Gå til innhold

Min kraftige Twin kjøler


555

Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-12-21 02:48, skrev Arctic:

Uten tvil et fett prosjekt. Det er skjelden man ser hjemmelaget luftkjøling!


Prinsippet er jo også genialt,"dobbelt så mye kjøling på halvparten så stor plass" omtrent samme som swiftech har brukt på det største peltiermonsteret med vannkjøling. Der har de 2 stk 220watts Tec på hver side med egne vannblokker. Men de har brukt en T-skinne.
Du taper nok en god del i varmeoverføring siden du har loddet bunnen fast. Det beste er som sagt en massiv T-skinne i kobber. Da for du mye bedre varmeoverføring.



 

jeg hadde planer om å la midt blokken gå helt ned til CPU core (den er så grov at den kan dekke en palmino CPU core) men av en eller annen grund glemte jeg dette når jeg lodda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hill deg kongen av heimemekka luftkjøling!

 

kult prosjekt det der.

 

og til han som klaga over att det ikkje var ett massivt kobberstykke men to som er lodda sammen: er ikkje du fornøgd med 33grader idle !?!

 

lag nåke bedre innen luftkjøling sjøl...

 

just my two cents.....

 

men gratulerer med ny kjøling.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-21 13:39, skrev B|Real:

Hm. ser ut som den blokka kunne trengt seg litt plansliping.

Ellers så hva med å bytte ut viftene med noe totalt stille noe ala Papst 19dB?



 

Den trenger plansliping ja. nå er den bare plana litt med FIL :lol:

 

jeg har testa med en gammel papst 80mm jeg fant i en P-75. jeg vet ikke hvor mye den støyer men hører den ikke når jeg har den en armlengde unna øret.

men den blåser også veldig dårlig (kjenner det nesten ikke).

den monterte jeg på toppen av kjølern og da fikk jeg en maks temp på 53c når cpu kjørte på 1,8GHz

Lenke til kommentar

 

og til han som klaga over att det ikkje var ett massivt kobberstykke men to som er lodda sammen: er ikkje du fornøgd med 33grader idle !?!  

 

lag nåke bedre innen luftkjøling sjøl...

 

just my two cents.....

 

Ahhh, slutt nå å surr. Jeg klaget da ikke, kom bare med et tips :) Selv hadde jo 555 forslag til en ennå bedre løsning en min! Jeg tenkte ikke på dagens små CPU-kjerner.

Lenke til kommentar

33C? Når jeg har sittet og tulla med IE og littergranne i aida32 og et nanogram i Sisoftware Sandra får jeg 38C. Er det forresten CPU Core dere tenker på eller overflaten? HK'et mitt ligger på rundt 50C, og det liker ikke sandra.

Edit: Jeg har en Igloo 2320 Pro som bråker noe grusomt (dårlig lilla kjøler).

Lenke til kommentar

Det danner seg ville planer i hodet mitt når jeg ser slike ting :oops:

 

Plan:

Stjele ideen til 555, bruke et massivt T-formet kobbestykke, og kastet de billige kjølerne langt vekk. Kjøpt inn to stk Swiftech MCX 462 PLUST ( http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...TNR=MCX462PLUST ). Med peltier. Skrudd på to 80-120mm fanduct (finnes dette?) , og festet to nusselige små vifter ( http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=FFB1212EHE )

 

Men selv den kraftigste Enermax strømforsyningen ville nok slite med å dra det lasset der..

 

Regnet kjapt over det, og det kom på over 4000,- med Enermax 550W PSU. Litt mye, men da har du ca det desidert råeste som finnes av luftkjøling. Muligens noe av det råeste som finnes når du tenker på alle mulige kjølemetoder?

 

Hmm... Tror jeg lager en slik en jeg :roll:

Noen som vil ha en?

 

 

ELWiss

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Tar du ordre?  :o  

 

Vil ha min XP1600 til og gå raskere jeg også.. :D

 

Det kan bli vanskelig siden jeg ikke lengere har tilgang til det kobberet. :(

Siden jeg må betale for kobberet kan prisen bli noe drøy...

 

Men hvis noen ha så send meg en PM så skal jeg undersøke hva prisen blir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...