Gå til innhold

Gammel P 2-3 vifte


zup

Anbefalte innlegg

Hvordan plukker man fra hverandre en slik gammel vifte? Selve CPU'n sitter på et lite kort. Maksinen er i bruk med RedHat, men viften lager nå en veldig høyfrekvent lyd som må bort, event. lage noe annet som kjøler. Tenkte litt på å lime på en kjøle ribbe og bare la en 80mm vifte blåse på den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

zup skrev (2002-12-18 15:00):

Hvordan plukker man fra hverandre en slik gammel vifte? Selve CPU'n sitter på et lite kort. Maksinen er i bruk med RedHat, men viften lager nå en veldig høyfrekvent lyd som må bort, event. lage noe annet som kjøler. Tenkte litt på å lime på en kjøle ribbe og bare la en 80mm vifte blåse på den.

 

Da jeg tok av BOXED innpakningen min brukte jeg en avbitertang, kniv og skrutrekkere. Det gikk med brute force...

 

Har du en skrustikke og drill montert i slik holder (husker ikke hva det heter akkurat nå) så kan du drille ut de pluggene som holder hele skiten sammen.

 

Vanskelig å forklare, men det sitter fire plugger igjennom kortet, ca. rundt CPUen som holder hele skiten sammen. Er noe ordentlig herk de boxed kjølerne som p3 og p2 kom med. Har en fin Alpha ribbe her beregnet for slot1 prosessorer, større kjøleribbe skal du lete lenge etter...

 

_________________

HcE

 

[ endret av hce den 2002-12-18 21:08 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...