Gå til innhold

Hjelp til mulig bytte av kabinett


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sitter på en PC med bla. 8800GTX, en Zalman CNPS 9700 NT cpu kjøler, og 2 hdd.

 

Alt er inne i ett ganske fint lian li PC6070BSCANDV2, men det begynner å bli veldig dårlig plass. Skjermkortet er så langt at det går inn i harddisk stativet. Dermed kan jeg kun ha 2 hardisker for øyeblikket. Har tre vifter + cpu kjøleren, så det burde forsåvidt være god kjøling, men det blir fryktelig varmt etter hvert.

 

Jeg tenkte muligens dette kunne løses med å kjøpe et større kabinett. Muligens et fulltower.

 

Har dere noen tips på ett stort og luftig kabinett, og vet dere hvor mye jeg kunne fått solgt det gamle kabinettet for? Vis noen har tips til bedre kjøling/plass uten å selge eller kjøpe, noe hadde det også vært veldig fint.

 

Hilsen BoondockSaint!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke en fulltower med mindre du synes det er pent med en skikkelig doning av alu stående på gulvet. Men du kan se etter litt lengre kabinetter. Eller kabinetter som har litt mer smarte løsninger enn hva du allerede har, f.eks putter diskene nederst i kabinettet (egne rom for PSU og disker).

 

Sett på Antec P182? sjekk ut denne linken

 

Hvis ikke, så har jeg Lian Li PC6077B, som er betydelig lengre enn hva du har. Tror faktisk du kan legge på 10 cm på skjermkortet og du får fortsatt plass ;)

Lenke til kommentar
Du trenger ikke en fulltower med mindre du synes det er pent med en skikkelig doning av alu stående på gulvet. Men du kan se etter litt lengre kabinetter. Eller kabinetter som har litt mer smarte løsninger enn hva du allerede har, f.eks putter diskene nederst i kabinettet (egne rom for PSU og disker).

 

Sett på Antec P182? sjekk ut denne linken

 

Hvis ikke, så har jeg Lian Li PC6077B, som er betydelig lengre enn hva du har. Tror faktisk du kan legge på 10 cm på skjermkortet og du får fortsatt plass ;)

8400761[/snapback]

 

Vis P182 har samme dimensjoner som den gamle versjonen av kabinettet, er det ikke plass. Jeg tok med skjermkortet til Netshop i oslo og sjekket om jeg kunne få plass i forskjellige kabinetter. Valgte Lian Li kabinettet fordi det ser fint ut og jeg har hørt mye godt om det.

 

Skal ta en titt på det andre kabinettet! så veldig fint ut! takker for svar :thumbup:

Endret av BoondockSaint
Lenke til kommentar
8800gtx passer lett i et Antec p180 kabbis. Broren min har akkurat den komboen. Han har tatt ut harddisk "boksen" i midten for å sette inn en vifte som blåser på skjermkortet (120 mm). elsker p180 allerede, ser veldig bra ut!

8401360[/snapback]

 

ok, fin ide, men hvor satte han harddiskene når han tok ut boksen?

Lenke til kommentar
8800gtx passer lett i et Antec p180 kabbis. Broren min har akkurat den komboen. Han har tatt ut harddisk "boksen" i midten for å sette inn en vifte som blåser på skjermkortet (120 mm). elsker p180 allerede, ser veldig bra ut!

8401360[/snapback]

 

ok, fin ide, men hvor satte han harddiskene når han tok ut boksen?

8404886[/snapback]

 

Du kan ha harddiskene i brønnen helt nederst, plass til 4 stykker der. Jeg snakker om at han tok ut brønnen i midten, og monterte en mist 120mm vifte som fungerer som gull. Selv uten å ta ut den brønnen i midten så er det plass til et 8800gtx mener jeg.

Lenke til kommentar

Veldig mange gode svar her nå!

 

Tror jeg skal til netshop oslo i dag for å hente en ny harddisk (erstatter en på 140 med en på 500), så jeg tar en ny titt på P180/P182.

 

Så litt på Thermaltake Shark, men den er ikke helt min stil. Liker den minimalistiske stilen til Lian Li, men så er det vel egentlig ikke så veldig farlig med utseende. Skal ta en nærmere titt på den.

 

Så på Lian Li PC6277 også, men jeg har PC'en i et åpent rom under skrivebordet, så den får desvere ikke plass.

 

Så litt på Cooler Master Stacker også. Noen som har noen erfaringer med dette kabinettet?

 

Kommer med litt flere komentarer etter jeg har vært hos netshop.

 

Noen som vet hva jeg kan få for det gamle kabinettet mitt?

Lenke til kommentar
Har du ikke plass til Lian Li får du iallfall ikke plass til Cooler Master Stacker

8413057[/snapback]

 

Det spørs jo veldig på hvilket Lian Li det er snakk om, men 6277 kabinettet er ganske langt. Men Stacker er høyere. Og er ikke til å anbefale om du skal ha en stille maskin.

8413061[/snapback]

Tenkte på Lian Li PC6277, glemte vist å skrive det :)

Lenke til kommentar
Har du ikke plass til Lian Li får du iallfall ikke plass til Cooler Master Stacker

8413057[/snapback]

 

Det spørs jo veldig på hvilket Lian Li det er snakk om, men 6277 kabinettet er ganske langt. Men Stacker er høyere. Og er ikke til å anbefale om du skal ha en stille maskin.

8413061[/snapback]

 

Er ikke stacker å annbefale hvis en vil ha en stille maskin..?

 

Den må du nesten forklare :hmm:

Lenke til kommentar
Skrev feil. det er http://www.microplex.no/product.aspx?pid=YY0221BB&mcat=c427 jeg ikke får plass til. Lian Li PC6277 får jeg nok plass til.

8413219[/snapback]

 

Hehe, den er jeg med på. Selv jeg ville ikke fått plass til det. Eller vil ha et slikt for den sak skyld.

 

Når det gjelder støy og CM, så er den så perforert at den vil kunne avlevere støy veldig lett. Men igjen, støy er innmari individuelt. Jeg hater selv 120MM vifter på 900 rpm, det bråker for meg. Da kan du tenke deg hva en som ikke hører vifter på 1900 RPM sier. Litt forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...