John-Abruzzi Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 (endret) er det noen "fasit" på hvordan forgasseren skal stilles inn? de er bare de to skruene de ikke sannt? rieju rr, am6 EDIT: har skiftet dyse (std kit), 12 drev, fjernet blombering Endret 17. april 2007 av Bodybuilder
-Petter- Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Er tomgangs-skrue + lufteskruen, så kan du stille litt på stempelnåla
John-Abruzzi Skrevet 17. april 2007 Forfatter Skrevet 17. april 2007 ja men hvordan skal jeg stille de?
kimmen12 Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Det du gjør. - Skru tomgangsskruen sånn at sykkelen har lavt turtall (sånn at den går på veldig lavt turtall) - Skru lufteskruen HELT inn. Ikke "stram" skruen, har du skrudd den helt inn så går den ikke lengre inn! - Skru derretter lufteskruen 2 omdreininger ut. Så må du finstille lufteskruen. Dette gjør du ved at du vrir litt på skruen sånn du merker at det blir høyere turtall (VELDIG følsom, bruk GOD TID!). Når du ikke får høyere turtall er du ferdig. Skru opp tomgangsskruen sånn at sykkelen ligger på et greit turtall. - Det du kan gjøre for å sjekke at den er sikkelig innstilt det er å kjøre en liten tur på 1-2 minutter, så skrur du ut tennpluggen, hvis pluggen er sjokoladebrun så er den riktig innstilt! Lykke til!
TanglewoodD Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Riktig som kimman sier , men kjør driten ut av sykkelen i 3-5minutter( med ca riktig dyse da, ikke kjør med drriiiit liten dyse, da smeller det ) så sjekker du pluggen, sjokko brun er riktig, hvit er for lite bensin, olje svart er for mye bensin. nåla i gassstemplet har et clips på seg, det er 4 hakk ( 5 på orginal gasser kankskje ) å velge mellom, helt nederst får den mest bensin, helt øverst får den minst. Good luck 85-90 dyse på uplombert RR ca 2000-2004mod.
John-Abruzzi Skrevet 18. april 2007 Forfatter Skrevet 18. april 2007 Det du gjør. - Skru tomgangsskruen sånn at sykkelen har lavt turtall (sånn at den går på veldig lavt turtall) - Skru lufteskruen HELT inn. Ikke "stram" skruen, har du skrudd den helt inn så går den ikke lengre inn! - Skru derretter lufteskruen 2 omdreininger ut. Så må du finstille lufteskruen. Dette gjør du ved at du vrir litt på skruen sånn du merker at det blir høyere turtall (VELDIG følsom, bruk GOD TID!). Når du ikke får høyere turtall er du ferdig. Skru opp tomgangsskruen sånn at sykkelen ligger på et greit turtall. - Det du kan gjøre for å sjekke at den er sikkelig innstilt det er å kjøre en liten tur på 1-2 minutter, så skrur du ut tennpluggen, hvis pluggen er sjokoladebrun så er den riktig innstilt! Lykke til! 8412876[/snapback] takk... men for å være sikker er det disse to skruene du snakker om? og hvilken er hvilken ?
John-Abruzzi Skrevet 18. april 2007 Forfatter Skrevet 18. april 2007 er det ingen som vil fortelle meg hvilke av disse to skruene som er hvilke eller om det er disse skruene vi snakker om
TanglewoodD Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Nå er det veldig lenge siden jeg har hatt orginalgasseren på, men kan du ikke bare stille på den ene når motoren går, så ser du om det er tomgangsskruen eller ikke ? Turtallet går opp /ned
John-Abruzzi Skrevet 19. april 2007 Forfatter Skrevet 19. april 2007 nesten nå er den sinnsykt fin på tomgang og lyden er fin, men den trekker dårlig og det drypper mye olhe ut potta...
John-Abruzzi Skrevet 19. april 2007 Forfatter Skrevet 19. april 2007 Godt å hørre at du har ordnet det.. 8424299[/snapback] den er ikke helt i orden enda
ainstainy Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Har du spurt om den at den går bare i 50 så plutselig i 80?
John-Abruzzi Skrevet 19. april 2007 Forfatter Skrevet 19. april 2007 nope, men jeg tror jeg gir for mye olje siden det drypper mye ut av potta
-Petter- Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Har du stillt på oljepumpa også ? Isåfall hvis du skal justere den , ikke gjør det selv
John-Abruzzi Skrevet 19. april 2007 Forfatter Skrevet 19. april 2007 jeg vet ikke hva jeg har stillt på igrunn men men, den skal snart på servise....da får de gjøre det der
kimmen12 Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Hvis det drypper av potten har du for fet blanding. Den til høyre er lufteskruen/blandingsskruen og den til venstre er tomgange.
John-Abruzzi Skrevet 20. april 2007 Forfatter Skrevet 20. april 2007 Hvis det drypper av potten har du for fet blanding. Den til høyre er lufteskruen/blandingsskruen og den til venstre er tomgange. 8425708[/snapback] er det ikke omvendt da?
kimmen12 Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Pleier hovedsaklig å være den til høyre (nærmest luftfilteret) som er blandingsskruen. Jeg så forresten på bilde ditt at denne skruen var langt inne noe som man ikke får på tomgangskruen. På bilde du har tatt så har du blandingsskruen til HØYRE og tomgangsskruen til VENSTRE. Det er bare å skru på en av de så merker du med engang om tomgangen går opp/ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå