Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Satt opp VPN - finner kun serveren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har satt opp OpenVPN på en linux-boks jeg har stående hjemme. Dette er satt opp følgende:

router & modem (SpeedTouch - 192.168.1.254) -> trådløst aksesspunkt (Belkin - 192.168.1.253) -> Server (via 802.11g - 192.168.1.64).

Jeg får koblet meg til VPN-en uten problemer, og får tilgang til serveren (192.168.1.64). Problemet er at jeg ikke får tilgang til resten av nettverket - altså ruteren. Har prøvd både bridging (br0 = eth1 og tap0, ip 192.168.1.64, 192.168.1.90 fikk klienten som IP, og denne ble faktisk synlig i status-vinduet på ruteren), og ruting. Har enablet IPv4 forwarding, men fortsatt uten hell. Noen som har mer erfaring i dette enn meg?

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du sier du har prøvd bridging, antar jeg at du har gjort som beskrevet her og her? (legg merke til at du må starte bridgen m/ tilhørende kort/interfaces, før du kjører opp OpenVPN-servern)

Om ikkje, kan du forsøke den "tungvinne" måten - la være å bruke bridge.

Expanding the scope of the VPN to include additional machines on either the client or server subnet.

Litt copy'n'paste her, men vil anta at én og/eller begge av linkene over vil hjelpe deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...