeg meg egentlig veldig lite om......

Endret av G-A
Lenke til kommentar
4-takter er noe jeg velger, bla for å få bort den mopedlignende lyden (beklager hvis jeg lager diskusjon ut av dette), for å få en mer bensingjerrig motor og fordi de er driftsikre..

8439412[/snapback]

 

Helt erlig hater jeg virkelig 2-takts lyden :ermm:

helt forjævelig å høre på!

man hører den dumme lyden milevis unna jo! ikke bra :no:

Lenke til kommentar

NSR og RS er 2-taktere....

 

har selv ikke prøvd andre enn Roadwin.. mine meninger er tatt ut fra hva jeg har hørt, lest og sett.. Så kanskje noe av det jeg mener kan være forskjellig av hva andre synes.. :)

 

YBR'en så pen ut.. street sykkel, ligner litt på roadwin.. billig er den også.. 2007mod til 29k+omreg. og årsavgift er vell ikke all verden.. eller en -06 til 25k+ omreg & årsavg.. igjen så får du bare 11-12 hk...

 

Daelim Roadwin ser ut til å være en grei sykkel, 1 syl 4-takt... personlig så liker jeg ikke denne sykkelen, da jeg hadde denne når jeg kjørte opp, men den kan være anderledes enn en andre.. Hørte jo at den på trafikkskolen var rævkjørt.. Lyden fra potta var jo helt anderledes enn den en kopis av meg hadde..

Glemmer ikke at læreren sa: "det er bare å dra den opp til 13 000 omdreininger." når jeg skulle bakkestarte i en litt bratt bakke.. og det røde starta på 11 000 eller noe sånt... :no::roll:

 

Intruder'en er vell kanskje(?) den beste nybegynner-sykkelen av dine utvalgte.. du sitterlavt og godt på et stort sete på en lett kontrolerbar sykkel pga det lave tyngdepunktet. 14hk v-twin 4 takter er en sterk nok motor..

 

Kawa'en har også lavt tyngdepunkt, og ser lettkjørt ut pga dette... Du blir litt mer vaggen på høye sykler har jeg hørt.. som feks Varadero.. Det er viktig å være lang nok på Varadero'en, hvis ikke så får du problemer med en gang du stopper og har en liten dump midt under sykkelen.. Jeg nådde neddi med begge tåspissene da jeg satt på den, men med dine 187, så tror jeg ikke det blir et såå stort problem.. kommer litt ann på hvor lang du er fra bakken og opp til fisringen..

 

CBR tenkte jeg også litt på, 4-takter med 15hk.. Men etter at jeg hadde prøvesittet den hos en forhandler så skiftet jeg litt mening.. ikke at den var vond å sitte på, men på senere bilder så virka sykkelen veldig lite på meg, og da hadde jeg heller ikke på kjøreutstyr. Jeg er kanskje litt kraftig( "I'm not fat, I'm just big boned" :!: ) og du er i tilleg høyere enn meg..

som du kan se på dette:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
4_1096739933.jpg

 

NSR og RS er ikke jeg noe spesielt fan av..

nr1. De er 2-taktere..

nr2. Du må jobbe for å få en behagelig sittestilling, for på Racingsykler, ja selv om de er tøffe, så er det meningen at du skal ligge å "flyte" på vinden for å få en behagelig kjørekomfort.. Det oppnår du ved 80-90 kanskje? og over alt i norge så er det mer 50-60 enn 90..? ihvertfall hvor jeg bor.. :p jeg ofrer "kulheten" og en sykkel som "alle" liker, mot kjørekomfort .. Jeg driter i hva de andre mener, de får bare sitte å slite seg ut, mens jeg slapper av og nyter turen.. :cool:

 

TDR har jeg desverre ikke sett, hørt eller lest så mye om..

