Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Skrevet (endret)

Foreløpig max er 22613 med det nye A64-systemet..

Fikk høyere med det returnerte MSI K8T Neo2-FIR kortet, men ikke uten en del artifacts..

Ser ut som 3DMark01 er den beste testen for å sjekke ut stabiliteten på systemet..

Mitt system kan kjøre SuperPi, PCMark04, 3DMark03/05 "all-day-long", men krasjer brutalt i "lobby" eller "dragothic" ved en gitt klokk/Bios-tweak.

Når man analyserer/sammenlikner score (med andre her) ser man at test1<->3 i hovedsak tester systemet (gitt en viss "kortklasse"), mens test4 ("mother nature") helt klart tester i hovedsak skjermkortet...

Som "Snekkern" erfarer/skriver ser det ut til at min "winnie" maxer ut ved ca. 2.5Ghz... Men jeg er fremdeles på originalkjøler.. og vil ikke over 1.6VCore..foreløpig..

(Ny kjøler er på vei i posten)..

Endret av Slettet+6132
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Skrevet (endret)
Fikk 19196. http://service.futuremark.com/compare?2k1=8484387 Føler jeg skulle hatt mer. Noen som kunne sett på det ?

Her kan du sammenlikne med mitt (beste) P4-system.. Så kan du se hvorfor du får en tilsynelatende dårlig score..

Skjermkortet ditt "grisebanker" det 9800Pro@XT++ som jeg har/hadde i mitt P4-system, men siden jeg har klokket en del.. og du ikke har klokket systemet.. "taper" du relativt klart..

3DMark01SE tester mer systemet enn bare skjermkortet...dvs...du må jo ha ett 256bit 8-pipelines++ kort for å gjøre en god score, men det som er viktig er høy FSB/HT, mest mulig Mhz (CPU) og høyest mulig båndbredde på minne (dual channel, kjappe timings..og høy "frekvens").. Det er resepten for en bra score i 3DMark01SE..

I de andre 3d-testene fra Futuremark spiller ikke CPU/system så stor rolle.. de tester i hovedsak GPU/båndbredde på skjermkortet...

Endret av Slettet+6132
Skrevet
Fikk 19196. http://service.futuremark.com/compare?2k1=8484387 Føler jeg skulle hatt mer. Noen som kunne sett på det ?

Her kan du sammenlikne med mitt (beste) P4-system.. Så kan du se hvorfor du får en tilsynelatende dårlig score..

Skjermkortet ditt "grisebanker" det 9800Pro@XT++ som jeg har/hadde i mitt P4-system, men siden jeg har klokket en del.. og du ikke har klokket systemet.. "taper" du relativt klart..

3DMark01SE tester mer systemet enn bare skjermkortet...dvs...du må jo ha ett 256bit 8-pipelines++ kort for å gjøre en god score, men det som er viktig er høy FSB/HT, mest mulig Mhz (CPU) og høyest mulig båndbredde på minne (dual channel, kjappe timings..og høy "frekvens").. Det er resepten for en bra score i 3DMark01SE..

I de andre 3d-testene fra Futuremark spiller ikke CPU/system så stor rolle.. de tester i hovedsak GPU/båndbredde på skjermkortet...

Takker for flotte opplysninger.

Gjest QbeC-
Skrevet

Fikk 24145 med den nye ATi driveren.

Skrevet (endret)

Fikk til 14735 med min nye pc. grafikkortet ganske klokket men. jeg syntes det var en bra score :D

EDIT: mål: skal over 15K :yes:

Endret av "GROGI"
Skrevet (endret)

amd 64 3400+ (2,4 ghz, 512kb l2 cache)

1024mb pc3200 twinmos ram

sapphire x800xl 256mb agp

22700 3dmark01 poeng.. ikke klokket

gammel score med socket a 2800+ barton @2150mhz

sapphire 9800pro 128mb (husker ikke klokk... ikke så mye)

17500 3dmark01 poeng

edit: oj, tok litt hardt i på l2 cachen ja.. :!:

Endret av ChainDoG
Skrevet
amd 64 3400+ (2,4 ghz, 512mb l2 cache)

sapphire x800xl 256mb agp

22700 3dmark01 poeng.. ikke klokket

gammel score med socket a 2800+ barton @2150mhz

sapphire 9800pro 128mb (husker ikke klokk... ikke så mye)

17500 3dmark01 poeng

Jøss! Vannvittig L2 cache på den CPU'n din da :!:

Hmm, du fikk bedre score med den gamle specsen din en jeg gjorde med min... Skuffet! Greit nok, jeg har ikke klokka skjermkortet, men alikevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...