Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Rimeligste bredbånd uansett hastighet?


Anbefalte innlegg

Ser etter et bredbånd til tante og onkel nå, de bruker kun internett til chatting (til min kusine) og minimalt med surfing, de sitter nå med 56.6 kbps modem, noe som både er tregt og dyrt. Så det jeg trenger er et relativt stabilt, billig bredbånd. Ser at telenor og ventelo har til 299/mnd og nextgentel til 270/mnd, noen som vet om noe billigere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NGT har 500/250kbs til 199.-

Med denne løsningen kan de også bruke iptelefoni uten problemer.

8436339[/snapback]

 

Uten problemer var vel å ta litt it?

Selv om de bruker nettet lite nå så er det en kjent sak at bruken øker når man går over til Bredbånd. Aldri i verden om jeg ville anbefalt IP på en slik linje.

Men dersom de ikke vurderer IP så vil den nok passe bruken demmes.

 

Ta å se kostnadene i sammen... Har de f.eks fasttelefon i dag hos TN for 159 + 199 fra NGT så lander de på 358,- i måneden med en 500/250 linje og Analog telefon.

Ser også at TN har noe som heter Mini, men den er dyrere å ringe med.

 

I tillegg så har noen begynte å budle løsninger der de setter ned analog telefoni til IP pris omtrent dersom du samler på et sted.

Analog telefoni + 2200/512 hos ventelo til kr 358,-. Så alt er jo relativt her.

 

Har de kabeltv så kan man jo sjekke der også. Vet at Canal Digital hadde noe mini abonnement engang i sin tid.

Lenke til kommentar

dette er knall , fikk gamlingene mine til å ta dette..

 

http://www.get.no/web/main/produkt/internett/easy

 

kampanje på gang :

 

Fri etablering (verdi kr 495,-)

Fri hjemlevering (spar kr 175,-)

Rask levering, enkel installering på 1-2-3!

Velg hvilket abonnement som passer for deg

12 måneders avtaleperiode

Minstepris for avtaleperioden er kr 2 340,-

Endret av toazty
Lenke til kommentar

500/250 er mer enn nok til ip/bredbånds telefoni. Litt avhengig av den tekniske løsningen som brukes, så trenger du normalt et sted mellom 40-60Kbit/sec for til å drive en IPtelefoni-løsning. Da sier det seg selv at 500/250 vil fungere helt utmerket.

 

Å sørge for prioritering av trafikken og sånt blir et helt annet spørsmål totalt. Slik type problematikk kan man lett møte på selv om man har en 20.000/1.200 linje...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

0,4 megabit (480/192*) kr. 175,-/mnd. fra start.no

 

Det er noe av det billigste ADSL du får.

 

 

Kjenner flere som har lave linjer (lik den hastighets-klassen over) og bruker IP-telefoni. Dette er eldre personer. Disse har aldri hatt noen problemer med hastigheten eller med enkel surfing mens man snakker i tlf. Dette er personer som har hatt analog/isdn modem i noen år.

Hvorfor betale mer enn man trenger?

Lenke til kommentar

problemet med adsl er at du må betale ekstra hvis du ikke har telefon, og så er faktisk Get det billigste når du tenker på pris og hastighet....

med kabelnett så slepper du ekstra for å ikke ha telefon linje...

og hvis du har telefonlinje , anbefaler jeg å gå over til ip telefoni fra Get...

men det beste er jo å bytte til mobil med Onecall , billigere blir det ikke, hvem er det vel så ringer husnr i dag da? fant ut at jeg har 3 husnr. på min mobil av 178nr :p

Endret av toazty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...