Gå til innhold

Retur - og hører intet


kig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg returnerte en bærbar pga plagsom viftestøy, retur innenfor 2 ukers fristen. Denne ble utlevert 11.april på poststedet til firmaet, i følge Postens pakkesporing. Firma har nå hatt 9 dager på seg, men på min side hos firmaet står enda ikke bekreftet at de har mottatt varen. Er dette som normalen?

 

Eller kan det bety at de prøver å reparere pc-en for problemer med viftestøy jeg beskrev som årsak til retur.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har benyttet deg av angrefristen din, siden du var innenfor 2 uker.

De prøver nok å reparere den og selge den som B-vare.

 

Slik det er her hos oss, blir alle saker behandlet innen 48 timer.

Kunden får automatisk penger inn på konto etter max en arbeidsuke.

 

Jeg ville ringt inn og klaget spørt hvordan det gikk med saken.

Skrevet (endret)
Slik det er her hos oss, blir alle saker behandlet innen 48 timer.

Kunden får automatisk penger inn på konto etter max en arbeidsuke.

8427458[/snapback]

 

Blir beløpet likt det som firmaet får ved salg av B-vare?

Endret av kig
Skrevet
Slik det er her hos oss, blir alle saker behandlet innen 48 timer.

Kunden får automatisk penger inn på konto etter max en arbeidsuke.

8427458[/snapback]

 

Blir beløpet likt det som firmaet får ved salg av B-vare?

8427918[/snapback]

 

Nei, beløpet blir selvfølgelig det du kjøpte maskinen for, og firmaet må selge maskinen til nedsatt pris.

Skrevet (endret)

Spørsmålet er hvordan du ba om retur. Hvis du sa at du ønsker å returnere en maskin p.g.a. viftestøy, kan det tolkes som en reklamasjon og ikke en angrefristretur. Da kan det være at de forsøker å reparere maskinen. Du må spesifikt be om å returnere via angrefristen.

 

Ta kontakt med dem, ikke oss. Ikke mye vi kan gjøre.

 

Ørjan

Endret av Orjanp
Skrevet

Takk for engasjement. Jeg spurte innledningsvis hva som er normalen. Tenkte da hva er andres erfaringer på området. Noen som kan si noe om dette.

 

Har en opplevd forskjeller mellom de ulike it-nettbutikkene i så måte?

Skrevet

Da må du først fortelle oss om du ved returen klart sa fra at du benyttet angrefristen, eller om du returnerte varen p.g. av deffekt (viftestøy). Det følger normalt med et skjema når du får varen (evt så sendes dette sammen med ordrebekreftelsen på mail). Dette benyttes for angrerettsreturer og identifiserer deg også som kunde. Har du ikke oppgitt kontonummer pengene skal returneres til kan ting ta lengre tid.

 

Angrefristen gjelder ikke kjøp direkte i butikk eller for bedriftskjøp. Uten at du har sagt noe regner jeg med at du har foretatt et privatkjøp via nettet.

Skrevet
Da må du først fortelle oss om du ved returen klart sa fra at du benyttet angrefristen, eller om du returnerte varen p.g. av deffekt (viftestøy).  Det følger normalt med et skjema når du får varen (evt så sendes dette sammen med ordrebekreftelsen på mail). Dette benyttes for angrerettsreturer og identifiserer deg også som kunde. Har du ikke oppgitt kontonummer pengene skal returneres til kan ting ta lengre tid.

 

Angrefristen gjelder ikke kjøp direkte i butikk eller for bedriftskjøp. Uten at du har sagt noe regner jeg med at du har foretatt et privatkjøp via nettet.

8429355[/snapback]

 

Benytta angrefristen ved nettkjøp, ja. Og sa klart i fra. Har brukt skjema, ja. Forut hadde jeg ringt teknisk support vedr en funkskjon som ikke virka, også vedr viftestøy. Ringte også firma direkte et par dager seinere, og sa at denne varen returneres i hht angrefrist-muligheten. Og så ble da gjort.

 

Noen som har vært borti liknende, tro? Tenker at enkelte firma kanskje skiller seg ut, enten så eller så.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...