Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs Router til laptop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger nok ikke mere enn en av de rimeligste routerne. Jeg er av oppfatning at D-link er best og ingen andre kan måle seg. Men det er det nok mange som mener at jeg er på villspor.

 

Hva slags laptopp og modem du har vil nok ikke ha noe å si for hvilken router du velger.

 

En D-link DI-524 holder nok i massevis til deg :)

Lenke til kommentar
Du trenger nok ikke mere enn en av de rimeligste routerne. Jeg er av oppfatning at D-link er best og ingen andre kan måle seg. Men det er det nok mange som mener at jeg er på villspor.

 

Hva slags laptopp og modem du har vil nok ikke ha noe å si for hvilken router du velger.

 

En D-link DI-524 holder nok i massevis til deg  :)

8428456[/snapback]

Bruker selv denne routeren hjemme, og det fungerer smertefritt for meg. Kjører Vista på laptopen, og fungerte uten noen form for knot og rot. Rett på nett!

Lenke til kommentar
Du trenger nok ikke mere enn en av de rimeligste routerne. Jeg er av oppfatning at D-link er best og ingen andre kan måle seg. Men det er det nok mange som mener at jeg er på villspor.

 

Hva slags laptopp og modem du har vil nok ikke ha noe å si for hvilken router du velger.

 

En D-link DI-524 holder nok i massevis til deg  :)

8428456[/snapback]

Bruker selv denne routeren hjemme, og det fungerer smertefritt for meg. Kjører Vista på laptopen, og fungerte uten noen form for knot og rot. Rett på nett!

8428534[/snapback]

 

 

Ville heller ha anbefalt linksys WRT54GL rimelig og dønn stabil ruter og mange muligheter ved endrin av firmware

Lenke til kommentar
okei ja finner nok no som funker... men det som var merkelig var jo at jeg ikke kom på nett med kabel fra modemet i pcen. funka på den stasjonære men ikke på laptopen.. prøvde å slå brannmuren av og på også..

8429367[/snapback]

 

 

noen bærbare har som en instilling å å deaktivere det nettverkskortet i batteridrift har du sjekket at den er aktivert?

Lenke til kommentar
okei ja finner nok no som funker... men det som var merkelig var jo at jeg ikke kom på nett med kabel fra modemet i pcen. funka på den stasjonære men ikke på laptopen.. prøvde å slå brannmuren av og på også..

8429367[/snapback]

 

 

noen bærbare har som en instilling å å deaktivere det nettverkskortet i batteridrift har du sjekket at den er aktivert?

8429500[/snapback]

nei det kan jeg sjekke... kortet er aktivert på en måte, det står begrenset forbindelse også sendern pakker veldig slow, men mottar ingenting..

Lenke til kommentar
okei ja finner nok no som funker... men det som var merkelig var jo at jeg ikke kom på nett med kabel fra modemet i pcen. funka på den stasjonære men ikke på laptopen.. prøvde å slå brannmuren av og på også..

8429367[/snapback]

Er det GET eller UPC så kan det være at ipadressen er låst til den stasjonære maskinens macadresse.

Støtter tipset om WRT54GL om du skal ha en rimelig og god router. Koster ca 550.-

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar

han sa Ventelo...

 

 

har testa litt forskjellig. en Jensen Scandinavia er bra, samt Linksys.

styr unna D-Link..

 

men skjekk channel/kanalen du bruker på routeren, og for all del bruk en som nettverkskortet ditt kan lese. samt instillinger for hastighet. har opplevd nettverkskort som ikke takler auto.

 

samme gjelder passphrase eller sikkerhetsinstillinger. begynn med uten noe passord, så du vet om du kommer inn på nettet ditt.

 

og selvfølgelig motta ip og dns settinger automatisk, ellers kan det være maskina ikke finner gateway.

Endret av thomasjojo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...