Gå til innhold

Steinberg Sequel til en rimlig pris


DilliMusic

Anbefalte innlegg

Steinberg Sequel

 

Sett mange som ser etter et rimlig musikk program her på forumet. Mange som ikke vil ha et for dyrt program. Da tror jeg at jeg har funnet noe som passer deg eller dere. Steinberg Sequel. Hadde aldri hørt om dette programmet men fikk vite om det for ikke så lenge siden. Snublet over det.

 

Features:

Audio Recording

Editing

Mixing

Effects

Instuments

 

 

Dette programmet funker ganske bra til nybegynnere. den har presets for audio filer. altså skal du spille inn noe med din gitar kan du velge en presets med EQ og FX som passer ditt behov.

 

Integrert Instrument med presets. Og tusenvis av Loops i forskjellige sjangere for de som bruker det.

 

 

Nå dette er ikke et software for de som har drevet med dette lenge. men et software for de som er litt nybegynnere eller ikke har så mye penger i lommeboka. PÅ Procom fås den for 875,-

 

Skjekk ut Sequel sin side HER

 

Skjekk den også ut på Procom HER

 

EDIT: kan vel legge til noen flere programmer senere. gratis programmer og noen som ikke koster så mye. med features linker og alt. men det må jeg gjøre senere :p

Endret av Dilly Man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som det perfekte nybegynnerprogram! Skulle ønske jeg hadde visst om noe sånt de 3 årene jeg brukte ejay! Synd at det ikke går an å bruke andre instrumenter enn de inkluderte, men det virker allikevel meget bra. Bare synd at Steinberg ikke legger ut demoversjon.. alle kommer jo bare til å laste det ned ulovlig.

Lenke til kommentar

dette funker bra til nybegynnere og er for alle sjangere. jeg syns fl studio passer best til electronisk musikk. skal ikke diskutere hva som er best. jeg snublet over dette og syns det er noe som kan passe for nybegynnere som vil teste seg ut og ikke betale for mye. rimlig prsi og rimlig software for en nybegynner eller for prisen

Lenke til kommentar
Synd at det ikke går an å bruke andre instrumenter enn de inkluderte,

8390731[/snapback]

 

Det er kanskje verdt å merke seg at man selvfølgelig kan spille inn andre instrumenter på vanlig måte. Begrensingen går på at man ikke kan bruke lydene i annet innstrument via MIDI.

 

Årsaken til dette er, slik jeg forstår det, at det blir mye lettere å få ting til å fungere når man ikke trenger å bry seg om eksterne midi instrumenter.

 

Alle MIDI signaler som kommer inn via lydkortet blir sendt direkte til Sequel, og avspilling skjer på samme måte.

Lenke til kommentar
Hvordan stiller dette seg imotseting til GarageBand fra Apple? Vurderer å kjøpe en Macbook til sommeren, og får da med GB i iLife-pakka. Er Sequel i en helt annen klasse?

8399003[/snapback]

Det sies at Sequel skal være en direkte utfordrer til GB.

I og med at programmet er såppas nytt så har jeg ikke sett noen gode brukertester, men enkelte som har testet ut dette påstår at det skal være bedre en GB.

 

 

Selv om jeg har drevet med musikk en god stund nå, så må jeg si det frister litt og kjøpe for å prøve. Mye rett å slett fordi det skal være ekstremt enkelt program med masse ferdige presets. Dette gjør jo at en kan fokusere mer på det musikalske fremfor det tekniske ved musikkskapingen.

 

Hvis det i fremtiden i tillegg blir støtte for VSTI / DXI osv. (selv om jeg ikke tror det) så tror jeg Steinberg her har truffet spikeren på hode, hva som angår behov for "amatør" / hjemmestudio.

Endret av C-angel
Lenke til kommentar
Vet noen om det finnes en demoversjon av dette programet?

Eller er det noen andre (nokså like) program av denne typen som er gratis/billige?

8415978[/snapback]

 

billigere? syns denne var ganske billig jeg.

8418945[/snapback]

 

Dette var billig i forhold til det du får, men allikevel er 800 kroner mye penger (for meg).

Endret av Emomilol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...