Gå til innhold

S.T.A.L.K.E.R - Hvor/Hvordan/Hva/Hvem spørsmål


Anbefalte innlegg

Jesus christ. Dette er en tråd som handler om hva folk synes om Stalker, ikke en tråd hvor man kan spørre om problemer man har med spillet. :)

 

Jeg for min del blir bare mer og mer imponert over Stalker, det er simpelthen et herlig spill. Det er mange år siden jeg har spilt et FPS-spill med såpass mye "intelligens" og substans. Tror nesten jeg må helt tilbake til System Shock II for å finne noe lignenede (merk at Stalker ikke når SSII til knehasene).

 

Mitt største problem med Stalker er at spillet lider under at det ikke virker helt ferdig. Det er rett og slett for mange bugs. Jeg begynner å bli en smule lei av å måtte loade tidligere lagerede spill pga av at NPCs ikke eksisterer, objekter mangler, NPCs henger fast i vegger slik at jeg ikke får snakket med de, osv.

En annen ting som irriterer meg grenseløst er spawning av både fiender og oppdrag. Har man tilintetgjort en vaktpost så skal man slippe å måtte gjøre det på nytt. Det er heller ikke særlig morsomt å gjøre det samme oppdraget to ganger.

 

Men, bortsett fra de små problemene så er Stalker et forrykende godt spill. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
etter å ha runna spillet en gang, og holder på med det for andre gang har jeg funnet den ene tingen som iritere meg mer enn noe annet, og det er at man blir dytta på av NPC'r.

8424486[/snapback]

Eller når de helvetes idiotene sperrer veien for deg, feks. når du må gjennom et trangt sted som en dør el.

Veldig dårlig at NPC har prioritet, det må jo være et klart brudd på et av de universelle "spill-lovene". :cool:

Lenke til kommentar
Eller når de helvetes idiotene sperrer veien for deg, feks. når du må gjennom et trangt sted som en dør el.

Veldig dårlig at NPC har prioritet, det må jo være et klart brudd på et av de universelle "spill-lovene". :cool:

8425499[/snapback]

 

Eller ikke bare når de stenger veien for deg, men faktis presterer å stenge deg inne! Det skjedde nylig med meg på freedom basen når vakten som stod utafor døra flytta på seg så klarte han å stenge meg inne med kroppen i et hjørne. Satt bom fast, måtte loade. Eh, wharrya gonna do?

 

Ok mine hoved issues med stalker:

 

Hvert sidequest skulle man bare gjort èn gang. For meg blir det en smule meningsløst å gjøre de ettersom uansett hvor mange du gjør så kommer de bare om og om igjen. Skulle vært slik som i f.eks. oblivion

 

Bugs! Alt for mange, noen små bugs her å der er greit, men de som føkker opp oppdrag er irriterende!

 

Skulle vært en mer effektiv måte å transportere seg over lange avstander. Om så bare en sykkel ellerno..

 

Så synes jeg manualen er litt lite utfyllene, er fortsatt noen ting jeg lurer på.

 

Men når det er sagt, så er stalker et av de beste spillene jeg har spilt. Om noen patcher/mods så er det muligens perfekt? ..stay tuned!

Lenke til kommentar

Jeg ble løpende og plukke opp alle gunnerne folk droppa bare for å sjekke kvaliteten, var det noen som var bedre en den jeg hadde var det bare å tømme magasinet og kaste den gamle og lade opp den nye. Synes godt de kunne droppa den "kvalitets-måleren", en ting som var litt kult var at hvis du dreper noen med granater så er våpnene dems ubrukelige, de har tatt for mye skade fra xplosjonen.

Egentlig er Stalker et trist spill synes jeg. :cry:

Endret av jazzfudge
Lenke til kommentar

Ville jo vært rimelig enkelt å teste med to like våpen hvor den ene har full condition og den andre har nesten null. Så bare skyte litt på et punkt fra lang avstand å se om det er noen forskjell. Men nå har jeg ingen veldig slitte våpen.

Så noen som sitter på en veldig nedslitt våpen som er up for et ekperiment?! :dremel:

Lenke til kommentar

Nettopp her er det veldig gjennomsyret at STALKER ble sluppet før det var ferdig - utviklerne ble tvunget til å fjerne funksjoner som var påtenkt og implantert i spillet fordi de fikk kniven til strupen. Ergo er kjøretøy gjort ubrukelige, søvn er ikke lenger nødvendig og slitasje på våpen forekommer uten mulighet for å reparere. I Freedom basen er det faktisk en NPC som spør om han skal reparere våpenet ditt, nok et eksempel på at funksjonen var nesten ferdig før det ble fjernet, ergo rakk utviklerne kun å fjerne "reparer"-funksjonen, men ikke NPC-en.

