Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

si din menig om Speedmoto gy50(imp.lageret)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Motor type: 1 sylinder, 4-takt

Sylindervolym (cc): 49,5

Max vridmoment (Nm/rpm): 7,0/5500

Max effekt (kW): 50/7500

Kjølesystem: Luftkjøling

Tenningssystem: C.D.I

Start: Kickstart

Girsystem: 4-girs manuell

Drift: Kjede

Fjæring framme: Teleskopgaffel

Fjæring bak: Enkelsving

Bremser framme: Skivebrems

Bremser bak: Skivebrems

Dekk fram DxB-d("):2,5x4-10

Dekk bak DxB-d("): 2,5x4-10

Mål (mm): 2190x740x1080

Sittehøyde (mm): 880

Tørrvekt (kg): 95

Drivstoff: Blyfri 95 oktan

Tankvolum (liter): 5

Max hastighet (km/h): 45(under EEC)

er ikke dette en ok moped for 13000,- ny!?

post-126591-1176309836_thumb.jpg

Endret av FaderKubik
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var jaggu dagens emnetittel!

Et tips; det lønner seg sjelden å kjøpe mopeder etc. fra relativt ukjente merker, som "Speedmoto". Hvis noe skulle gå i stykker kan det vise seg å være vanskelig å få tak i nye deler, eller få noe effektiv service i det hele tatt. Så pass opp!

Skrevet

50KW?? Det stemmer ihvertfall ikke da AM6 leverer 1,6 og Derbi 2,6..

Mener de også at den har 10" felger?

Tror nok jeg hadde styrt unna den der ja.. Så noe skrøpelig ut..

Skrevet

8360715[/snapback]

Derbi ser ikke skrøplig ut, men er det ,å folk kjøper derbi, so why not.

Joda, den så passe *jvlig* ut :p

Skrevet

8360715[/snapback]

Derbi ser ikke skrøplig ut, men er det ,å folk kjøper derbi, so why not.

Joda, den så passe *jvlig* ut :p

8361111[/snapback]

Er Derbi skrøpelig? Dom har fått prisen for årets sykkel og da.. Så jeg vet ikke helst jeg. Vil ikke akkurat si at andre sykler er noe bedre. Vært borti sykler fra Rieju og Malaguti med mange feil.. Glad jeg ikke kjøpte Rieju når jeg var ute å handla..

Skrevet

BULLSHIT! e va innom impåortlageret idag! ( bor rætt på sia) å de har alt av nye dela man træng ves no sku gå galt! den e jo ganske rimeli i pris også! 1 års garanti også! d e ikke så dårlig som dokker ska ha d t!

Skrevet
Er Derbi skrøpelig? Dom har fått prisen for årets sykkel og da.. Så jeg vet ikke helst jeg. Vil ikke akkurat si at andre sykler er noe bedre. Vært borti sykler fra Rieju og Malaguti med mange feil.. Glad jeg ikke kjøpte Rieju når jeg var ute å handla..

8361460[/snapback]

http://www.mopedportalen.com/forum/index.p...howtopic=134120 Trådstarter har ikke kommet med en kilde enda da men.. ;)

8362811[/snapback]

GPR som fikk den prisen for to år tilbake var det vel. Eller var det tre?

Men hva er alt detta tullet med el. nettet som noen prater om? Hverken jeg eller noen av de jeg kjenner som har/har hatt Derbi har hatt noe tull med det.. :hmm:

Uansett om importøren har deler, så er jeg skeptisk. Slike billige og totalt ukjente merker har ikke akkurat noe godt rykte.. Hvem har laget motoren i denne da? Honda? Samme som sitter i Jincheng? Som også ikke er noe spesielt bra billigmerke etter hva jeg har hørt..

Skrevet

e har en kompis som har kjør på sin i hele fjor og i år! har ikke hatt noen problemer!! jeg mener den er verd såppas! var å prata med mekanikerne idag! de va vældi seriøs, men sa også at de forsto T FOLk va skeptisk! men de driv et særiøst firma ! å d e ikke bare en sån typisk "cinamotorisert ting" får se hva tiden bringer;)

Skrevet

8361460[/snapback]

http://www.mopedportalen.com/forum/index.p...howtopic=134120 Trådstarter har ikke kommet med en kilde enda da men.. ;)

8362811[/snapback]

GPR som fikk den prisen for to år tilbake var det vel. Eller var det tre?

Men hva er alt detta tullet med el. nettet som noen prater om? Hverken jeg eller noen av de jeg kjenner som har/har hatt Derbi har hatt noe tull med det.. :hmm:

Uansett om importøren har deler, så er jeg skeptisk. Slike billige og totalt ukjente merker har ikke akkurat noe godt rykte.. Hvem har laget motoren i denne da? Honda? Samme som sitter i Jincheng? Som også ikke er noe spesielt bra billigmerke etter hva jeg har hørt..

8363663[/snapback]

GPR vant vel en design pris når de kom med nye GPRen i 2004 (den med potta under hekken :p )

Eneste problemet jeg har med derbien min er at dynamoen ikke lader batteriet ordentlig så blir mye trillstart :p

Skrevet
4-takt, 4 gir og 5 liters tank :( . ser også ut som en gammal dtr

8367555[/snapback]

Kan vel si det sånn at det kanskje kan bli en del turer innom bensinstasjonen.. :p

Men er den Honda motor i denne, slik som i noen andre billigmopeder?

Skrevet (endret)

Er ikke mye mer på Derbi og Reiju ol. er 8L på reijuen, kan tenke dere selv med full gass og 24mm gasser, suger mer enn den kinadunken der..

KinaDunken som absolutt ikke er noe kinesisk drit :

Endret av Hurt
Skrevet (endret)
Er ikke mye mer på Derbi og Reiju ol. er 8L på reijuen, kan tenke dere selv med full gass og 24mm gasser, suger mer enn den kinadunken der..

8371526[/snapback]

7,5 liters tank på Derbien min, og den bruker heller ikke mye bensin.. Men er det ikke slik at 4-takter bruker mer enn 2-takter da?

Har hørt mere negative ting enn positive om sånne ukjente, billige mopeder. Man kan jo gjøre et godt kjøp, men jeg er litt skeptisk..

Endret av >Jonas<
Skrevet

8371526[/snapback]

7,5 liters tank på Derbien min, og den bruker heller ikke mye bensin.. Men er det ikke slik at 4-takter bruker mer enn 2-takter da?

Har hørt mere negative ting enn positive om sånne ukjente, billige mopeder. Man kan jo gjøre et godt kjøp, men jeg er litt skeptisk..

8371594[/snapback]

4-takt bruker mindre bensin en 2 takt :)

Skrevet
hehe, såklart derbien din ikke bruker noe bensin , den er jo orginal med 14mm gasser da.. Kan jo kjør 2 uker på tanken

8371869[/snapback]

Kommer jo helt an på hvor mye man kjører da.. :p Misunner ikke fettern min som kjører uplombert Malaguti, og han fyller dobbelt så ofte som meg.. :D Stort sett maks 60 sone der hvor han kjører og da, og det klarer jeg fint med min også.. :cool:

Menne, tror nok jeg heller ville gått for en 2-3 år gammel brukt moped hvis det er den prisklassen der du er ute etter. Men man kan kjøpe katta i sekken der også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...