 

 

Håper ingen blir sure eller lei seg hvis jeg sier noe negativt om deres sykler.. dette er MINE meninger.. dere kan legge inn deres hvis dere føler for det :)

Lenke til kommentar

Takk for alle svar! og en spesiell takk til G-A som svarte med ett langt å godt utfyllende svar :)

 

Det blir slik att Mamma kjøper seg en Kawasaki Eliminator eller Yamaha Dragstar som jeg skal låne i sommer! :cool:

 

også kjøper vi en Honda Varadero til høsten som da skal være min :w00t:

 

Å G-A jeg er lang nokk i møkkafallet, har en Varadero som skolesykkel :love:

 

Grunnen til att jeg velger Varadero er fordi det er en sykkel med masse komfort!

er helt ening med dine meninger rundt det G-A!

Endret av Fugitive
Lenke til kommentar

Jeg har en Yamaha TDR. Men jeg skjønner at du allerede har bestemt deg. Jeg laget en fotomontasje en gang, og sammenlignet med Varadero er formene bortimot identiske. Jeg stod overfor samme valget, men endte på TDR p.g.a. prisen. For 25.000 fikk jeg en utrolig komfortabel sykkel å kjøre. Går som ei klokke. Ei venninne av meg kjøpte ny DT til 50.000, men jeg ser at sykkelen min er MYE mer solid bygget. Blant annet fothvilerne bak, som er festet med "ståltråd" på DT-en, mens det er MYE mer solid på TDR-en. Kjører jeg normalt bruker den 0,35 på mila, så det går an å kjøre økonomisk med en 2-takter også! Håper du blir fornøyd med Varaderoen! Er ikke i tvil om at det er den beste lett-sykkelen! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har en Yamaha TDR. Men jeg skjønner at du allerede har bestemt deg. Jeg laget en fotomontasje en gang, og sammenlignet med Varadero er formene bortimot identiske. Jeg stod overfor samme valget, men endte på TDR p.g.a. prisen. For 25.000 fikk jeg en utrolig komfortabel sykkel å kjøre. Går som ei klokke. Ei venninne av meg kjøpte ny DT til 50.000, men jeg ser at sykkelen min er MYE mer solid bygget. Blant annet fothvilerne bak, som er festet med "ståltråd" på DT-en, mens det er MYE mer solid på TDR-en. Kjører jeg normalt bruker den 0,35 på mila, så det går an å kjøre økonomisk med en 2-takter også! Håper du blir fornøyd med Varaderoen! Er ikke i tvil om at det er den beste lett-sykkelen!  :thumbup:

8450022[/snapback]

Har sett på TDR også, men jeg liker ikke 2-takts lyden! mulig jeg er litt sær på den biten, menmen :ohmy:

jeg håper jeg skal bli førnøyd med Varadero, noe jeg sikkert hadde blitt med TDR også :)

 

Aprilia RS helt klart, går ikke an å sammenligne med NSR og CBR. Jeg hadde Aprilia selv, og var kjempefornøyd med den. Rammen og svingarmen i polert aluminium er nok til å velge Aprilia, iallefall nesten :)

8450186[/snapback]

Jeg er stor fan av hvor lekker en RS ser ut! jeg digger den sykkelen :p

Men velger komfort og 4-takt lyden :innocent:

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Hva er du mest sugen på da, 2 eller 4 takt (altså trim eller ikke).

 

Prisklasse?

Jeg har egentlig mest lyst på 4-takt.

og vil helst ikke betale mer en 20-25k!

men hvis noen kommer over en varadero til ca 30k klarer jeg det! (kun varadero jeg kan strekke meg så høyt)

 

men det er veldig lite 4-taktere som er aktuelle i prisklassen 20-25.000 :ermm:

 

 

yamaha xt e god for store folk. e 185 sjøl og sete veldig godt.

2005 og nedover er sprekare enn ybr`n, dei kjeme ofte på 30 000. 2004-2003 kjeme sikkert ned i 25 000

over 2005 model er det innsprøytning og 10 hk.

under 2005 er det forgassar og 13 hk. 2005 mod. er sprekast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...