Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
hm sjekka litt. ser ut som om fastwrite er av. men kan ikke finne noen plass til å skru den på igjen

får man noen valg når man innstallerer driveren?

5758394[/snapback]

 

Fastwrite på/av har så godt som ingenting å si for ytelse... men mye for stabilitet.. Det anbefales for ATI 9600/9800 (og ellers) å slå dette av.

Litt avhengig av driverversjon, men du skal inn på "fanen" SmartGart options for eventuelt å slå på Fastwrite (la det være).. :cool:

 

Din score er helt normal for ditt system..

Du må klokke 9800Pro@XT for å få ett stykke opp mot 18k.. og CPU over 3.5 (med RAM@DDR500) for å komme over 20k...

Dette har jeg testet "noen" ganger med mitt første (gamle) i875/P4E-oppsett (med 9800Pro selsvagt)..

Her er "persen" med det systemet (som jeg skriver på nå faktisk).. :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hm sjekka litt. ser ut som om fastwrite er av. men kan ikke finne noen plass til å skru den på igjen

får man noen valg når man innstallerer driveren?

5758394[/snapback]

 

Fastwrite på/av har så godt som ingenting å si for ytelse... men mye for stabilitet.. Det anbefales for ATI 9600/9800 (og ellers) å slå dette av.

Litt avhengig av driverversjon, men du skal inn på "fanen" SmartGart options for eventuelt å slå på Fastwrite (la det være).. :cool:

 

Din score er helt normal for ditt system..

Du må klokke 9800Pro@XT for å få ett stykke opp mot 18k.. og CPU over 3.5 (med RAM@DDR500) for å komme over 20k...

Dette har jeg testet "noen" ganger med mitt første (gamle) i875/P4E-oppsett (med 9800Pro selsvagt)..

Her er "persen" med det systemet (som jeg skriver på nå faktisk).. :D

5758482[/snapback]

 

 

ok

Lenke til kommentar

en kamerat av meg scorer 20300

 

system:

socket 939 sempron 3200+ @ 2168mhz (256kB cashe)

1gb geil ram @ 197mhz

6600GT @ 600/1200mhz

 

andre ting: dette er på et asus micro atx hovedkort. planen var å klokke cpu opp mot 2400mhz, men hk stopper på 240HT, og siden cpu har 9x multi så blir det vanskelig. men han gikk opp bortimot 3000 poeng fra stock, så jeg ble lang i maska da jeg så scoren, hadde aldri trodd den sklei over 20000...

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

nop den scoren der stemmer ganske bra den, kanskje 500 poeng er mulig å hente dersom du slår av litt programmer og sånt. scora selv 23000 med min 3200+ med VX ram (2-2-2-5) og et XFX 6800GT.

 

men på mitt nåværende system klarer jeg 31424 poeng

 

cpu @ 2900

gpu @ 475/1250

ram @ 241.7

 

kan klokke mer på alt, men orker ikke styre med det nå. skjermkortet kjører 470/1100 til daglig. cpu koser seg på 2,9 hele dagen, så da får den lov til det :p

 

glemte å ta skjermbildet, men scoren er realistisk til systemet mitt, så dere får bestemme om dere tror meg eller ikke :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
@ JimRamse

 

nå har vel dual cor elite å si i 3dmark 01, men jeg synes scoren kanskje var litt skuffende med tanke på at jeg får 32000 med mitt system. sjekk profilen

5960301[/snapback]

 

Dual Core betyr ingenting nei. Dessuten så se RAM min. Går jo stock. Eneste som drar opp min score er SLI i Nature. Var bare en kjapp test. Er nok mye å hente på å tweake å tune litt, noe jeg ikke orker. Er litt lei for tiden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...