Gå til innhold

Har problemer med internett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Etter jeg formaterte, så tok jeg og instalerte Nettverks driveren iogmed at ikke jeg fikk driver cder med pcen, så lasta jeg den ned fra Packard Bell sin hjemmeside. Problemet er nå at Intenrett bruken gr opp, så det lagger for andre som sitter på samme router, som da jeg var på LAN i helga, så måttej eg sitte på egen router fordi at alle de andre hadde lagg i spilling og andre ting. Internetten klikker, og kommeri kke inn på noen sider heller... Hva er problemet?

post-77292-1176700788_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Vet du hva dette egentlig er?

Dette er pakker som blir sendt og mottatt fra/til din datamaskin.

Når du f.eks laster ned noe, og laster lite opp. Vil du ha mange pakker mottatt, og få pakker sendt.

Jeg kan forklare ganske mye mer grundig om du ønsker dette. Men selvfølgelig bruker du store deler av linjen om du laster ned, og de andre spiller. :)

Skrevet
Hei! Etter jeg formaterte, så tok jeg og instalerte Nettverks driveren iogmed at ikke jeg fikk driver cder med pcen, så lasta jeg den ned fra Packard Bell sin hjemmeside. Problemet er nå at Intenrett bruken gr opp, så det lagger for andre som sitter på samme router, som da jeg var på LAN i helga, så måttej eg sitte på egen router fordi at alle de andre hadde lagg i spilling og andre ting. Internetten klikker, og kommeri kke inn på noen sider heller... Hva er problemet?

8394777[/snapback]

Og du er sikker på at du fant rett driver? (siden du sier at tilkoblingen til internett ikke er stabil)

Har du dynamisk eller fast IP adresseinnstilling? (er maskina satt opp med fast IP adresse, eller får du tildelt fra routeren?)

Skannet for spyware/virus i det siste?

Sikker på at kortet, event. routeren funker ordentlig?

Som du ser er det en "dullion" ting som kan være feil, foreslår du laster ned HJT(hijack this, sign) og legger ut en logg. Så får vi se om du har noen uhumskheter liggende.

Skrevet

jeg har jo ikke de,t formaterte rett før jo, og jeg lasster ikke ned heller. Fant pcen min på Packard Bell sin hjemmeside, og da står alle driverne der...

Skrevet

Tror det rett og slett handler om hva slags internettlinje du har fra din ISP.

Du bruker deler av den, og om den ikke er så veldig stor. Så har du jo problemet der.

Løsningen blir da: Oppgrader hastigheten!

Skrevet (endret)

Jeg har 6MBit her, og det har bare skjedd etter jeg formaterte... Er det noe annet jeg må gjøre?

EDIT: Er ikke slik på andre pcer i huset!

Endret av Kimelimm
Skrevet

Hver gang pcen din gjør noe på nettet så vil pakke telleren stige for hver pakke. Hvor lenge har pc stått på? 2 millioner pakke er jo igrunnen ikke så mye

Skrevet

Den sto over natta, var slik at da jeg var på LAN, og slo på pcen, så lagga WoW for alle, og når vi slo min av, så lagga det ikke lenger :p Sluket liksom internett linja!

Skrevet

Noen sysinternals verktøy kan vise hvilke programmer som bruker mye båndbredde (sender mange pakker)

Hvis den telleren går drastisk opp, uten at noen programmer er i gang, er noe i veien.

Egentlig burde ingen programmer gå ut på internett, uten at du vet om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...