Gå til innhold

Mangler XP Home CD - har key


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Kjøpte nettopp en brukt Shuttle hvor det fulgte med en ubrukt key til XP Home (klistret på kabinettet). Jeg har kun kjøpt OEM tidligere hvor XP har lagt på egen backup-partisjon på PC med tilhørende recovery-CD så jeg har ikke noen XP Home CD liggende. Jeg sjekket på jobb men her er det bare XP Pro som er i bruk.

 

Er det noen som har noen tips om hvordan jeg skal få installert XP på min Shuttle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann,

 

Kjøpte nettopp en brukt Shuttle hvor det fulgte med en ubrukt key til XP Home (klistret på kabinettet). Jeg har kun kjøpt OEM tidligere hvor XP har lagt på egen backup-partisjon på PC med tilhørende recovery-CD så jeg har ikke noen XP Home CD liggende. Jeg sjekket på jobb men her er det bare XP Pro som er i bruk.

 

Er det noen som har noen tips om hvordan jeg skal få installert XP på min Shuttle?

8427529[/snapback]

Edit: Slettet meldingen etter å ha finlest reglene for forumet.

Endret av vidaremil
Lenke til kommentar
Regner med at du har venner som har en windows XP CD som du kan låne, så lenge du bruker serialen som er klistret på din maskin vil ikke microsoft begynne å krangle med deg.

 

vidaremil: Er dette helt lovlig på dette forumet?

8427661[/snapback]

Så lenge han har egen key så ser jeg ikke hva som er galt. Han har kjøpt en brukt maskin med XP Home, men Operativsystemet var ikke tilgjengelig for han. Livevel eier han det fordi han eier nøkkelen. Linken jeg la ut er offentlig tilgjengelig og det er ikke ulovlig å laste ned derfra. Hvis forumet har egne regler og mener at det er ulovlig av meg å legge ut linken så sier de nok fra. Får håpe de ikke stenger meg ute.

Lenke til kommentar

Hmmm, ser ut til at jeg burde sittet mere ved PC-en min i dag. Gikk glipp av slettet innhold og har ikke sett noen PM. Jeg har hørt med venner med det er ikke manga av mine venner som bruker XP Home, det går i Pro versjonen bl.a. for å ha remote desktop.

Lenke til kommentar
Hmmm, ser ut til at jeg burde sittet mere ved PC-en min i dag. Gikk glipp av slettet innhold og har ikke sett noen PM. Jeg har hørt med venner med det er ikke manga av mine venner som bruker XP Home, det går i Pro versjonen bl.a. for å ha remote desktop.

8427817[/snapback]

 

Hva med han du kjøpte maskinen av?

Lenke til kommentar

Kjøpt via bruktforumet her og sendt over halve landet så desverre er det ikke så mye å hente der. I tillegg var Shuttle'en uten både CD/DVD-spiller og diskettstasjon så jeg lurer på om jeg får litt ekstra problemer. Har installert (rent fysisk) en dvd-spiller men ikke satt opp noe iom. at harddisk er formatert og uten OS. Jeg håper at DVD-spilleren blir gjenkjent ved boot og at det derfra bare er å legge i plate når jeg får tak i det og kjøre installasjon som normalt.

 

Hjemme sitter en ungdom og tripper siden denne maskinen er tenkt brukt av 14-åringen slik at jeg får ha min maskin i fred :-)

Lenke til kommentar

Last ned dette programmet og kjør det. Det finner serialen din:

http://www.neotechcc.org/drivers/ViewKeyXP.exe

PS: Det er som nevnt ikke lov til å være hjelpe til med piratvirksomhet, eller linke til noe som kan være til det. Jeg ser at det har blitt fjernet, så da er det ikke mye jeg kan gjøre. Men være obs på at dette fører til suspendering av kontoen og i værste tilfelle utestengelse.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

TCi:

 

Som du ser har ikke tman problemer med å finne serialen.

Han har problemer med å få tak i en XP-cd som han kan bruke for å installere XP med CD-key'en han allerede har.

 

EDIT:

 

Nå bor du heller ikke i nærheten av meg tman, så jeg kan ikke hjelpe deg ved å låne deg en orginal CD.

 

Beklager.

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar
Hmmm, ser ut til at jeg burde sittet mere ved PC-en min i dag. Gikk glipp av slettet innhold og har ikke sett noen PM. Jeg har hørt med venner med det er ikke manga av mine venner som bruker XP Home, det går i Pro versjonen bl.a. for å ha remote desktop.

8427817[/snapback]

 

Beklager vist dette er litt "off topic" men hva med pg bruke logmein?? Gratis, ingen brannmurer stopper den og den kjører i https :thumbup:

Lenke til kommentar
Heisann,

 

Kjøpte nettopp en brukt Shuttle hvor det fulgte med en ubrukt key til XP Home (klistret på kabinettet). Jeg har kun kjøpt OEM tidligere hvor XP har lagt på egen backup-partisjon på PC med tilhørende recovery-CD så jeg har ikke noen XP Home CD liggende. Jeg sjekket på jobb men her er det bare XP Pro som er i bruk.

 

Er det noen som har noen tips om hvordan jeg skal få installert XP på min Shuttle?

8427529[/snapback]

Du kan jo bare ringe til microsoft og si du ikke har CD men CD-key så sender de deg en ny. det er gratis, du betaler bare porto.

Lenke til kommentar
Ah, beklager missforstod.

 

 

En recovery-cd skal inneholde XP-installasjonen. Den vil renske hele systemet og reinstallere OS-et. Sett den cd-romen og start gjennopprettingsprosessen.

8428019[/snapback]

 

Hvor mange ganger har du sett recovery-cd'er på stasjonære maskiner?

Dessuten gikk dette "av moten" for ca 1 års tid siden.

 

Beklager vist dette er litt "off topic" men hva med pg bruke logmein?? Gratis, ingen brannmurer stopper den og den kjører i https  :thumbup:

8428066[/snapback]

 

Hva i all verden mente du med dette?

 

Du kan jo bare ringe til microsoft og si du ikke har CD men CD-key så sender de deg en ny. det er gratis, du betaler bare porto.

8428102[/snapback]

 

Dette er jo også en løsning, sett bort ifra at Microsoft er ekstremt trege.

Lenke til kommentar
Du kan jo laste ned samme CD som du har.

Dette er helt lovelig. Så bruker du bare din cd key.

Du må bare ikke laste ned noe med crack og sånnt tull. Bare en ren XP cd...

8428185[/snapback]

 

Joda, det kan jeg, men da er spørsmålet hvor jeg laster fra? Hadde jeg visst det så hadde det aldri blitt noen tråd på forumet. Jeg fant noen torrents med det var svensk eller italiensk og noe m crack osv. Finner jeg en ren CD så er det jo bare å laste ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...