Gå til innhold

Vurder vannkjoelingen min!


Anbefalte innlegg

Tenkte meg foelgende komponenter:

 

 

APOGEEGT Swiftech CPU-vannblokk

 

2x MCW30 Swiftech vannblokk, chipset for NB og SB

 

1x AC23390 AC vannblokk, aquagraFX, nVidia for kjoeling av 8800GTS (kjoeper ett kort til snart og da en til av disse)

 

2x AC26001RAM AC vannblokk, ramplex, RAM

 

1x MISTEX360 MIST radiator, Extreme, 3x120, u/nipler

 

1x Swiftech MCP655 vannsirkulasjonspumpe

 

1x MIST vanntank, Plexi, 4 hull for nipler

 

Tenker meg foelgende oppsett:

 

Pumpe, vanntank, radiator, Y-kobling hvor en gren gaar avgaarde og forgrener seg til to igjen for aa kjoele hver av grafikkkortene for saa aa gaa tilbake til pumpen. Den andre grenen deler seg ogsaa i to en del gaar til minne, SB og NB den andre til CPU foer de moetes og gaar til pumpen igjen.

 

Vet ikke helt om det er lurt aa ha saa mange forgreninger, men det gir liksom ikke saa mye mening for meg aa proeve aa kjoele SB og NB med vann som er 50 grader varmt.

 

Legger ved et bilde av oppsettet slik jeg tenker meg det.

 

Alle innspill mottas med takk ;)

 

 

 

Endret av MrGrandmother
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mener det er tull med vannkjøling på RAM, i tillegg ville jeg byttet ut Aquagrafx med Switechs MCW60 inkl G80 ombyggingssett. Ville sagt det var bedre ytelse, flow osv og i tillegg billigere. Som et ekstra pluss matcher de både CPU, NB og SB blokkene dine :p

8421821[/snapback]

 

Tenkte litt paa MCW60 + ombyggingssett men da faar jeg bare kjoeling paa GPU-en. Settet fra Aquagraf kjoeler GPU, minne og VRM. Vet ikke hvor varmt minnet blir paa disse kortene (vet at vrm kan bli naermere 100 grader though), men det virker som er bedre loesning *shrug*

 

Naar det gjelder ram kjoeling saa skjoenner jeg ikke hvorfor du syns det er en daarlig ide, rambrikkene som er rated for 1000mhz+ har alle enorme kjoeleribber, surely burde jeg faa bedre ytelse om jeg vannkjoeler mine.

Lenke til kommentar
Mener det er tull med vannkjøling på RAM, i tillegg ville jeg byttet ut Aquagrafx med Switechs MCW60 inkl G80 ombyggingssett. Ville sagt det var bedre ytelse, flow osv og i tillegg billigere. Som et ekstra pluss matcher de både CPU, NB og SB blokkene dine :p

8421821[/snapback]

 

Tenkte litt paa MCW60 + ombyggingssett men da faar jeg bare kjoeling paa GPU-en. Settet fra Aquagraf kjoeler GPU, minne og VRM. Vet ikke hvor varmt minnet blir paa disse kortene (vet at vrm kan bli naermere 100 grader though), men det virker som er bedre loesning *shrug*

 

Naar det gjelder ram kjoeling saa skjoenner jeg ikke hvorfor du syns det er en daarlig ide, rambrikkene som er rated for 1000mhz+ har alle enorme kjoeleribber, surely burde jeg faa bedre ytelse om jeg vannkjoeler mine.

8422032[/snapback]

 

 

Jeg satt å tenkte på det samme, AC eller swiftech blokk til GTX kortet mitt

men med tanke på at med swiftech'n kan du sikkert bruke i andre kommende skjermkort (bare med å bytte monteringssett) og at dette er en blokk som er ment sammen med resten av swiftech systemet(high flow). Til minnet og VRM kan du sette på swiftech sine kjøleribber av kobber, vet mange har gjort dette å det funker fett.

 

At VRM blir nesten 100 grader hørtes litt rart ut, fordi hvis du ser under kjøleren til 88000 kortet, så er flaten lik den flaten som er over minnet, altså de har ikke laget noe spesiel flate(slik som det er over kjernen til VRM)

 

Men men, smak å behag :)

Lenke til kommentar
Kanskje det er en bedre ide aa bruke den Swiftech blokken.

 

Ikke noe problem aa lage saa mange forgreninger som jeg har gjort? Har lagt merke til at de fleste setter alt i serie naar de setter sammen vannkjoeling. Jeg har mye i parallell.

8422840[/snapback]

 

 

Pumpen bør suge ifra tanken så til radiatoren.

 

Ellers så ser det greit ut, men nå er ikke jeg en ekspert på

vannkjølingsfronten.

Lenke til kommentar

La akkurat inn en bestilling hos Microplex, plukker opp ett Lian Li PCV2000BPLUSII mens jeg er igang ( http://www.microplex.no/product.aspx?pid=p...lusii&mcat=c433 ).

Gleder meg nesten like mye til aa faa kabinettet som vannkjoelingen heh. Lian Li er vakre saker ;)

 

Bestillte Swiftech blokken btw.

 

Litt skuffet over at Microplex bare tilbyr Servicepakke som leveringsmaate, haapet paa aa faa delene foer helgen og levering hjem. Kommer til aa bli shitty aa baere kabinett og vannkjoeling hjem fra postkontoret selvom det bare ligger 700m unna ;(

Lenke til kommentar
Ville kanskje satt det litt mer i serie. Ville hatt CPU, GPU'er(paralell), NB og SB(paralell) og tilbake til tank. RAM mener jeg også at er tull med mindre du skal klokke skiten ut av brikkene dine. Sett heller en 120mm vifte som blåser over dem.

8426352[/snapback]

 

Kan du si noe om hvorfor du mener dette vil vaere en bedre loesning? Slik jeg har det naa faar alle delene kjoelig vann, mens denne loesningen gir NB og SB vann som er sikkert 50 grader varmt fra GPU-ene. Med stock kjoeler@stock speeds er GPU@80+ grader under load heh (Nettopp hvorfor jeg vil vannkjoele :D)

 

Vil det bli betydelig hoeyere flow med en slik seriell loesning, er det begrunningen? Har en rimelig kraftig pumpe, men trykker vil naturligvis synke med saa mye i parallell.

 

Om det ikke er for mye jobb, proever jeg muligens begge loesinger.

Endret av MrGrandmother
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...