HellG Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Hei, min stasjonære pc låser seg etter ca 10-30 min når jeg spiller. Spiller Bf2 og det funker fint helt til det låser seg. Testa Delta force bhd også og der skjer akkurat det samme. Noen som har peil på hva dette kan være? Skjermkortet? Innimellom må strømmen kobles fra litt før jeg får starte den også... Eller kan det være strømforsyninga? Skjermkort: XFX GeForce 6600 256MB Passive Cooling, PCI-Express Hovedkort:Abit GD8, I915P, Socket-775, ATX, GbLAN, SATA, Dual-DDR, PCI-Ex16 Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB KIT Prosessor: Intel Pentium 4 630 3.0GHz Socket LGA775, 2MB HD: 2x Samsung SpinPoint P120 250GB SATA2 8MB 7200RPM OS: Winxp home Strømforsyninga fulgte med dette kabinettet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303545
Holten Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 (endret) Er PCen varm? Kan være at den når max grensa! Er ikke sikker jeg.. Skulle ikke vært nødvendig å kobla av strømmen da men Endret 19. april 2007 av Holten
HellG Skrevet 19. april 2007 Forfatter Skrevet 19. april 2007 Er PCen varm? Kan være at den når max grensa! Er ikke sikker jeg..Skulle ikke vært nødvendig å kobla av strømmen da men 8426918[/snapback] Hmmm det kan hende, for den står inne i et dataskap. Hvordan sjekker jeg temperaturen?? Det at strømmen må kobles av er ganske sjelden, men kommer innimellom.
FLarsen Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Speedfan, viser diverse temperaturer i kabinettet. Coretemp, viser mer nøyaktig teperatur på cpu kjernene. Speedfan viser en sensor under cpuen, coretemp viser en som er inni cpuen. Hvis speedfan viser 128°C på AUX så er det en vanlig feil, så ikke på panikk.
HellG Skrevet 20. april 2007 Forfatter Skrevet 20. april 2007 Speedfan, viser diverse temperaturer i kabinettet.Coretemp, viser mer nøyaktig teperatur på cpu kjernene. Speedfan viser en sensor under cpuen, coretemp viser en som er inni cpuen. Hvis speedfan viser 128°C på AUX så er det en vanlig feil, så ikke på panikk. 8428103[/snapback] Testa speedfan nå, mulig det blir for varmt gitt... Spillte og maskina låste seg, måtte restarte og da var det 65 grader etter restart ihvertfall. hmmm
Chrichton Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Speedfan, viser diverse temperaturer i kabinettet.Coretemp, viser mer nøyaktig teperatur på cpu kjernene. Speedfan viser en sensor under cpuen, coretemp viser en som er inni cpuen. Hvis speedfan viser 128°C på AUX så er det en vanlig feil, så ikke på panikk. 8428103[/snapback] Testa speedfan nå, mulig det blir for varmt gitt... Spillte og maskina låste seg, måtte restarte og da var det 65 grader etter restart ihvertfall. hmmm 8430184[/snapback] Du trenger mer luftsirkulasjon inn og ut av skapet. Er det mulig å åpne opp i bakkant så varmluften slippper ut?
matrosen Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Skjermkort: XFX GeForce 6600 256MB Passive Cooling, PCI-Express Med et passivt skjermkort i et lukket skap så blir det veldig varmt! Se om du kan montere en vifte eller 2 som kjøler ned skjermkortet
HellG Skrevet 20. april 2007 Forfatter Skrevet 20. april 2007 Speedfan, viser diverse temperaturer i kabinettet.Coretemp, viser mer nøyaktig teperatur på cpu kjernene. Speedfan viser en sensor under cpuen, coretemp viser en som er inni cpuen. Hvis speedfan viser 128°C på AUX så er det en vanlig feil, så ikke på panikk. 8428103[/snapback] Testa speedfan nå, mulig det blir for varmt gitt... Spillte og maskina låste seg, måtte restarte og da var det 65 grader etter restart ihvertfall. hmmm 8430184[/snapback] Du trenger mer luftsirkulasjon inn og ut av skapet. Er det mulig å åpne opp i bakkant så varmluften slippper ut? 8430353[/snapback] Kan prøve og åpne veggen bak skapet, døra foran står alltid åpen.
HellG Skrevet 20. april 2007 Forfatter Skrevet 20. april 2007 Skjermkort: XFX GeForce 6600 256MB Passive Cooling, PCI-Express Med et passivt skjermkort i et lukket skap så blir det veldig varmt! Se om du kan montere en vifte eller 2 som kjøler ned skjermkortet 8430408[/snapback] Ja ser det ble veldig varmt, over 50 grader uten belastning på pc`n. Da må det nok flere vifter til gitt. skal få åpna bakveggen og setter ei bordvifte foran til jeg har fått kjøpt flere vifter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå