Gå til innhold

Kan man stole på Onepagebook?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Som sikkert en del av de mest erfarne overklokkerne her inne, så vet dere at onepagebook har noen ganske ekstreme rekorder, tenker spesiellt på hans 8.906 sec run i SuperPi 1M.

 

Jeg kunne tro på dette, når jeg ikke hadde noen andre resultater som var så veldig nært, men nå har en annen kommet inn på banen med en X6800 på 5620 Mhz, mot onepagebooks 5550Mhz, minne på samme timings og litt høyere hastighet enn onepagebook og allikevel, så klarer han ikke bedre enn 8.99.

 

Det jeg lurer på - Finnes det noen beviser på at onepagebook sine resultater er virkelige? Tenker på at en uavhengig har sett han kjøre den tiden etc. Hvis det ikke finnes, hvorfor kreves ikke det? De resultatene hans, syntes jeg er for gode i forhold til CPU hastighet, minne osv.

 

Eneste jeg kan si noe på er at han KAN ha funnet en veldig god tweak (Tviler) eller at han har en ekstrem god windows til å benche med.

 

Jeg vet ikke hva slags HK han eller han som er nummer 2 kjører, men tipper det er en variant av Asus P5B i begge tilfeller.

 

Noen som har noen formening om hans resulater i forhold til de mange andre resultatene? Hva tror dere? Er de faka eller er de ekte?

 

Her er forresten link til toppscorene i SuperPi (De som Hwbot har i sitt system) for de som ønsker det ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel det er jo litt mere enn kun cpu hastighet og minne som har noe å si da...

8399041[/snapback]

 

Er snakk om ganske store forskjeller her da. Ca. 0.2-0.3 sec på personer som kjører tilnærmet lik hastighet og timings på minnet og lik hastighet på CPU, mens den som er 0.08 sec fra (er mye i SuperPi på det nivået) er faktisk klokken på både minnet OG CPUen høyere, og minnet med samme timings

  • Liker 1
Lenke til kommentar

opb er en jævel på SPi da, men har en følelse at batch på prosessor har litt med spi tiden å gjøre, just a guess :innocent: ..

 

EDIT: Det er forresten ikke alltid at høyere klokkefrekvenser gjør at man får bedre tid i SuperPi..Får selv ca 1.5sek bedre i 1m @ 4.5Gz enn i 4.96Ghz

Endret av todda7
Lenke til kommentar

roro og OPB kjørte begge med 975X, HK er ikke grunnen til forskjellen.

 

OPB har til nå ikke villet vise frem "supertweaken" sin til noen utenfor OCXtreme, og det finnes hverken bevis for eller mot han.

 

For å regne ut forholdet mellom klokk og pi tid, ganger man CPU hatighet (MHz) med SuperPI 1M tid (sec).

 

OPBs tid: 8,906s*5549,5MHz=49423,847

roros tid: 8,985s*5619,9MHz=50494,8015

 

For å regne ut sånn ca. hvilken klokk OPB trenger for samme tid: 49423,847/8,985s=5500,7MHz

 

Det er veldig vanskelig å få et klokk/tid resultat på under 50000 med C2D over 5GHz (jo høyere klokk, jo dårligere klokk/resultat forhold) og de eneste jeg vet om som har gjort det er OPB og Coolaer.

 

SuperPI 1M er nok den testen hvor man tjener minst på tweaking, så det er rart om OPB har tweaket så bra at han får samme resultat som roro med 120MHz lavere CPU-klokk og lavere minneklokk. Hverken roro eller Hipro5 er dårlige tweakere, så om tiden er pga. tweaks må det være en helt ny tweak som bare OPB vet om.

 

 

Edit: Legger til noen tråder om cheating fra XS

 

Faking Benchmarks, The Good Benchmark List, How To Spot Cheats and More...

 

Onepagebook and his 3D benchies...

 

Onepagebook, coolaler and Superpi

Endret av Økonom
Lenke til kommentar

Bra skrevet Økonom, jeg tror også at OPB har cheatet, det er nok ikke uten grunn at han trakk seg så disktret ut av OC-miljøet.

Det har vært mange som har funnet rare ting med SPI-benchene til han og Coolaer som feks at at den tar ett veldig hopp mellom siste og nest siste loop.

 

Men ellers er det viktig å nevne at OPB er en meget god overklokker som har virkelig god peilig på ram og sub-timings og han har tilført mye til overklokkingsmiljøet, derfor er det litt urimelig å utstøtte han på denne måten, iallefall når det er så vanskelig som det er å få bevis og motbevis når det gjelder resultater i ulike benchmarks.

Lenke til kommentar
Bra skrevet Økonom, jeg tror også at OPB har cheatet, det er nok ikke uten grunn at han trakk seg så disktret ut av OC-miljøet.

Det har vært mange som har funnet rare ting med SPI-benchene til han og Coolaer som feks at at den tar ett veldig hopp mellom siste og nest siste loop.

 

Men ellers er det viktig å nevne at OPB er en meget god overklokker som har virkelig god peilig på ram og sub-timings og han har tilført mye til overklokkingsmiljøet, derfor er det litt urimelig å utstøtte han på denne måten, iallefall når det er så vanskelig som det er å få bevis og motbevis når det gjelder resultater i ulike benchmarks.

8399657[/snapback]

 

Enig, men hvis han har funnet på en bra tweak burde han egentlig dele den, hvertfall når det blir sådd tvil om hvordan han har oppnådd sine scores. Blir litt som å bli arrestert for en forbrytelse, og ikke ha alibi for tidspunktet ugjerningen ble gjort.

Lenke til kommentar

Man kan tro og mene hva man vil.

Men man skal være litt forsiktig å komme med annklagelser før man har bevis, her er det litt av hvert.....ingen 100% bevis.

 

Jeg kan forstå skepsisen, noen av de som har noe vettug og si og har analysert har jo noen poeng.

 

Det samme skjedde meg etter min siste session på TG. Jeg glemte å validere og ta en skikkelig screen av 10.297 sek runnet mitt, og i villfarelse så skrev jeg at jeg hadde kjørt klokken på 4800mhz, noe som hadde gitt en piformel på 49xxx.

Jeg gjorde rett, sa jeg hadde glemt meg bort, noe jeg hadde, og fikk rettet opp feilen til 4860mhz som var korrekt, allikavel havnet jeg på 50043 som på den hastigheten er meget kjappt, og tvilerne fortsatte litt til, men etter litt var det ok, ingen hyggelig kveld det der.

 

Jeg forstår tvilen da min rekord før var ca 502xx og det var på en lavere klokk.

Men, jeg bencha på min tweaka hd, og subtimingene jeg stillte der var de strammeste til nå, det er ennå mer å gå på :) Jeg har allerede glemt det, nå er det 9 sek som gjelder framover....hope,hope :whistle:

 

OPB,Colaler er alle guruer hvis jeg kan si så,de er smarte,drevne, de sitter på masse erfaringer og er store innenfor det de driver med, la oss bare ikke håpe at de har blitt for smarte for sitt eget beste.

Lenke til kommentar

Nå skal vi vel ikke hevde at Coolaler og OPB er to av samme ulla selv om det er fristende.

 

Coolaler ble fersket noe så sinnsykt for juks. OPB er ikke tatt for noe juks enda, bare det at scorene hans er for gode.

 

Overklokk har jo hatt litt av samme problemet med 3dm03 Der han har over 90000 poeng og Kingpin har 84000 med 500MHz mer på CPU. Altså et helt hinsides resultat. Noen er bare mye flinkere enn alle andre.

 

Problemet med OPB sin spi-score er at det er knapt noen andre som klarer å få et resultat under 50xxx helt fra 4,5GHz. Utenom Coolaler da som ble tatt i å jukse.

Lenke til kommentar

...hehe, riktig, jeg snakker rundt meg selv.....må være de rosa pillene mine :whistle:

 

Sannheten er desverre den at det er vel nesten ingen som annerkjenner OPB sin score, ettersom den er på en måte hinsides av det vi klarer i dag på "lovlig" utstyr/tweaking.

 

Har han et par ukjente tweaks vi ikke vet om?...da skulle han vel ha kommet med de nå. Karnsje stoltheten er for tung og svelge.

Lenke til kommentar

Nei er det som er så rart. Han sier ingenting annet enn at "de som tviler på resultatet mitt er dumme osv..." ordentlig voksen type med andre ord.

 

OPB sin pi score er jo umulig å få til, den er for bra.

Økonom og hadde jo en spi1m på 7 sekunder og noe mener jeg å huske. Han burde jo egentlig ligge øverst på hwbot da... Han lagde en tråd om det runnet på XS som ble stengt etter, ja 2 minutter :!:

 

Angående ukjente tweaks osv. Så burde han vel dele de med resten etterhvert mener jeg. Men han sluttet bare å henge på XS i det hele tatt. Tydelig at enten er han verdens ant mest stolte person eller så vet han selv at det resultatet der er tull.

Lenke til kommentar

Jeg tviler vel egentlig på at OPB har jukset, han har vært i den apsolutte toppklassen så lenge nå, at i akkurat denne saken vil jeg nok la tvilen komme ham til gode. Jeg mener, ingen har bevist noe enda? Dessuten, jeg tror mange er misunnerlige på OPB's mange scorer, meg selv inkludert..

Men uansett, Japsene er jo usedvanlig gode i tallknusing uansett..

Om noen greier å bevise noe, vil jeg selvfølgelig ikke støtte OPB.. Det jeg sier er bare at tvilen burde komme mannen tilgode.

Endret av TiduZ
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

I mitt relavtivt korte liv har jeg sett altfor mange mennesker som har ett sykelig behov for å hevde seg/få "credit" og gjør hva som helst for å oppnå dette.

Dette til tross for gode evner/kunnskap som skulle tilsi at slikt var unødvendig.

Jeg regner derfor med at en liten prosentandel slike personer også finnes i overklokk-miljøet.

Hvorvidt OBP er en slik person har jeg mine tvil om, når det gelder Coolaler så kan det unektelig se ut som en som har noe over normalt behov for å "vise seg".

Jeg er litt uenig i at SuperPi er en bench hvor tweak's ikke gir så mye utslag.

Som Nassuz viser til er det ganske mye man kan tjene på når det gjelder RAM-timings. Problemet er selvsagt å få både stramme timings og høy nok klokk til å sette rekorder. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

OPB får ikke så altfor mye merkbar "cred" fra andre enn medlemmene i OCX, og selv der poster han sjeldent resultater (er på det forumet). Han henger ikke på XS lengre, så han får ikke noe særlig skryt direkte fra folk, men han vet jo at det ligger skjult "cred" i å ha en slik WR

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...