Gå til innhold

Epiphone LP 100 + Amp


Anathema

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Denne sommern vil jeg tjene en del penger som jeg har tenkt å legge en del av i en ny gitar og amp.

 

Har sett en del på http://www.tabs.no/produkter/gitar/gitar-e...s-paul-100.html

 

Noen som har noe negativt / positivt å si om denne gitaren? :)

 

Jeg vil også trenge en amp til denne, og her er jeg virkelig helt rådvill. Budsjettet mitt ligger på 5000,- Har noen forslag ? Burde jeg gå opp i gitar og kjøpe billigere amp?

 

På forhånd takk for inspill og råd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Burde jeg gå opp i gitar og kjøpe billigere amp?

8402255[/snapback]

Jepp. Sjå om du får råd til Epiphone LP Custom. Einaste LP fra epi som held mål etter mitt syn. Den du linka til hadde til og med skrudd hals. Det dreper det meste du kan kalle Les Paul i gitaren.

Lenke til kommentar

Husk på at jeg er en nybegynner og ikke stiller de alt for store kravene :) 5000 er absolutt en maks grense for meg. Jeg har spilt litt på en Epiphone LP Standard hos en kamerat, den syns jeg var alle tiders å spille på.

 

Men hva med denne da http://www.tabs.no/produkter/gitar/gitar-e...aul-studio.html Den er litt over i pris.

 

Jeg husker jeg leste et sted at uten en god amp vil det ikke hjelpe å ha en aldri så god gitar, fordi lyden ikke vil bli den samme på en dårlig amp - ligger det noe i dette?

Lenke til kommentar
Husk på at jeg er en nybegynner og ikke stiller de alt for store kravene :) 5000 er absolutt en maks grense for meg. Jeg har spilt litt på en Epiphone LP Standard hos en kamerat, den syns jeg var alle tiders å spille på.

 

Men hva med denne da http://www.tabs.no/produkter/gitar/gitar-e...aul-studio.html Den er litt over i pris.

 

Jeg husker jeg leste et sted at uten en god amp vil det ikke hjelpe å ha en aldri så god gitar, fordi lyden ikke vil bli den samme på en dårlig amp - ligger det noe i dette?

8403638[/snapback]

 

Hvis 5000 er absolutt maks, vil jeg anbefale deg å sjekke bruktmarkedet. Finn.no er et greit sted å begynne. Musikkweb er et annet sted med masse annonser.

 

Denne LP-style gitaren er riktignok uten fortserker, men sikkert verdt å vurdere.

 

ESP kan vel også være et alternativ. Finner sikkert billigere ESP-gitarer enn denne da.

 

Eagle er vel også et slikt billigmerke....aner ingenting om kvaliteten, men denne gitaren er jo fin i utseende ihvertfall.

 

...dette var bare noen eksempler...du finner sikkert mange andre hvis du bare orker å leite litt.

 

 

Pantera

Lenke til kommentar

Likte veldig godt utseende på de 2 siste der :) ESP har jeg hørt bra ting om. Problemet med at jeg leter på bruktmarked er at jeg ikke helt har de riktige referansene til hva som er gode / dårlige kjøp. Jeg får da heller ta turen tilbake og spøre igjen..

 

Men er det ingen som har forslag til en kurant forsterker hvis vi tar utgangspunkt i at jeg bruker 3000,- på gitar?

Lenke til kommentar

Takk, hadde på følelsen at dette var et godt kjøp ja :)

 

Angående forsterker.. Jeg har en ganske gammel en av typen "Marshall Lead 20" Den gjør egentelig jobben nå ganske greit, men den durer litt når jeg ikke har noen fingrer på strengene..

 

Skal se meg litt om etter en god forsterker. Hørte med den lokale musikkforetningen, der ble jeg anbefalt en fra "Valvetronix" Modellen tror jeg var AD30VT..

Lenke til kommentar

Er det en 112 combo?

 

er DU fornøyd med lyden så er det vel ingen problem igrunn. Jeg har ikke vært borti lead 20, så skal ikke si hva som er bedre eller ikke. Spill på den du har foreløpig, og prøv andre forsterkere i din nærmeste musikksjappe, så hører du fort om du bør kjøpe ny eller beholde den du har...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...