Gå til innhold

Google kjøper DoubleClick


Anbefalte innlegg

Ikke sikkert det  blir mer reklame. DoubleClick har eksistert før, det samme har Google AdWords/Adsense. Jeg tror dette er positivt siden vi vil få mer reklame som faktisk interesserer oss.

8380538[/snapback]

Noko som truleg betyr meir overvaking av oss brukarar for å kartleggje kva kvar enkelt av oss er interessert i. :)

 

Det samme tenker jeg. Jeg skjønner ikke helt hvordan et selskap som hverken lager produkter eller utfører tjenester for folk kan bli verdsatt så høyt.. Varsellampene om en ny .com-kollaps blinker.

8381744[/snapback]

Google er tross alt eit reklameselskap (pluss søketeknologi) så sånn sett er det naturleg at dei fortsett å kjøpe seg opp innanfor dette feltet. Det er ingen tvil om at reklame er eit stort marknad, både mengda med spam og aksjekursen til Google viser dette (utan samanlikning forøvrig).

 

Men det er store summer det er snakk om. Og det er nok ein grunn til at Microsoft ikkje ønska å bruke så mykje penger på DoubleClick. Så det blir spennande å sjå kva som vil skje i framtida.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt off-topic, men er vel greit å oppklare spørsmålet: Mozilla Foundation ber om det selv, dvs at Firefox forkortes som "Fx" eller "fx", bare se her. En annen grunn er vel av hensyn til hard-core Final Fantasy-entusiaster som skal slippe å tro det har kommet "extensions" til spillene deres ;-) og kanskje andre...

 

Tilbake til emnet. Som en skrev i en kommentar på slashdot til denne nyheten:

Somehow, /. needs to find a way to rearrange the Google name into "Skynet"
Og fikk svar:
> Somehow, /. needs to find a way to rearrange the Google name into "Skynet"

 

Seems easy enough.

 

+12, -4, +10, +7, -7, +15

Ser dere? Det beviser jo ganske tydelig at det er like før Skynet er her nå ... :-P

 

Man kan jo spørre seg om Google noen gang vil tjene inn denne kjøpesummen (det er vel ikke så nøye så lenge aksjekursen holder seg pen nok, sikkert), eller om de bare "måtte" kjøpe DoubleClick for å forhindre at Microsoft fikk tak i det.

Endret av kommers
Lenke til kommentar

Nå forlanger Microsoft gjennomgang av denne handelen av DoubleClick. De er svært bekjymret for for konkurransesituasjonen, og vårt personvern...

 

New York Times 16april

Microsoft contends that the $3.1 billion deal, announced on Friday, would hurt competition in the fast-growing market for advertising on the Web and raises questions about how much personal information would be collected by Google, already a dominant player in online advertising.

 

Jeg er glad vi har MS som med sin høye forretningsmoral, og kundenes rettigheter i fokus, vil passe litt på at fri konkurranse ikke trues :thumbup:

 

Artikkelen her; http://www.nytimes.com/2007/04/16/technology

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan det virke litt falskt at Microsoft og AT&T liksom bryr seg om folks privatliv (vi vet jo alle at det handler om business), men jeg synes det er betimelig å be konkurransemyndighetene se på det. Google begynner jo å bli litt vel schvære på WWW nå. Anti-monopolregler må jo gjelde for alle.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig kan det virke litt falskt at Microsoft og AT&T liksom bryr seg om folks privatliv (vi vet jo alle at det handler om business), men jeg synes det er betimelig å be konkurransemyndighetene se på det. Google begynner jo å bli litt vel schvære på WWW nå. Anti-monopolregler må jo gjelde for alle.

8394869[/snapback]

Helt ening med deg i det altså Kommers, men jeg klarer ikke la vær å se det som litt ironisk at det er akkurat MS som kommer med dette. Det er vel få som har fått så mye kritikk for sin svært arrogante holdning til nettopp monopollovgivning som akkurat de. De spekulerer jo åpenbart i å betale bøtene, og tøye strikken mest mulig.

 

Så er glad for at de passer på hverandre disse bedriftene, og det er også både riktig og greit å hive stein i glasshus, men syns altså også det var litt komisk, og vinklet inlegget kanskje litt deretter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...