Siomir Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Også med tanke på at du kan ha masse gress i stalker uten at det får en like stor performance impact som i oblivion også med tanke på alle skyggene man kan ha på^^ jeg syns spillet var bra grafikk messig også jeg, lightning effektene er rett og slett drit råe.
Licht Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Oblivion på MAKS er så MYE mye bedre en "S.T.A.L.K.E.R." 8374245[/snapback] Nei, det er ikke det. Måten Bethesda brukte HDR på i Oblivion kan sammenliknes med en unge som nettopp har oppdaget Lens Flare i Photoshop. De valgte også å droppe object shadows. Ellers er jo STALKER et mye bedre spill enn Oblivion, men det er en annen diskusjon. :]
-Mr.T- Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Måten Bethesda brukte HDR på i Oblivion kan sammenliknes med en unge som nettopp har oppdaget Lens Flare i Photoshop. Veldig bra sammenligning! må bare si meg helt enig, dem kunne tonet det ned SÅ jævlig og det hadde uansett vært for mye. Er også enig i at STALKER er et MYE bedre spill.
Bendorama Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 jaja skal ikke krangle mer, men jeg sletta nå S.T.A.L.K.E.R. å ga det til søsken barnet mitt Rolle spill med dårlig grafikk orker jeg bare ikke, er defor oblivion er det eneste RPG til nå jeg har likt
Licht Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Tersklene for hva som er god og dårlig grafikk har vel vært i konstant bevegelse siden dataspill ble født. Om du ikke liker f.eks. Baldur's Gate, så tror jeg problemet er at du ikke liker rollespill. Stalker er forresten et FPS med rollespill-elementer. Oblivion skulle være et rollespill, men ble konsollifisert for å passe folk som deg, og endte opp som en smørje av HDR, level-scaling og for mye fokus på kamp.
Looper87 Skrevet 13. april 2007 Forfatter Skrevet 13. april 2007 Jeg har 1GB ram, og kjører Stalker med full dynamic lighting knirkefritt. Jeg har også ellers full kvalitet på skygger, og alt av skygger skrudd på - eneste unntaket er grass shadows, som blir litt for mye. Å skru ned f.eks. grass density til 50% påvirker nesten ikke hvordan spillet ser ut, men hjelper også veldig på ytelsen. Andre slike småting er det også som kan gjøre spillet mindre tungt, uten å påvirke grafikken nevneverdig. STALKER ser veldig pent ut uten absolutt alle instillinger skrudd til topps, og jeg har på motion blur i tillegg. Fremdeles uten problemer. 8371891[/snapback] Hvilken RAM har du? Du må ihvertfall bruke enormt lite minne i Windows idle. Jeg bruker oppi 300MB RAM i windows idle. Akkurat å sette ned grass density hjalp meg ingenting når jeg bare hadde 1GB RAM. Det lagga uansett hva jeg gjorde med dynamic lightning på og det er ikke rart heller. Når maskinen bruker over 1GB hurtigminne og du ikke har mer, så vil den bruke harddisken som virtuelt minne, noe som aldri vil fungere i spill som STALKER. Akkurat når det gjelder at Gothic 3 spiser mer minne enn STALKER, tar jeg tilbake, da jeg fant ut at jeg brukte hele 1.5GB RAM etter en time med spilling. Får nesten lyst å kjøpe 2GB til.
Licht Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Jeg har ikke noe dyr eller amagads kvalitet-RAM, er vel en slik en: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118737&view=detailed - Altså 2x512 Corsair Value Select. Og jeg bruker like oppunder 300 MB ram i windows idle. Har jeg en magisk PC?
Looper87 Skrevet 13. april 2007 Forfatter Skrevet 13. april 2007 Jeg har ikke noe dyr eller amagads kvalitet-RAM, er vel en slik en: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118737&view=detailed - Altså 2x512 Corsair Value Select.Og jeg bruker like oppunder 300 MB ram i windows idle. Har jeg en magisk PC? 8376980[/snapback] Ja, du har en magisk PC. Hvor mye står det at du bruker i taskmanager, når du er i spillet?
Licht Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Det kan jeg sjekke senere en gang. Rapporterer tilbake når jeg har gjort det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå