Gå til innhold

Kjøpe aksjer i Funcom


Arnold3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aksjer er noe man ikke bare skal hoppe inn i uten å gjøre skikkelig forarbeid. Som du sier, så kan kursen hoppe i været dersom Conan slår an. Men dersom det flopper er jo situasjonen helt annerledes. Kan sikkert være spennende å kjøpe en aksjepost, men en grei tommelfingerregel er at du ikke må satse mer enn du har råd til å tape.

 

Du kan se litt mer om Funcom her.

 

Denne bør vel flyttes til Økonomi-delen av forumet...

Lenke til kommentar

Har "tjent" 18000.- på under en mnd på kjøp av aksjer av funcom :cool:

Kjøpte for 50 000,-

 

Bare for gøy så må jeg også nevne at jeg kjøpte akjer i REC for 6000,-

Ingen hadde tro på dem, for de sto på konkursens rand... men plutselig opptur, og en splitt.. ga meg 257 000,- i fortjeneste :dribble: he he på 2 år..

 

Kursen på funcom var oppe i 35,- og jeg tror fint de kommer opp ditt igjen,, om litt.. og kursen ligger nå på 27,- så for de som vil tjene noen kr.. burde kanskje hive seg på..

 

Men ikke sats penger du ikke har råd til å tape !

Men du må satse mye for å vinne mye.. :tease: iallefall av og til !!

Lenke til kommentar
Hvis du snakker om renewable energy corporation, kan jeg ikke få regnestykket ditt til å stemme.

8402799[/snapback]

Neivell :)

 

Jeg jobber på REC (renewable energy corporation), tidligere Scanwafer ASA !

 

Vi fikk alle tilbud om å kjøpe aksjeposter der for 6000,- (300 stk aksjer a 20 kr pr stk) dette var når det gikk alvorlig dårlig for scanwafer.. vi var i startfasen.. og hadde bla leveranseproblemer..

Vell, så gikk det mot bedre tider, så her er regnestykket avrundet:

 

6000 kr i aksjer a kr 30,- = 200 aksjer

splitt på 10 = 2000 aksjer, og da vi gikk på børs ble prisen pr akjse satt til 97, men steg raskt,, og solgte på 128,-

2000 * 128 = 256000

 

Skulle ventet, for prisen fortsatte og stige.. og er nå i dag oppe i 147,-

 

Vi bygger nå ny fabrikk som er 4 ganger så stor som den vi hadde for 4 år siden..

Vi har kjøpt opp en egen silisiumsfabrikk i USA som skal sikre oss alle råvarer..

99.999999% rent silisium er nesten umulig å få tak i på markedet nå, bortsett fra oss :tease:

Håper dette avklarte regnestykket.. har avrundet tallene, gidder ikke lete mellom alle papirene for din skyld he he..

Lenke til kommentar

husker godt at REC ble sluppet.. var veldig interessert i å kjøpe der, men fikk bare ikke gjort det.. den fikk fin opptur de førtste dagene, og så raste den vel ned til det halve? lo av alle de ansatte som allerede da solgte.. men nå kan jeg bare gråte over megselv som ikke kjøpte :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...