Nuffern Skrevet 20. desember 2002 Skrevet 20. desember 2002 Pleier ikke alle hovedkort med intregrert lydkort å ha to stk. "connectorer" til lyden som kommer fra optiske drev? Har nemlig et "MSI KT-3 Ultra2"-hk, og der kan jeg bare finne én slik connector (CD1). Har to optiske drev jeg skulle hatt lyd fra inn på hk. I manualen står det at de skal finnes to til (blant annet AUX) rett ved siden av CD1-connectoren. Når jeg titter på hk er det kun to tomme plasser der det står AUX og noe annet jeg ikke husker i farten. Hvorfor i all verden har de ikke festet en connector der, men bare skrevet navnet? Man kan vel ikke produsere et hovedkort med intregrert lydkort, og så skal man kun ha mulighet for lyd fra kun *ét* optisk drev?? Var ihvertfall ikke slik på mitt gamle hk. Noen som har hatt likende erfaringer? - Nuffern PS. Sorry den klønete forklaringen - seint på natt :smile:
Orjanp Skrevet 20. desember 2002 Skrevet 20. desember 2002 Hvis jeg ikke tar helt feil, så er det ikke behov for disse koblingene. Har to drev, men ingen bruker disse koblingene. Kan spille av cd'er uten problemer på begge. Tror det er noe som henger igjen fra tidligere tider.
sedsberg Skrevet 20. desember 2002 Skrevet 20. desember 2002 Disse kablene er strengt tatt ikke nødvendige. Du skrur bare på "Enable digital audio for this CD-ROM device"
Nuffern Skrevet 20. desember 2002 Forfatter Skrevet 20. desember 2002 Går greit nå! Koblet bare sammen de to ledningene slik at de bruker den samme connectoren. Takker allikvel for tipsene! Bruker ikke maskina mer ressurser når den leser lyden digitalt gjennom ide-kablen? Eller er det faktisk en fordel?
sedsberg Skrevet 20. desember 2002 Skrevet 20. desember 2002 Du kan miste kvalitet/signalstyrke hvis du sender 2 signaler inn på en inngang. Fordelen med digital er jo kvalitet. Tviler på ytelsen går no særlig ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå