Gå til innhold

Adaptec ATA RAID 1200A Ytelse problem.


el-Dia

Anbefalte innlegg

Kjører 3 Maxtor 7200 rpm disker.

-en 40GB (c:)på HK kontrolleren med XP osv..

-to 80GB (d: og e:)som master på hver sin kanal på Raid kontrolleren.

 

Det rare.... Når jeg kjører kopiering av fil (700MB) fra/til c: mot en av de to diskene på Raid kontrolleren ligger overføringen ca på 36MB/s

(Målt med Perfmon)

 

MEN når jeg kjører kopiering mellom diskene på raid kontrolleren får jeg ikke mer enn 15MB/s

Ergo, når disse kjøres opp i RAID0 er ikke ytelsen på mer enn 32MB/s mot c: eller andre disk tester..

 

Kjørt test av raidet med IOMeter og resultatene er de samme.

 

Har prøvd å flytte kontrolleren på samtlige pci plasser uten noe bedre hell (etter tips fra adaptec support)

Har kjørt samme konfigurasjon på andre pc'er uten prob. tidligere... men ikke denne gangen.. :sad:

 

Noen med gode tips???

 

På forhånd takk,

el-Dia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote:


sedsberg skrev (2002-12-18 21:28):

Hvis man disabler DMA i BIOS så tror jeg ikke OS'et får skrudd på DMA.


Jo men hvem er så dumme å gjør det da. Alle de hovedkortene eg har sett så er det "auto" som er standar. Er veldig mange som roter i bios'en som ikke burde gjort det, Ikke rot i bios'en om du ikke er sikker på hva du gjør. Eller bruk manualen og les hva de forskjellige instillingene gjør.
Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-18 21:39, skrev Kjetil Lura:

Quote:


sedsberg skrev (2002-12-18 21:28):

Hvis man disabler DMA i BIOS så tror jeg ikke OS'et får skrudd på DMA.


Jo men hvem er så dumme å gjør det da. Alle de hovedkortene eg har sett så er det "auto" som er standar. Er veldig mange som roter i bios'en som ikke burde gjort det, Ikke rot i bios'en om du ikke er sikker på hva du gjør. Eller bruk manualen og les hva de forskjellige instillingene gjør.

 

Auto var standard før jeg byttet til WinXP, når jeg byttet forandret den seg til PIO-mode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...