 

Spoiler warning - Spørsmål ang oppdrag "To the Core"

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

Jeg har nå kommet til hva jeg går utifra er siste oppdraget, nemlig at jeg skal ta meg inn i kjernen i Tsjernobyl. Det jeg lurer på er om spillet er "slutt" når jeg kommer dit, eller kan jeg fortsette å ta andre oppdrag? Er nokså sikker på at jeg må starte på nytt, men skulle gjerne ha det bekreftet.

 

 

Urk, møte "endelig" på min første ordentlige bug. Spillet lukket seg helt ut av det blå, smålig irriterende. Etter å ha spilt gjennom spillet må jeg si - ja, det er forsatt et veldig godt spill -, men det er til dels veldig gjennomsyret at spillet ble sluppet før det var klart. Ganske utrolig at et spill som er utviklet så lenge enda ikke var ferdig ved slipp.

 

Edit: Hyyl, virker som det skjer konstant nå, spillet lukker seg automatisk etter x-antall sekunder etter jeg laster savegame :cry:

Lenke til kommentar
Urk, møte "endelig" på min første ordentlige bug.  Spillet lukket seg helt ut av det blå, smålig irriterende.  Etter å ha spilt gjennom spillet må jeg si - ja, det er forsatt et veldig godt spill -, men det er til dels veldig gjennomsyret at spillet ble sluppet før det var klart. Ganske utrolig at et spill som er utviklet så lenge enda ikke var ferdig ved slipp.

 

Edit: Hyyl, virker som det skjer konstant nå, spillet lukker seg automatisk etter x-antall sekunder etter jeg laster savegame :cry:

8432701[/snapback]

 

har det ikke kommet patcher som fikser dette da.

Lenke til kommentar
Urk, møte "endelig" på min første ordentlige bug.  Spillet lukket seg helt ut av det blå, smålig irriterende.  Etter å ha spilt gjennom spillet må jeg si - ja, det er forsatt et veldig godt spill -, men det er til dels veldig gjennomsyret at spillet ble sluppet før det var klart. Ganske utrolig at et spill som er utviklet så lenge enda ikke var ferdig ved slipp.

 

Edit: Hyyl, virker som det skjer konstant nå, spillet lukker seg automatisk etter x-antall sekunder etter jeg laster savegame :cry:

8432701[/snapback]

 

har det ikke kommet patcher som fikser dette da.

8432820[/snapback]

 

Nei, jeg har siste patch 1.01. Nuvel, kan være at det forsvinner om jeg kommer meg ut fra bygningen jeg er i.

 

Feilen løste seg og jeg koser meg nok en gang med et fantastisk spill.

 

Stemningen er til å ta og føle på, utrolig pent gjennomført arbeid:

 

post-44194-1177103566_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Spoiler warning - Spørsmål ang oppdrag "To the Core"

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

Jeg har nå kommet til hva jeg går utifra er siste oppdraget, nemlig at jeg skal ta meg inn i kjernen i Tsjernobyl.  Det jeg lurer på er om spillet er "slutt" når jeg kommer dit, eller kan jeg fortsette å ta andre oppdrag? Er nokså sikker på at jeg må starte på nytt, men skulle gjerne ha det bekreftet.

 

8430137[/snapback]

 

Spoiler warning svar på "to the core"

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
uheldighvis ja... men uansett om du fullfører. så dinnes det mange forskjellige

slutter.

Endret av McStorvik
Lenke til kommentar

Vil bare si at jeg har testet litt med dette accuracy issuet jeg har lurt på.

Og har funnet ut at conditionen på våpenet har en klar innvirkning på accuracyen. Altså at ettersom conditionen går ned, så treffer skuddene dårligere. Dog forblir accuracy bar'n den samme.

Synes dette er litt snodi siden det ikke står noe om det i manualen. Kan det være en bug ellerno, er det bare på min pc det er sånn da?

Lenke til kommentar

Det var en sa som sa at jeg kunne finne en rustning i leiren til Wolf på starten.

 

Han sa at jeg måtte klatre opp en stige, gå opp på taket, hoppe over å se ned i et hull med en kasse i. Jeg har funnet et hull med en kasse i, på 50cm. jeg skyter på kassen, men ingen rustning. Anyone ?

Lenke til kommentar
Det var en sa som sa at jeg kunne finne en rustning i leiren til Wolf på starten.

 

Han sa at jeg måtte klatre opp en stige, gå opp på taket, hoppe over å se ned i et hull med en kasse i. Jeg har funnet et hull med en kasse i, på 50cm. jeg skyter på kassen, men ingen rustning. Anyone ?

8439569[/snapback]

 

Jeg fant en rustning der, men det er visstnok tilfeldig om det ligger noe i kassene. Du får bare prøve på nytt, ellers fant jeg samme rustning

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
i "stashet" til Strelok under Agroprom, nok en gang i en kasse.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...