Gå til innhold

Kjøpe aksjer i Funcom

Arnold3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aksjer er noe man ikke bare skal hoppe inn i uten å gjøre skikkelig forarbeid. Som du sier, så kan kursen hoppe i været dersom Conan slår an. Men dersom det flopper er jo situasjonen helt annerledes. Kan sikkert være spennende å kjøpe en aksjepost, men en grei tommelfingerregel er at du ikke må satse mer enn du har råd til å tape.

Du kan se litt mer om Funcom her.

Denne bør vel flyttes til Økonomi-delen av forumet...

Har "tjent" 18000.- på under en mnd på kjøp av aksjer av funcom :cool:

Kjøpte for 50 000,-

Bare for gøy så må jeg også nevne at jeg kjøpte akjer i REC for 6000,-

Ingen hadde tro på dem, for de sto på konkursens rand... men plutselig opptur, og en splitt.. ga meg 257 000,- i fortjeneste :dribble: he he på 2 år..

Kursen på funcom var oppe i 35,- og jeg tror fint de kommer opp ditt igjen,, om litt.. og kursen ligger nå på 27,- så for de som vil tjene noen kr.. burde kanskje hive seg på..

Men ikke sats penger du ikke har råd til å tape !

Men du må satse mye for å vinne mye.. :tease: iallefall av og til !!

Hvis du snakker om renewable energy corporation, kan jeg ikke få regnestykket ditt til å stemme.

8402799[/snapback]

Neivell :)

Jeg jobber på REC (renewable energy corporation), tidligere Scanwafer ASA !

Vi fikk alle tilbud om å kjøpe aksjeposter der for 6000,- (300 stk aksjer a 20 kr pr stk) dette var når det gikk alvorlig dårlig for scanwafer.. vi var i startfasen.. og hadde bla leveranseproblemer..

Vell, så gikk det mot bedre tider, så her er regnestykket avrundet:

6000 kr i aksjer a kr 30,- = 200 aksjer

splitt på 10 = 2000 aksjer, og da vi gikk på børs ble prisen pr akjse satt til 97, men steg raskt,, og solgte på 128,-

2000 * 128 = 256000

Skulle ventet, for prisen fortsatte og stige.. og er nå i dag oppe i 147,-

Vi bygger nå ny fabrikk som er 4 ganger så stor som den vi hadde for 4 år siden..

Vi har kjøpt opp en egen silisiumsfabrikk i USA som skal sikre oss alle råvarer..

99.999999% rent silisium er nesten umulig å få tak i på markedet nå, bortsett fra oss :tease:

Håper dette avklarte regnestykket.. har avrundet tallene, gidder ikke lete mellom alle papirene for din skyld he he..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...